Zwanger van een tweede kindje

Tja, hoor hier eigenlijk wel, maar ook een beetje niet...
Ik ben ook zwanger van de tweede. Maar ik hoor niet in het september-forum. Ben al wat verder dan jullie dames!

Maar ik wilde jullie allen toch even hartelijk feliciteren met de zwangerschappen.
Dat jullie allen maar een voorspoedige zwangerschap hebben en hopelijk krijgen jullie net zo'n gezellig en gemoedelijk forum als wij maart-mama's.

Dagdag

hoi allemaal
ik ben ook geen september mamma ...zit ik hier wel goed????

ik ga toch even mijn verhaaltje schrijven....

vandaag eerst naar de vk....wat een domper ze ging niet eens kijken of ze het hartje hoorde zwaar teleurgesteld naar huis....

maar gelukkig had ik om 14.00 de echo!!!
en ik ben wat verder als gedacht... 10 weken en 2 dagen en alles ziet er perfect uit! oh wat was ik blij toen ik het hartje zag kloppen ze liet het ook even horen....mijn zoontje van 2 was ook mee en kreeg zijn eigen foto !! hij is die nu aan iedereen laten zien zijn broerzusje zegt hij dan hihi
ja ik ben dolgelukkig nu is het echt en wil ik het van de daken schreeuwen!

ook alvast was zwangerschapskleding gekocht want mijn broeken zitten al te strak!

liefs sandra

Hoi iedereen,

Tuurlijk is het niet erg als je geen mama word in september. Als je al wel van een 2de kindje in verwachting bent, kunnen we in elk geval ervaringen delen, wel zo leuk. Dus welkom Sandra en San.

@ Jojo: Ik kon je niet vinden in 1 van de topics verder, dus ben zelf maar 1 gestart. Ik was ineens heel enthousiast.

Ik heb op 5 februarie een afspraak bij de vk en op de 6de een afspraak voor een echo. Spannend allemaal, was het maar vast zover.

Vanmiddag zijn we het tegen mijn ouders en mijn zus (die op dit moment ruim 37 weken  zwanger is van de eerste)  gaan vertellen. Voor mijn ouders had ik zelf een kort gedichtje gemaakt namens Brett, met aan het eind: Lees maar eens wat er op mijn hemd staat, misschien dat je het dan al raadt.
Op zijn hemd had ik zelf met textielstift de tekst: Ik word een grote broer, geschreven. Helemaal leuk vonden ze het.

We gaan het binnenkort ook aan mijn schoonouders vertellen, maar omdat mijn zus op het laatst loopt, wilde wij het hun alvast laten weten, zodat de pret dalijk echt helemaal voor hun is. Ons geluk kan toch al niet meer op.

Iemand ook al verteld? Hoe hebben jullie het verteld?

Liefs van Mylène

Iedereen Hartelijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!
Even voorstellen: Ik ben Nancy ik ben 24 jaar en ik heb een dochtertje  van bijna 6 maanden. Bij haar ben ik tijdens pil gebruik zwanger geworden.Nu was het de 1e ronde raak. Ik ben nu 6 wk zwanger. als alles goed gaat ben ik 5 september uitgerekend. 14 feb echo en afspraak gyn. Ik heb mijn dochtertje namelijk via een keizersnede gekregen vandaar dat ik eerst naar de gyn moet. als dan alles goed is dan kan ik tot 36 weken de controlles bij de vk laten doen en daarna weer naar de gyn. Bij Fenna had ik geen kwaaltjes, alleen de laatste weken veel vocht vast gehouden. Ik heb tot nu toe ook niet zo veel last van misselijkheid.

Liefs Nancy.

hoi nancy
welkom hier
geezellig dat je komt meekletsen!!!

hoe is het met de andere meiden?

ik heb de griep en hang de hele dag over de wc mijn neus is verstopt en heb koorts! ik voel mij vreselijk!!!!!!!!!!!!!
paracetamol helpt niet en mag niks anders........

liefs sandra

Hoi,

Op ons eerste kindje hebben we 3 jaar moeten wachten. Uiteindelijk met IUI zwanger geworden. Geweldig natuurlijk!!!
Een maand of 5 geleden met de pil gestopt en samen besloten dat we graag een tweede willen, maar niet meer het medische circuit in willen. Het heeft in onze relatie de nodige tolgeeist. Dus het was of spontaan of niet.
En tot onze verbazing ben ik na 4 maanden spontaan zwanger geworden.
Als het goed is ben ik nu 7 weken zwanger. Donderdag de 17e januari naar gyn.
Erg spannend dus of het er goed uitziet.
Kan het nog niet zo heel erg geloven dat ik zwanger ben, dat komt waarschijnlijk omdat het nu spontaan gegaan is. Ik voel me wel redelijk zwanger: misselijk, zere borsten etc. Maar ja ook dat zegt niet alles.
We kunnen dus ook niet wachten tot het donderdag is.

Gr Proudy

hoi proudy
wat leuk!! gefeliciteerd
ik was ook toataal onverwacht ik had maar 2% kans om spontaan zwanger te wordem mijn eerste is via icsi ter wereld gekomen!
totaal verbaasd en superblij mogen wij nu ook de tweede verwachten!
geniet ervan!
groetje sandra

Hoi meiden,

@ Proudy: wat gaaf! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Lekker genieten hoor, ondanks de kwaaltjes! Fijn dat het zonder medische molen is gegaan.

@ San: Hoe is het? Alweer koorts-vrij?

Ik ben echt zoooooooooooo misselijk. Weet af en toe niet waar ik het zoeken met. Ook mijn maag protesteerd op het moment erg, dus ik weet niet wat het is, maar het voelt vreselijk. Ik kan nooit makkelijk spugen, en nu dus ook niet. Alleen kokhalzen (sorry voor de details!). Iemand tips?
Dit ken ik echt niet van mijn vorige zwangerschap. Toen was ik geen seconde misselijk.
Nu heb ik ook enorme last van mijn borsten. Zielig als Brett, mijn zoontje, komt knuffelen en er iets te hard op drukt. (Had ik bij de eerste keer ook last van)

Hoe is het met jullie allemaal?
Last van kwaaltjes?

Liefs Mylène

Terug
Bovenaan