zwanger van een tweeling?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal!

Ik heb een vraagje, ik ben sinds vorige maand gestopt met de pil en had 27 mei mn laatste menstruatie.
Dus dat zou betekenen dat als ik zwanger ben het eitje zich nu zal moeten innestelen toch?

Maar ik ben nu al zo ongelovelijk misselijk. Ik rookte nog, maar moet nu niet meer aan een sigaret denken!
Mijn vriend zijn vader is een tweeling 1eiig en het slaat een generatie over.. dus het zou kunnen dat ik een tweeling krijg toch?

Maar kan je dan ook al eerder testen, want het lijkt me dat je dan meer HCG aanmaakt?
Heeft iemand ervaring hiermee?

groetjes

Je maakt gewoon hetzelfde hcg aan Geloof ik, maar ik zou het nog even navragen! gr mamakim

Er zijn vrouwen die al snel zwangerschapsverschijnselen krijgen. Geen zin in alcohol, koffie en roken zijn daar voorbeelden van. Maar het is wat vroeg om te zeggen of het een tweeling is.

Wat ik wel weet is dat het krijgen van tweelingen genetisch bepaald is via de vrouwlijke lijn. Dan gaat het specifiek om twee-eiige tweelingen. Er zijn vrouwen waarbij het in de vrouwelijke tak van de familie voorkomt dat er meerdere eitjes vrijkomen bij de ovulatie. Dat heeft niets met het sperma van jouw vriend te maken, die kan geen tweelingen "maken". Daarbij komt dat een een-eiige tweeling een speling der natuur is en niet erfelijk. In de eerste celdelingen vindt een kopiering plaats waardoor er twee genetisch identieke kindjes ontstaan.

Of je eerder kan testen, je kan het proberen, maar wees niet teleurgesteld. Je schijft ook dat dit de eerste keer is dat je een normale cyclus hebt na de pil. Ik kan uit ervaring zeggen dat ik alle drie de keren een hele vreemde eerste cyclus heb gehad. Prima op tijd maar met veel "zwangerschapsgerelateerde klachten'. Geen van die keren bleek ik zwanger. Ik zou er niet teveel op hopen maar misschien is het waar. Ik vermoed dat je nog even een ruime week geduld zult moeten hebben!

Succes in ieder geval!

Er zijn vrouwen die al snel zwangerschapsverschijnselen krijgen. Geen zin in alcohol, koffie en roken zijn daar voorbeelden van. Maar het is wat vroeg om te zeggen of het een tweeling is.

Wat ik wel weet is dat het krijgen van tweelingen genetisch bepaald is via de vrouwlijke lijn. Dan gaat het specifiek om twee-eiige tweelingen. Er zijn vrouwen waarbij het in de vrouwelijke tak van de familie voorkomt dat er meerdere eitjes vrijkomen bij de ovulatie. Dat heeft niets met het sperma van jouw vriend te maken, die kan geen tweelingen "maken". Daarbij komt dat een een-eiige tweeling een speling der natuur is en niet erfelijk. In de eerste celdelingen vindt een kopiering plaats waardoor er twee genetisch identieke kindjes ontstaan.

Of je eerder kan testen, je kan het proberen, maar wees niet teleurgesteld. Je schijft ook dat dit de eerste keer is dat je een normale cyclus hebt na de pil. Ik kan uit ervaring zeggen dat ik alle drie de keren een hele vreemde eerste cyclus heb gehad. Prima op tijd maar met veel "zwangerschapsgerelateerde klachten'. Geen van die keren bleek ik zwanger. Ik zou er niet teveel op hopen maar misschien is het waar. Ik vermoed dat je nog even een ruime week geduld zult moeten hebben!

Succes in ieder geval!

Hoi!

Het kan best hoor dat je veel klachten hebt, maar ik wil toch even opmerken dat bijna iedereen hier zo'n periode heeft doorgemaakt toen ze net gestopt waren. Man, je wil niet weten wat ik de eerste maanden allemaal voelde en als je hier het forum las was ik bepaald niet de enige. Maarrrr, nu inmiddels ruim 11 maand onderweg en nog steeds niet zwanger geweest.....met andere woorden; je psyche gaat meestal met je op de hobbel. Ik wil je niet ontmoedigen, maar je kunt beter gewaarschuwd worden dan straks een stel negatieve testen. Geloof me, dat is veel pijnlijker. Blijf gewoon rustig afwachten, lees zo min mogelijk zwangerschapsverhalen en probeer minder alert te zijn op je lichaam. Op de langere termijn zul je daar baat bij hebben

Sorry

Hey,

Het zou mooi zijn als je zwanger bent maar het is net wat andere zeggen je lichaam kan je heel erg voor de gek houden, maar dat wil niet zeggen dat het bij jou ook het geval is hoor. Kan heel goed zijn dat je wel zwanger bent. Ben zelf ook al vanaf sept bezig voor een 2de en heel wat klachten gehad maar ook nog niet zwanger en al veel testen gekocht en gedaan. Maar positief blijven hoor en ik zal heel hard voor je duimen.

Succes met wachten!!

Liefs RH

mhh oke, maar ik heb niet zolang aan de pil gezeten. 2 maanden maar... Dus misschien dat het dan anders is?

nou goed ik wacht nog een weekje met testen, misschien heb ik geluk misschien niet.
Ik laat het nog even weten!

groetjes en bedankt voor de berichten

wil er ook nog even bij zeggen dat ik nog best jong ben...
onder de 25... maar goed ik ga me er niet teveel mee bezig houden, het komt wanneer het moet komen zeg ik maar altijd!

groetjes

Terug
Bovenaan