zwanger van een tweede

Hallo mama's

Ik heb een vraagje, wat misschien niet zo geweldig klinkt.
Ik heb een zoontje van 7 maanden en ik ben waarschijnlijk weer zwanger!
Ik wilde heeeel graag mijn eerste kindje en we hebben daar dus ook bewust voor gekozen.
We wilde misschien ooit wel een tweede, maar zeker niet nu.
Dus jullie begrijpen het al, dit is een ongelukje.
Al haat ik dat woord enorm, want ook dit is een wondertje.
Maar er gaan zoveel dingen door mijn hoofd.
Hoe moet ik dat nou gaan doen?
De ene kan nog niet eens lopen terwijl de tweede er al aan komt..
En dan heb ik 2 babykamers, terwijl als je nog even wacht, nr 2 in de eerste babykamer kan. En ook de aandacht. Ik vind het zo lekker met mijn zoontje en hoe moet ik dat dan gaan doen met de aandacht. pppffff Snap je??
Ik weet dat het allemaal niet echt belangrijk is, maar ik kan het niet loslaten.
Ik heb heel sterk het gevoel dat dit niet de tijd is voor een tweede. Ik had het me zo anders voorgesteld.  Nu weet ik dat er heel veel mama's zijn die er juist bewust voor kiezen om zo snel weer zwanger te worden. Hoe zien die het dan???
Ik hoop dat jullie mij beter kunnen laten voelen....
Ik weet dat het zo mooi is als het je gegunt word, want ik ben zelf de gene die dat altijd tegen iedereen roept, maar het voelt nu anders, als het om jezelf gaat

Ik moet dus nog testen, die doe ik waarschijnlijk vanmiddag nog.

Alvast bedankt en veel succes en geluk  met jullie zwangerschap

Groetjes maybeeb

hoi!
Oh wat begrijp ik je goed... ik heb in precies dezelfde situatie gezeten als jij nu. Ik wil je wel eerst zeggen dat je gewoon zo snel mogelijk moet testen, want al die zorgen zijn nergens goed voor als je nog niet eens zeker weet of je uberhaupt zwanger bent.

Als je wel zwanger bent:

Mijn dochter was ook 7 maanden toen ik zwanger bleek en het was ook echt een ONGELUKJE. Vreselijk woord inderdaad, maar dat was helemaaaal niet de bedoeling!!! Help!! Maar omdat je om je hen (tenminste ik wel) zo veel vrouwen hoort en ziet die zo graag kinderen willen en ze niet kunnen krijgen, en ook omdat ik sowieso graag meer kinderen wilde, heb ik geen minuut getwijfeld. Dit was geen ongelukje, dit was een verrassing. Een kadootje.

Om het verhaal een beetje kort te houden (je mag me altijd mailen als je wilt, laat maar in een reactie weten als je dat wil), mijn dochter is nu 3,5 en mijn zoontje ruim 2. Ze zijn de beste vriendjes en het is onvoorstelbaar genieten met die 2. Ik moet eerlijk zeggen: het was anderhalf jaar HEEL HARD werken. De eerste was echt heel laat met lopen, en een aantal andere dingen maakten ons leven niet makkelijker (lang verhaal), maar nu, oh wat is het genieten. Ik ben nu net 6 weekjes zwanger van nummer 3 (bewust).

Succes met je keuze. Je went vanzelf aan het idee, een zwangerschap duurt 9 maanden dus je kan nog langer van je zoontje genieten dan dat je hem al kent ;) En echt, het zal even hard werken zijn maar uiteindelijk ben je zo blij met 2 kleintjes! :)

Toen mijn dochtertje 7 maanden was was ik ook per ongeluk zwanger. Na de eerste schrik waren we heel erg blij. Helaas een miskraam gehad met 7 weken. Maar ik denk dan dat het zo had moeten zijn.
En als het zo moet zijn ben je zwanger en gaat het goed, dan moet het zo zijn.

Een vriendin van mij dacht dat ze met bv geven niet zwanger kon worden en heeft dus een kindje van april dit jaar en is op de aankomende aprilmaand weer uitgerekend. Helemaal niet gepland, maar o zo welkom.

Dus als je zwanger bent, maak dan de overweging of het kindje welkom is. Ik denk het wel want je wilde sowieso meer kinderen. En het zal heus wel zwaar zijn, maar ook na een paar jaar is dat voorbij.

groetjes Mariska

hoi hoi

ook hier een zwangere van de 2eik heb een dochtertje van 3maart 2008 en wij wilde ook weer gaan voor een 2e,en stopte dus met de pil nou en nu was het meteen raak wat ik eigenlijk niet had verwacht maar goed,ben echt super blij en vind het helemaal geweldig morgen heb ik een echo en weet ik hoelang ik precies ben.
maar geniet maar van het wondertje in je buik,en onthou alles gebeurd met een rede.
nu zit je dalijk idd met 2kids in de babykamer 2kids in de luiers en noem maar op,maar betekend dus wel dat je dalijk alles in een keer door kan laten gaan je weet nu hoe het moet en je zit er al in.

geniet er gewoon van meis

liefs

Hallo lieve mama's,

Wat een lieve reacties.
Ik heb gister een zwangerschaps test gedaan en het was negatief...
Eigenlijk was ik op dat moment heel erg blij, maar ben nu toch ook een beetje teleurgesteld. Verwarrend hé. Maar ik weet dat het voor ons op dit moment gewoon niet de juiste tijd is. Even voor de duidelijkheid, mocht ik zwanger zijn, zou ik het nooit weg laten halen hoor. Daar hoef ik geen seconde over na te denken!!!!...
Ik weet nog steeds niet 100% zeker of ik niet zwanger ben. Kan pas maandag echt testen. Maar ik denk voor 90% zeker van niet.
Als het wel zo was/is, had ik het echt wel gered en vast leuk gevonden, zeker met jullie meiden op deze site, bedankt
En succes met jullie kinders en zwangerschap

Groetjes maybeeb

Ha Maybeeb,

Oh, wat een lastige situatie. Ik kan er niet over meepraten, maar ik wens je wel veel succes. Hopelijk valt straks alles op zijn plek (of je nu wel of niet zwanger bent). En geniet van je kleintje!

Suus

Terug
Bovenaan