zwanger van een tweede en wil geld vragen

Hi henny en andere dames,
Ik ben bijna elf weken geleden bevallen van een heel lief schattig meisje. ja sorry dat moest ik even kwijt, maar waarom ik reageer is omdat ik vind dat je er erg goed aan doet om geld te vragen.
Wij hebben op het geboorte kaartje het volgende gezet.
Mocht te gullie het nodig veinden om iets te kopen maak ons dan blij met een tegoedbon van in of andere winkel, dan kan mijn mama gewoon naar hartelust shoppen, is ok fij n en heb ik gelijk een frisse neus gehaald.
Tja je kunt het ook gewoon in het nederlands schrijven maar ik kom uit eindhoven en mijn man uit asten, dus is het zoiets geworden.
De belangrijkste reden waarom ik hiervoor heb gekozen is, dat ik het niet leuk vind om te zeggen dat iets mooi is terwijl ik het kei lelijk vind.
Ik vind het ook een beetje zonde als ze bijv een pakje zouden kopen van vijftien euro of zo, dat het mijn smaak niet is, ik trek het haar toch niet aan.
Ik heb dan liever dat ze met een tegoedbon aankomen van vijftien euro.
Ik heb veel tegoedbonnen gekregen en veel mensen zeiden tegen me dat het een slim plan was dat ik het zo heb gedaan.
Dus henny doe er mee wat je wilt.
X

Hoi,

Erg goed idee! En in een leuk gedichtje helemaal! Zelf ga ik een wel een envelopje op het kaartje zetten. En dat hoef echt niet te betekenen dat iedereen dat ook gaat doen, maar ik heb ook niet veel mensen die langskomen (tot 10 mensen). Mijn moeder is voorstander van dit, en heeft mij dus overgehaald. Ze gaat mij ook geld geven zodat ik zelf de kado kan uitkiezen. Ze heeft 5 kinderen dus heeft ervaring genoeg.

Grt suuz 31 weken

Ik snap best dat je liever geld hebt, maar ik zou raar opkijken als ik zo'n kaartje kreeg. Ik ben het eens met mick02 en babs. Zelf hadden we om die reden ook geen envelopje op onze trouwuitnodiging gezet. Je gaat er dan vanuit dat mensen iets meebrengen en dat hoeft van mij helemaal niet.

hoi, hoi,

Wij hebben er ook voor gekozen om geld te vragen. Bij ons staat op het kaartje:
Alle kleertjes liggen reeds in mijn kast, dus het liefst een presentje dat in een envelopje past...
Het gaat er niet om dat ik verwacht dat mensen iets kopen, maar ik zou het zonde vinden als mensen iets kopen wat ik niet mooi of leuk vind. ik vind het nou eenmaal niet makkelijk om  dit tegen hen  zeggen. Het zou toch zonde zijn dat ze iets kopen wat je je kindje bijvoorbeeld nooit aantrekt!!!

groetjes Sandy

Tsja, dit is altijd een moeilijk issue. Ik hoop altijd maar dat mensen zelf zo slim zijn om hierover na te denken, maar kom vaak tot de ontdekking dat dat niet zo is.
Zelf geef ik dus nooit geen kleertjes. Vind ik zo smaak gebonden. Vraag meestal wat men wil hebben of zoek iets naar wat ze echt kunnen gebruiken. Als ik niks vindt, geef ik meestal geld.
Ik denk dat je gewoon moet doen wat je zelf het beste vind. Je hebt altijd mensen die er iets tegen hebben en zet je het er niet op dan hoor je waarschijnlijk " had dat maar erop gezet" .
Succes met kiezen.
Groetjes V.

Wij hebben op het geboortekaartje van Yashyra ook gezet dat we liever geld hadden hoor! Op trouwkaarten mag het ook, waarom op een geboortekaartje dan niet he!  We hadden alleen een ander tekstje:

"Alle kleertjes liggen reeds in mijn kast
Dus liefst een presentje dat in een envelopje past"

Liefs Esther en de prinsesjes

Terug
Bovenaan