Zwanger van de tweede

<p>Hallo allemaal, </p><p>Gisteren zijn wij erachter gekomen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje! <br />Het is nog erg pril, 4 weken en 3 dagen en tot mijn verbazing merk ik dat ik heel onzeker ben. Het voelt nog enorm onrealistisch al waren we er wel mee bezig en is het zeker gepland! Ik voel (nog) niks qua kwaaltjes en ben constant bang dat het niet goed is. Ik begrijp niet zo goed waar dit vandaan komt want ik had er juist zo op gehoopt! Anderen die dit misschien herkennen? Moet het gewoon even wennen? </p>

Jahoor. Ik ben 5+2 weken zwanger van ons tweede kindje. En ook ik ben voortdurend bang dat ik blij ben om niks. Dat het binnenkort mis gaat en allemaal weer afgenomen wordt. Ik voelde me bij mijn eerste hondsberoerd. Alles veel sterker. En nu? Tja ik heb een opgeblazen buik, licht gevoelige borsten en bij vlagen voel ik een hint misselijkheid. Wat is is kan nog komen natuurlijk. Maar bij mijn eerste was het al met deze termijn. Ik maak me voortdurend zorgen of ik niet meer zou moeten voelen. Maar alles gaat goed. Ze zeggen ook dat zwangerschappen best wel van elkaar kunnen verschillen.
Ik probeer mezelf bezig te houden. Ook denk ik steeds: alles dat belangrijk is, is dat het nu goed gaat. Meer kan ik niet weten of voorspellen. En het leeft dus ik ben er blij mee, hoe lang het ook mag duren. Het gaat veel vaker goed dan niet. 
Lukt het een beetje te relativeren? Het is gewoon een heel spannende tijd.

Ik had het ook toen ik net zwanger was van onze 2e. Uiteindelijk al met 5w+4d aan ouders verteld. Omdat ik liever dat ze wisten dat ik zwanger was mocht ik een miskraam krijgen. Dan dat ik ze moest vertellen zonder dat ze het wisten en een miskraam had geekregen.. Gelukkig is alles goed blijven gaan en ben ik inmiddels bijna 29 weken zwanger van een zoontje. Onze 1e was een dochter. Ook is het de 1e jongen van alle nichtjes. Dus erg leuk.. Gewoon niet teveel mee bezig zijn en vooral genieten denk ik.

Ik had die zorgen nu bij de derde zwangerschap. Ik heb twee zwangerschappen gehad (jongen en meisje) waarbij ik met 5 weken steevast begon over te geven en uiteindelijk met HG in het ziekenhuis opgenomen werd door uitdroging. Dus toen ik bij deze derde zwangerschap positief testte, was ik aan het wachten op week 5 en het overgeven, omdat HG grote kans heeft om iedere zwangerschap terug te komen als je dat bij je eerste al gehad hebt... Maar dat kwam niet! Medicatie ingeslagen tot en met, wegens voorgeschiedenis, maar uiteindelijk niet nodig gehad. Heb in week 7 / 8 / 9 wel misselijkheid ervaren, maar dat was heel goed onder controle te houden. Ik snapte er niks van en heb ook heel lang gedacht: gaat dit wel goed. Met elke controle en elke echo (wij hebben extra groeiecho's omdat ik mini kinderen maak) is alles goed, de baby wordt volledig goedgekeurd en is MEGA beweeglijk. Juist in het derde trimester veel meer klachten en zit nu echt te wachten tot het eindelijk afgelopen is en ik mag bevallen (inmiddels 37 weken gepasseerd), zodat ik van al het gedoe af ben en we van de baby kunnen gaan genieten. ;)

@ Lewis, jaaa ik kan gelukkig wel relativeren. Het is ook gewoon nog ongeloof denk ik, haha. Zo bijzonder dat het weer mag gebeuren. Maar wat je zegt, deze zwangerschap hoeft natuurlijk niet gelijk te zijn aan mijn eerste wat betreft kwaaltjes. Dat moet ik ook even beseffen. 

[quote quote=10476415]Ik had die zorgen nu bij de derde zwangerschap. Ik heb twee zwangerschappen gehad (jongen en meisje) waarbij ik met 5 weken steevast begon over te geven en uiteindelijk met HG in het ziekenhuis opgenomen werd door uitdroging. Dus toen ik bij deze derde zwangerschap positief testte, was ik aan het wachten op week 5 en het overgeven, omdat HG grote kans heeft om iedere zwangerschap terug te komen als je dat bij je eerste al gehad hebt… Maar dat kwam niet! Medicatie ingeslagen tot en met, wegens voorgeschiedenis, maar uiteindelijk niet nodig gehad. Heb in week 7 / 8 / 9 wel misselijkheid ervaren, maar dat was heel goed onder controle te houden. Ik snapte er niks van en heb ook heel lang gedacht: gaat dit wel goed. Met elke controle en elke echo (wij hebben extra groeiecho’s omdat ik mini kinderen maak) is alles goed, de baby wordt volledig goedgekeurd en is MEGA beweeglijk. Juist in het derde trimester veel meer klachten en zit nu echt te wachten tot het eindelijk afgelopen is en ik mag bevallen (inmiddels 37 weken gepasseerd), zodat ik van al het gedoe af ben en we van de baby kunnen gaan genieten. ?[/quote]
Jeetje, wat heftig die 2x HG. Van dichtbij meegemaakt bij een vriendin, dat was geen pretje. Ik hoop dat je heel snel mag genieten van je kleine hummeltje! 

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Wel heel herkenbaar! Ik ben er 2,5 week geleden achter gekomen dat ik zwanger ben van de 2e en durf het ook nog niet echt te geloven. Ben de hele dag erg moe maar verder helemaal geen kwaaltjes. Gelukkig de 19e de eerste afspraak staan en hopelijk zien we dan een kloppend hartje en durf ik er ook meer vertrouwen in te krijgen.
Ondanks dat we het al een keer hebben mee gemaakt is het toch weer net zo spannend :)

Terug
Bovenaan