Zwanger van een tweede kindje

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Afgelopen zondag heb ik een test gedaan: Erg licht streepje. We waren niet overtuigd, en dus gister nog een test gedaan, en ja hoor:
Zwanger!!!

We hebben al een zoontje van nu 29 maanden (05-08-2005), en we vonden het nu tijd voor een tweede.
Al in de eerste ronde gelijk raak.

Ik besef het nog niet erg... Hoewel mijn tekenen wel voor zich spreken: Moe, misselijk, pijnlijke borsten en nu weer wat opgeblazen gevoel onderin mijn buik.

Misselijk was ik totaal niet bij mijn eerste, dus nu is dat toch wel even tegenvallen...

Het lijkt me leuk om hier te kletsen over een zwangerschap van de tweede. Wie kletst er mee?!

Groetjes Mylene24

hey hoi nou ik ben ook zwanger van de tweede ik geloofde het eerst ook niet hoor ik had ook een heel licht streepje volgende dag weer een test en jahoor tis toch zo hahaha ik ben ongeveer nog maar 6 weekjes hoor 30 moet ik voor het eerst heen dus spannend ik ben gelukkig niet misselijk maar wel heel erg moe en steken in mijn buik maar dat ik moe ben vindt ik ergste bah nou mischien hoor ik iets terug gr cin

Hoi Cin,

Wat leuk, gefeliciteerd!!!
Ik ben nog minder ver hoor: Ben pas bijna 5 weekjes als het goed is.
Morgen de VK bellen, dus ben benieuwd wanneer ik alles mag doen.
Vind het nog zo onwerkelijk allemaal...

Ik vind het gezellig om te kletsen op dit forum.
Laat je weten hoe het was bij de verloskundige?!

Groetjes Mylene

hoi cin en mylene
ik ben ook zwanger van de tweede ik denk 9 of 10 weekjes ik heb vandaag voor het eerst een echo en ga voor het eerst naar de vk....
ik ben best bang omdat ik eigenlijk niet op de gewone manier zwanger kon raken mijn eerste is er ook gekomen via icsi... en nu zomaar zwanger!!!!!
heel raar als je denkt dat het nooit anzelf kan gaan .... ben heel erg blij met dit mooie wondertje maar ook een beetje bang....

ik ben al 5 weken echt super misselijk non stop....en zoooooo moe !!!

groetjes sandra

hoi mylene en san   jah san dat is idd spannend voor je dat het zo is gelukt echt toppie
vrienden van mij zijn ook al heel lang bezig en het wil maar niet lukken lopen ook in het ziekenhuis enzo is echt niet leuk en dan moesten wij ook nog vertellen dat wij zwanger waren al binnen 8weken das niet leuk voor hun maar jah ze zijn wel blij voor ons hoor nou ik ben heel benieuwd hoe het ging vandaag bij de vk laat je het even weten trouwens roken jullie ook ik ben net gestopt en ik heb het er erg moelijk mee pff tot krabbels doeidoei gr cindy

Hoi Cin en San,

@ San: gefeliciteerd! Moeilijk is dat hè, als je zelf wel erg snel zwanger kan worden en zij niet.

Laten jullie even weten hoe de echo was en de eerste keer bij de verloskundige?!

Ik heb 5 februari een afspraak bij de VK, en moet zo even bellen voor de echo.

Ik heb nooit gerookt, dus zou ook niet weten hoe het is als je moet stoppen. Ik hoop dat je het volhoudt. Het is tenslotte voor de gezondheid van je kindje.

Ik ben nu wel iets minder misselijk. Heb het, vooral 's avonds na het eten, met vlagen warm en koud en verrek steeds mijn buikspieren helemaal onderin. Heb ook nog steeds last van mijn borsten en een wat opgeblazen gevoel onderin mijn buik... Ben benieuwd wanneer ik mijn broek niet meer zal passen.
Bij mijn eerste was dat al na 11 weken, dus heb ik wel wat te verwachten. Toen dachten ze ook dat ik, toen ik bijna  5  mnd was, al op het laatst liep, mijn buik was echt zo groot. Mijn zoontje achteraf ook, dus vandaar.

Liefs van Mylène

Hallo,

Ik ben ook zwanger van mn tweede kindje ik ben nu 5 weekjes dus nog heel pril maar wel weer heel spannend!
Mijn eerste afspraak is op 12 Feb. om half 10 nog lang niet dus dat is wel jammer maar ik kijk er echt naar uit ik vind t nog zo onwerkelijk ondanks de misselijkheid!
Ik had dat echt niet bij mijn eerste zwangerschap dus dat vind ik echt wel apart dat je tweede zwangerschap dan toch zo anders kan zijn hebben jullie dat ook?
Volgens mij zijn we allemaal we een beetje even ver in ieder geval dicht bij elkaar toch?

Hallo Mylene,

Eigenlijk had ik hier deze topic moeten openen, maar jij heb het van me overgenomen zie ik .

Zoals jij al weet ben ook ik zwanger van ons tweede kindje.
(Even voor de andere dames... we hebben samen gekletst bij zwanger worden, wij gaan voor een tweede. Ik had deze topic geopend, was als eerste zwanger en vandaar dat ik deze topic had moeten openen)

Ons zoontje is nu 16 maanden. Ik ben 7 september uitgerekend en 3 september word hij twee jaar. Dat word dus spannend! Vind het wel een leuke tijd om zwanger te zijn. Lekker verlof in de zomer en ook nog kans op mooi weer na de bevalling ( al weet  je het hier in NL nooit....)

Het was al in de tweede ronde raak. Bij de eerste in de zesde ronde en moet zegen dat dit veel relaxter is. Een half jaar is niet lang, maar elke maand dat het niet raak is, is er toch eentje te veel.... Nu had ik er nog helemaal niet op gerekend en kon het dan ook bijna niet geloven.

30 januari heb ik eerste afspraak bij vk. Kijk daar erg naar uit. Hoop daar een hartje te horen zodat ik dan echt 100% overtuigd ben dat het waar is. Bij de eerste hoorden we geen hartje bij de vk, ik schrok best wel, gelukkig hadden we volgende dag al een echoafspraak en daar zagen we ons wurmpje al een beetje bewegen en gelukkig dus ook een kloppend hartje.

Ben vooral erg moe, heb of heel veel trek of juist geen trek en heb gevoelige borsten. Gelukkig (nog) niet misselijk.

Nou, ik hoop dat er snel een september 2008 forum word geopend en dan kunenn we lekker daar gaan schrijven.

Groetjes Jojo

Terug
Bovenaan