Zwanger van een 1 eiige tweeling

Hallo mama's in spé!
Ik ben niet zo'n forum held en heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook alleen maar gelezen en niet actief meegedaan.
Maarrrr... afgelopen maandag had ik mn eerste termijn echo (ik zou 8,6 dgn zwanger zijn, bleek 8,1) en wat kwam daar uit? Niet 1 maar 2 kloppende hartjes werden er gezien! Zeker weten dat het een 1 eiige tweeling is. Dat was best schrikken hoor! Zeker niet negatief maar behoorlijk onverwacht. Achteraf gezien heb ik nu veel meer 'last' van mn baarmoeder en ik ben veel moeier en misselijker maar nooit de link gelegd. Allemaal extra spannend nu hoor. Mag ook niet naar de vk maar moet vanaf 11 wkn iedere 2 wkn naar het ziekenhuis voor controle.

Zijn er nog meer dames zwanger van een 1eiige tweeling???
 
Dank voor de felicitaties! :)
Het is inderdaad heel bijzonder.
We hebben al een dochter van 3 jaar, die niet kan wachten tot de baby's er zijn. Iedere ochtend als ze wakker wordt wilt ze even 'kletsen' over de baby's ;)
We hoopten wel ouders van 3 kindjes te mogen worden maar dat dat dmv een tweeling zou gebeuren hadden we natuurlijk nooit verwacht.
De reacties om ons heen zijn ook lastig. Ik heb allesal voorbij horen komen van 'wauw, wat leuk' tot 'jeetje dat zal we (veel) te druk worden'. En dan is er nog 'jeetje, als het maar goed gaat want ik bij een tweelingzwangerschap...'. Die laatste opmerking zorgde er voor dat ik er gister ochtend even doorheen zat. Toen ik 9 wkn (ik weet t, heel pril nog) zwanger was van onze dochter was iedereen blij en nu lijken veel mensen uit te gaan van het ergste. Wat kunnen sommige mensen toch ondoordachte dingen zeggen he!?

Enne, hoe bijzonder is zwanger zijn zoizo?! 1,2,3 of meer. :)
 
Terug
Bovenaan