zwanger van de tweede

A

Anoniem

Guest
Er wordt mij elke dag wel een keer gevraagd of ik zwanger ben van nummer twee. Maar dat is helemaal niet het geval, ik ben gewoon dik!! Ik begin er nu echt vreselijk van te balen want net als ik me weer wat beter in mijn vel voel is er wel weer iemand die vraagt of ik zwanger ben. Voordat ik zwanger werd woog ik 52 kilo en nu 89 kilo. Ik ben aan het begin van de zwangerschap gestopt met roken en heb een keizersnee gehad. Die twee dingen helpen niet echt met het kwijtraken van gewicht. Marissa krijgt borstvoeding en ik had gehoopt dat ook dat zou helpen met afvallen maar ook dat heeft geen kilo opgeleverd. En nu ben ik het zat!!!!
Ik moest naar de V&D naar het toilet dus mijn man bleef met Marissa op de verdieping rond kijken. Ik was dus alleen. Zegt die vrouw: goedemiddag met zijn 2en . Dus ik zeg tegen haar dat ik maar alleen ben. Dus zij vraagt: ik heb je toch niet beledigt he. En omdat ik zo'n aardig meisje ben die mensen geen rotgevoel wil bezorgen zeg ik nee hoor. Maar vervolgens zit ik er wel een paar dagen mee. Nu ben ik daar dus mee opgehouden. Gisteren bij de bakker vroeg het meisje weer: en nummer twee onderweg? met een knikje naar mijn buik. NNEEEEEEEEEE zeg ik. dus zij vraagt of ze me heeft beledigt en ik heb gewoon ja gezegd. Verteld ze ook nog dat ze het een dag ervoor ook al bij iemand had en dat die ook niet zwanger was. Hou dan op met het aan mensen vragen denk ik dan.
Ik ben nu dus op dieet en veel aan het bewegen. Gisteren moest ik kleren kopen en ook daar kon ik wel huilen. Al die tuniekjes zorgen er alleen maar meer voor dat je zwanger lijkt en ik heb opeens maat 46 . Mijn kast ligt nog vol met maat 34/36 en extra small. Ik weet niet of ik dat ooit nog ga passen. En ik vind het gewoon echt niet meer leuk. Waarom houden mensen hun mond niet totdat je met een buikband loopt of een bel op je buik hebt.
Ik heb nog een lange weg te gaan (33 kilo) maar uiteindelijk kom ik er hopelijk wel.
Zijn er verder nog mensen die een keizersnee hebben gehad en van wie de buik ook nog zo dik is? Mijn dokter zegt dat het bij een keizersnee hoort omdat je lichaam eigenlijk niet weet dat het is bevallen. (we hadden iemand op kraambezoek toen Marissa twee weken was en die zei tegen mijn man dat je niet eens zag dat ik bevallen was en dat ik daar maar snel iets aan moest doen. Het is dat die man 80 is anders had mijn man heb buite gegooid)

groetjes een veel te dikke en nu echt verdrietige Linda

Moeder van het allermooiste meisje ooit (8.5 maand) (ik weet dat het het allemaal wel waard is maar nu wil ik zelf ook weer lekker in mijn vel zitten)

Hoi Linda,

ik kan me voorstellen dat dit niet leuk is om te horen. Je hebt helaas een keizersnede gehad en dat kost moeite om daarvan te herstellen en dan zit je niet te wachten op zulke opmerkingen.

Toen Stijn negen maanden was ben ik trouwens ineens mijn laatste zwangerschapskilo's kwijt geraakt en dat hoor ik van meer mensen dat dit met negen maanden gebeurt, vooral als ze borstvoeding geven.

Heel veel succes met afvallen!!!

groetjes van marloes

hoi linda,

wat kunnen mensen soms verschrikkelijk ontactisch zijn en je ondertussen dus wel kwetsen...
je bent gelukkig niet de enige, het is me nu nog niet gebeurd maar een paar jaar geleden toen ik nog geen kindje had wel, nou grrrrr dus...
voor ik zwanger was ben ik 30 kilo afgevallen en zag er prima uit,niet superslank(mt42) maar normaal voor mijn lengte 181
toen ik zwanger was ben ik 30 kilo aangekomen en na mijn zwangerschap(gewone bevalling) zijn de kilo`s er niet afgegaan en die zitten er tot aan vandaag nog steeds aan....30 teveel dus...
ik was ook al van plan om me volgende week maar aan te melden bij de dames die hier zo goed aan het afvallen zijn en dan hoop ik toch ook om wat af te vallen.....

ik hoop dat je ver boven alle opmerkingen staat , laat ze maar lullen er is een prachtig kindje uit die buik gekomen ....

mijn verhaal is een beetje lang sorry

groetjes mascha

Lieve Linda,

Laat ze allemaal door de grond zakken!!! Ik weet zeker dat je ondanks je zwangerschapskilo's een ontzettend mooie vrouw bent! Tja je bent niet meer zo slank als vroeger SO WHAT! Begrijp me niet verkeerd...ik had 38./40 en zit na bijna een jaar ook nog steeds in 44 en daar voel ik me rot bij maar aan de andere kant...we hebben wel ff een topprestatie geleverd he!!! Een kind op de wereld zetten is niet niks! Ik vind het ronduit asociaal dat mensen van die domme vragen stellen. Erg kwetsend. Helaas trekt niet iedereen na een bevalling/keizersnee meteen weer terug in vorm he!
Ik heb een tijdje gesonjabakkerd en dat hielp wel goed dus ben ik alweer wat kwijt maargoed ook ik heb er nog wat teveel. Helaas zit er niks anders op dan niet snoepen, veel bewegen en een beetje mager eten. Het is ff flink doorbijten maar je voelt je als de 1e 10 eraf zijn meteen stukken beter. Enne afvallen doe je niet voor al die domme mensen om je heen maar voor jezelf!

Sterkte!
lfs ing

Hoi Linda,
Wat een stomme opmerkingen kunnen mensen maken. Toen ik niet zwanger werd kwamen de opmerkingen soms ook heel hard aan (duurde 3 jaar voordat nr 1 kwam). En nu weer van die opmerkingen over mijn zoontje. Die wordt volgende maand 1 dus gaat iedereen ervan uit dat hij wel snel zal gaan lopen (ondertussen heeft hij een grote achterstand en lopen er allerlei onderzoeken).

Ik heb 2 keer een keizersnede gehad. 1e keer 30 kilo aangekomen. Toen ik 25 kg daarvan kwijt was 3 jaar later was ik weer zwanger en kwam ik 25 kilo aan. Inmiddels heb ik al mijn maatjes 36 en 38 weggegooid. Voordat die weer passen is het uit de mode. Nu 11 maanden na de 2e keizersnee zit ik weer op het gewicht van voor de 2e zwangerschap maar er moet nog 10 kilo af voordat ik weer op mijn oude gewicht ben. De buik is vreselijk bij mij. De keizersnedes staan scheef over elkaar heen, en er hangt ongelijk vel over het litteken heen. Het is ook pijnlijk als ik lang sta, en met sporten zit het vel wat over is echt in de weg.  Gelukkig val ik nog steeds  af, ik sport veel en probeer goed te letten op wat ik eet.

Hopelijk gaat het je lukken om af te vallen.  Als mensen alleen al hun commentaar voor zich houden zou het al een stuk schelen hoe je, je voelt. Gewoon lekker tegenin gaan en zeggen dat je het vervelend vindt!

Groetjes,
Eveline  

Hoi Linda,

Wat rot voor je. Ik wou dat ik er iets aan kon doen. Ik ben ook 30 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, maar veel is er gelukkig weer af.

Mijn figuur is echter nog lang niet terug naar voorheen. Vooral mijn buik hangt 'los' en zit vol met striae. Ik heb bijna overal op mijn lichaam striae, omdat ik in de laatste  drie weken 10 kilo (vocht)  aankwam door zwangerschapsvergiftiging. Op de meest stomme plekken, zoals in mijn knieholtes en zo.

Ze zeggen wel 9 maanden op, 9 maanden af, maar als je het zo hier op het forum leest, lijkt het wel of de meesten nog niet op hun oude gewicht terug zijn.

Sterkte meid!

Groetjes, Marisa

Wat een klote reacties zijn dat zeg. Ik ga er nooit vanuit dat iemand zwanger is en mocht het wel zo zijn, dan mogen ze het mij zelf vertellen!! Ik ga niet raden! Want zoals je ziet kan je er mensen wel heel erg mee beledigen!

En wat je zegt, het is het allemaal waard geweest, je heb er een prachtige dochter voor terug gekregen!

ik ben ook bevallen met een Keizersnede, maar ben dus wel alles kwijt geraakt (9 kilo maar) maar kan je wel vertellen dat dat stukje buik, dus wel dikker is gebleven dan ervoor. Ik doe aan turnen, en dan zou je denken dat het wel lukt om dat stukje weer strak te krijgen....nou het gaat voor geen meter!! Misschien moet ik nog geduld hebben, maar wie weet!

Je moet die mensen gewoon laten lullen, ik begrijp best dat je zo graag weer in je oude kleren wil passen, maar dat is niet 1, 2, 3 voor elkaar! Dus kom op....gewoon genieten van je meisje!!

Groetjes!

Wat is het toch oneerlijk he...

Vrouwen dragen de baby, bevallen en offeren hun lichaam op, en de mannen blijven fijn hetzelfde...
Ik heb dan niet zo het probleem met de kilo's, bij mij werkt de BV wel en ik vreet me suf aan de chocokoekjes... mijn buik is wel wat losser maar niet echt om over te klagen, maar als ik in de spiegel kijk, lijk ik wel 10 jaar ouder voor mijn gevoel. Ik heb mijn haar afgeknipt omdat het enorm uitviel en helemaal futloos en slap was, ik heb er nu de balen van en laat t weer groeien. En toch is ook mijn lichaam veranderd vind ik. Wat me ook opviel gister in een winkel is dat we met meneer en mevrouw werden aangesproken... ik ben 26, pfoh dan voel ik me 40!
Ik zou me best wel weer gewoon een keer sexy willen voelen, maarja met borsten vol melk, afgeknipt haar wallen en een losser vel lukt me dat niet hoor.
Gelukkig maar die uk een hoop goed...
Ik heb ook geen oplossing, behalve dat we ons gewoon moeten focussen op de leuke dingen en proberen de nare dingen te negeren...

Evelien

Terug
Bovenaan