zwanger van een tweede en wil geld vragen

hallo,

ik ben nu 38 weken zwanger van de tweede. en het word weer een meisje.
omdat we bijna alles al hebben, wil ik geld vragen, dat staat dan ook op het geboorte kaartje.

kleren,beren en speelgoed hebben we genoeg, vind u het erg dat ...... een centje vroeg.

dit staat ook als tekst op het geboorte kaartje.

wat vinden jullie hiervan, ik heb de tekst van gedachten-gedichten. ook het gewone gedichtje heb ik hier vandaan.

groetjes henny

Hoi Henny,
Wij vragen ook geld hoor. Er zit bij ons 19 maanden tussen de twee kindjes en we hebben geen speelgoed ed nodig. We hebbenhet alleen niet op het geboortekaartje gezet, maar ik vind jouw gedichtje wel leuk.
Groetjes,
Patricia 41+3

Wij willen ook graag geld.
We krijgen binnenkort onze 3e zoon.
We hebben dus alles al in huis.
Nu willen we voor de 3e ook weer heel graag de Trip-trap stoel.
Daar willen we dan geld voor vragen!
Nee, het is niet gek om te doen en dat gedichtje is een leuk idee!
Monique 39+2

ik twijfelde nog een beetje.
fijn dat het niet raar is.

ik heb een doos leuk beplakt waar ik dan de enveloppen met geld in wil doen.
op de doos staan nog wat plaatjes van de spulletjes die we nog willen koppen. en die zijn aardig prijzig.

groetjes henny

Hoi,
Ik begrijp het wel hoor dat jullie nu liever geld willen hebben, alleen vind ik het wel heel erg raar staan. Als ik zo'n geboortekaartje zou krijgen zou ik wel even raar opkijken. Ik vind dat je namelijk niet bepalen wat iemand geeft. Sommige mensen willen een klein cadeautje geven, bijv bloemen ofzo maar nu verplicht je ze haast om meer te geven. Je geeft namelijk niet 5 euro....

Groetjes Mickey

wat jij schreef mickey, geef ik je wel gelijk in, maar op een uitnodingingskaart voor een trouwerij staat ook vaak als een kado tip een envelop. komt toch een beetje op hetzelfde neer.

groetjes henny

Hoi,

Ik ben het met Mickey eens. Ik zou het ook vreemd vinden staan op een kaartje die ik zou krijgen. Want het gaat mij er niet om of mensen iets geven.
En inderdaad op onze trouwkaart hadden wij dan ook geen envelop of cadeautip staan. Dat de mensen kwamen vonden wij belangrijker dan dat ze wat gaven.

Maar als je het dan toch erop zet dan is het in de vorm van een gedichtje wel het leukste.

Liefs Babs

Hoi Henny,

Ik geef je groot gelijk!
Ik ben in verwachting van mijn eerste kleintje,
en heb inmiddels nu al zoveel spulletjes (nieuw en tweedehands) gekregen
van vrienden en familie, dat ik me heel goed voor kan stellen dat je
tegen de tijd dat de tweede onderweg is genoeg spulletjes hebt voor
een leger aan kleintjes.
Als ik een kaartje met je ontzettend leuke tekst zou krijgen, zou ik blij zijn
dat je zo eerlijk bent om het te vragen.
Je kunt ook iedereen een leuk kadootje voor je laten kopen wat je niet
nodig hebt en waarschijnlijk ook niet zult gebruiken.
Gewoon doen!!

Succes
groetjes sheena
29w 5d

Terug
Bovenaan