Mijn dochter was 5 maanden toen ik zwanger raakte van mijn zoontje. Dat was zo gepland. Het had nog 3 maanden eerder gekund. Ik zie alleen maar voordelen. Ze schelen ruim een jaar en hebben veel aan elkaar. Ze spelen samen en ik zit in hetzelfde ritme van eten/slaapjes/luiers. Inmiddels zijn ze 2,5 en 1,5 jaar. Als mijn oudste 3 jaar is krijgen we nummer 3. Ook een bewuste keuze. Ik twijfel zelfs soms al of 3 jaar leeftijdsverschil niet te groot is....raar he, de meeste mensen kijken me aan met z'n blik van jij liever dan ik (als ze het al niet uitspreken). Het is hard werken en het zal nog harder werken worden maar je krijgt er zoveel voor terug! En...het grote voordeel is dat over 4,5 jaar alles op school zit en de rustige(r) tijden gaan aanbreken. Dan zitten de meeste mensen er nog midden in en wij kunnen gaan genieten van (relatieve) rust. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is het financiele. Je hebt inderdaad 2 kamertjes nodig en ook autostoeltjes zal je dubbel moeten aanschaffen. Verder kost het niet veel extra.
Gefeliciteerd! Neem de tijd eraan te wennen en laat niet weten dat het een ongelukje was. Mensen zullen dat altijd onthouden bij jouw kind....dat is niet leuk. Want het is geheid de eerste vraag die je krijgen gaat! Als het al in vraagvorm komt....en er niet gezegd wordt: dat kan nooit gepland zijn geweest! Vre-se-lijk!!!!
Gefeliciteerd! Neem de tijd eraan te wennen en laat niet weten dat het een ongelukje was. Mensen zullen dat altijd onthouden bij jouw kind....dat is niet leuk. Want het is geheid de eerste vraag die je krijgen gaat! Als het al in vraagvorm komt....en er niet gezegd wordt: dat kan nooit gepland zijn geweest! Vre-se-lijk!!!!