Al meerdere mensen hebben het gezegd, maar kies hierin echt voor jezelf. De enige reden dat jouw 'vriend' het niet wil is omdat hij bang is dat zijn vrouw en kinderen erachter komen. Ik vind dat echt ontzettend laf en egoïstisch. Ik begrijp dat het niet de bedoeling was en snap ook dat je geschrokken bent, maar hij heeft zeker NIET het recht jou tot abortus te dwingen om zijn egoïstische reden. Hij houdt je al jaren aan het lijntje. Ik ga niet oordelen over jouw rol in de situatie verder, maar ik vind hem behoorlijk laf, hij weet zelf dondersgoed dat hij jou een worst voor houdt dat hij ooit weg zal gaan maar zelf ondertussen 'profiteert' van de twee walletjes.
Je bent 34. Denk goed bij jezelf na (en neem zijn mening hierin alsjeblieft niet mee), heb je een kinderwens? Zo ja, ik zou het niet stoppen - je weet niet hoe de toekomst zal lopen en dit zijn dingen waar mensen het heel moeilijk mee kunnen krijgen. Het lastige is dat je het niet van tevoren weet, maar vaak kun je dit uiteindelijk wel aanvoelen. Je zegt dat hij tegen jou altijd gezegd heeft zeker een gezin met jou te willen. Is dat iets waar je (indirect) op wacht? Want dan toont dit toch wel zijn ware motief volgens mij.. Ik vind het echt super rot voor je, maar kies voor jezelf en je kindje.