zwanger van de tweede

Hoi hoi iedereen,

Ik weet sinds vorige week dat ik zwanger ben van de tweede, nu zijn we daar natuurlijk hartstikke blij mee vooral omdat we over de eerste 3 jaar hebben gedaan en de tweede gewoon 1 maand. Nu sloeg me vandaag gewoon even de angst naar de keel omdat er als de kleine geboren wordt 18 maanden tussen zit. Hoe maak ik mijn dochter duidelijk dat ze een broertje/zusje krijgt? hoe ga ik alles plannen? pff de hormonen maken het er ook niet makkelijker op want mijn humeur is tien x zo veranderlijker dan met de eerste zwangerschap en ik lijkt wel tig keer zo moe(wat een geklaag weer) haha maar goed moet af en toe..

Iedereen alvast gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

ps ik weet dat het erg vroeg is om het te vertellen maar jullie ken ik allemaal niet en af en toe moet je gewoon even je verhaal kwijt.

bedankt
 
Alles gewoon op je af laten komen. Plannen kun je niks. Ik zou voorlopig niet eens proberen uit te leggen dat ze een broertje of zusje krijgt. Tussen mijn kereltjes zit 14 maanden. Toen ik een dikke buik had (dat is bij mij heel laat im de zwangerschap) zei ik, mama heeft een baby in de buik. Iedere dag aaide hij er over en zei dan aai lief. Op deze leeftijd weten ze binnen een week niet beter dan dat er 1 bij is. Voor jaloezie zijn ze nog te klein. Ze wennen er veel sneller aan. Neem lekker je rust als je de kans krijgt. Gefeliciteerd in ieder geval en probeer je niet te druk te maken. Geniet van je wondertje.
 
Hoi Hoi,

Gefeliciteerd....Ook ik ben zwanger van de tweede.
Ik ben uitgeteld op 3 mei 2013...

Jullie?

Eerste echo 18 september a.s.
Jullie?


Spannend, vooral omdat ik een miskraam heb gehad afgelopen april.

Gr.
 
Hoi gefeliciteerd!
Ik zou idd nog wel ff wachten met het vertellen aan je eerste, voor kinderen duren 9mnd heeeeeel lang... Toen ik zwanger was van de tweede ben ik op een gegeven moment prenten boekjes gaan voorlezen over zwanger zijn en het krijgen van een baby. ""de buitelende baby in mama's buik"" is bv een leuk boekje om voor te lezen. Zo bereid je je dochter langzaam voor op het krijgen van een brusje.

Liefs,
 
Ja,

Wij wachten ook nog met het tegen onze zoon te vertellen...
Hij is een ontzettend mamma kindje... Hij zegt ook altijd "mijn mamma"... :) lief natuurlijk, maar wel erg jalours als ik met een ander kindje/baby bezig ben.

Als ik afstand hou, dan is hij heel lief en zorgzaam voor kleinere kindjes, dat weer wel...

Onze zoon is 3 en zal bijna 4 jaar zijn, als de kleine wordt geboren. Dus ik hoop dat we hem er straks goed op voor kunnen bereiden. Maar laten we maar eerst de 1e echo afwachten.

Gr. Smeeke
 
Terug
Bovenaan