zwanger van de tweede

Hoi Linda,

Ik heb het gelukkig niet gehad dat mensen mij vroegen of ik zwanger was nadat Feline was geboren, maar ik zou denk uit mijn slof schieten....
Ik ben nu ook op mijn gewicht aan het letten (nu nootjes te eten en gebarbequed... de rest van de week gaat het vast beter..) en ik merk dat ik nu ik er wat aan doe al beter in mijn vel zit.
Ik woog 8 jaar geleden 60 kilo, na paar jaar samenwonen 75 kilo. Toen weer terug naar 63 en net voor ik van Feline zwanger was woog ik 73,5. Op het eind van de zwangerschap woog ik 98 kilo (op het laatst niet meer gewogen, dus over de 100) Zo langzamerhand naar de 80 gegaan en nu zit ik rond de 75. Ook nog te zwaar maar wel acceptabel voor mezelf.
Ik heb dus best wel veel geschommeld in gewicht met als gevolg lelijke slappe buik en mijn borsten zijn ook niet meer om over naar huis te schrijven.
Af en toe baal ik heel erg van mijn lichaam, maar dan denk ik aan mijn meisje en dan gaat het al een stuk beter, dat zal jij ook hebben denk ik.
Is het trouwens een idee voor je om bij de weightwatchers te gaan? Een vriendin heeft het gedaan en is 15 kilo afgevallen op een gezonde manier.

Maar voel je niet rot dat mensen aan je vragen of je zwanger bent. Je hebt een pracht mooi meisje en je valt heus nog wel wat af.
Sorry voor het achterlijke lange verhaal.

groetjes Maris

Hoi allemaal,

Bedankt voor de lieve reacties. Ik ben ondertussen 2 kilo kwijt maar wel puur omdat ik het zelf wil en niet voor de omgeving. Ik vind nog steeds dat buitenstaanders gewoon wat beter na moeten denken met wat ze zeggen. Maar ik zat er wel echt even helemaal doorheen. Nu gaat het wel weer wat beter gelukkig.

liefs Linda

Ja leuk he die opmerkingen. Toen ik al weer aan het werk was, vijf maanden na mijn bevalling vroeg ook iemand wanneer de baby nou kwam. En dan terwijl ik echt een hele dikke buik had gehad. Die was toch echt wel wat minder dik, de rest niet maar ach.
Toen mijn dochter zeven maanden was ben ik gestopt met borstvoeding ( wat bij mij dus ook niet werkte) en toen ging er bij mij ook een knop om. Ik heb met sonja bakker boek er weer bij gepakt en ben weer begonnen. Met mijn zwangerschap ben ik ruim dertig kilo aangekomen, na de dertig heb ik mij niet meer gewogen en toen moest ik nog een paar weken. Toen ik bevallen was, waren er ongeveer tien af. Dus daarna moest ik er nog twintig. Ik ben er nu dertien kwijt, in vier maanden. Puur door me echt aan sonja bakker te houden. Af en toe natuurlijk wel een sasdag, maar verder niet. Verder sport ik twee keer in de week en probeer ik verder ook veel te bewegen, maar dat deed ik na de bevalling ook. Ik vind het moeilijk, maar doordat alles uitgeschreven staat lukt het me redelijk. En elke keer als er weer gewicht af is, voel ik me trots.
Succes in ieder geval, doe het voor jezelf, het goede gevoel dat het je geeft als het je lukt

Terug
Bovenaan