zwanger van vierde wondertje, mijn verhaal+vraag

Hallo lieve mede-forumgebruikers,
Ik ben 9 weken zwanger van ons vierde kindje. Het afgelopen jaar hebben we gewikt en geweegd, wel of niet nog 1tje erbij.Daar waren we nog niet helemaal uit.Maar..in december werd ik op de gewone tijd ongesteld en vloeide 10! dagen.Een week erna, kreeg ik een miskraam, dit herkende ik aan rugweeen, en hevig vloeien.(heb in het verleden eerder een miskraam gehad) Was verbaasd, want ik was toch gewoon ongesteld geworden? Vorige week maandag naar huisarts, voelde me niet goed en maakt eme zorgen, dat er nog resten zaten o.i.d.Direct ,s middags naar gyneacoloog oor inwendige echo.Was superzenuwachtig..ik moest vast gecurrateerd. Hij kijkt en zegt meteen, het ziet er goed uit, ik zie een hartje kloppen, huh?wat?
Verbijsterd, ondersteboven!! Wat een nieuws! Volgens de gyn. knap van dat kleine murmeltje dat die al dat vloeien en de samentrekkingen had overleefd. Na overleg met mijn vk, blijkt nu dat ik wsl.zwanger ben geweest van een tweeling, en er is er nog 1tje. Mijn gyn. zei, zet dit nou es op internet, om anderen hoop te geven dat het ook goed kan zijn, dus bij deze! En nu mijn vraag: bij onze derde werd er niet al te positief gereageerd, sterker nog, het was onverantwoord en wat kost het allemaal wel niet. bepaalde familieleden reageerden alsof we vertelden dat we een dodelijke ziekte hadden! Daar zijn we toen zo van geschrokken. Nu dus ons wondertje nr.4, heel onze omgeving weet het al, vrienden,buren, e.d.behalve onze eigen familie. Wie weet nog een leuke manier om het te vertellen?? Wij dachten zelf aan een kaartje met de 12 weken echo, dan kan het even bij ze bezinken, maar ja, dan nog kunnen we niet afdwingen dat ze het leuk gaan vinden....
Het wordt het laatste kleinkindje aan beide kanten, dus genoeg reden om er nog even van te genieten voor de opa,s en oma,s, maar ja..
Misschien hebben jullie een bruisend idee voor me?
Alvast hartelijk dank voor je reactie!!
Liefs Too-Shy

Hi,

Ik heb zo niet een bruisend idee voor handen.
Ik wil je alleen maar zeggen dat je je niks moet aantrekken wat anderen vinden. Mijn idee zou het niet zijn, 4 kids... brrr... wij krijgen een tweede en laten het daarbij, maar ik zie hier veel dames zwanger van de 3e of 4e. Dat is ieders goed recht! Als jij en je man er gelukkig mee zijn en het liefde geven, wat is er dan nog meer nodig? Je geeft het liefde en te eten, meer heeft een kind niet nodig!

Succes met vertellen.

Gr. Tamara.

Hoi Tamara,
bedankt voor je reactie.Ik weet ook dat ik me er niets van aan moet trekken, maar het zou leuk zijn als je wordt gefeliciteerd zeg maar, en dat zien we nu niet gebeuren. Geniet van je zwangerschap, ga ik ook doen! Groet Too-Shy

hoi too-shy,
wat leuk dat er toch nog een zit!! zo is mijn moeder na 6 jr ploeteren er ook achter gekomen dat ze geen volledige miskraam had, maar dat er nog eentje zat... en dat terwijl ze een curretage aangevraagd had... gelukkig wou de gyn toch ff checken hoe en wat.....

een leuk idee. je zou idd de 12 wk echo kunnen sturen.. kunnen ze het ff laten bezinken voordat ze jullie weer zien...
ik sluit me verder bij tamara aan hoor... zolang het allemaal past etc is het je goed recht om voor een 3e of 4e te gaan.... geniet van je zwangerschap!
Groetjes,
Petra

Ik zou het niet van te voren versturen, want dan hebben ze juíst de kans om het in het negatieve te trekken. Misschien krijg je dan ook nog eens het verwijt dat jullie het niet eens meer persoonlijk durven te vertellen, want jullie zullen je wel schamen. Sorry hoor de fantasie gaat even met me op de loop!
Ik zou dus zelf met opgeheven blij hoofd het wonder gaan vertellen, en het idee van "ze zullen wel niet denken" aan de kant zetten! Mensen merken dat! Heb het zelf gehad toen wij deze (2de)zwangerschap bij mijn schoonouders gingen aankondigen; hormonaal gezien had ik nog niet zo'n zin om het te vertellen, ik zag tegen al die goedbedoelde knuffels, gemaakte kirretjes etc. op. Erg hè? Plus dat ik zooooo moe was, weet je wat voor een vraag ik kreeg?? Of ik er wel blij mee was!!
Ik was verbijsterd maar ik realiseerde me ook wel, dat wat je uitstraald ontvang je.

En zo'n wondertje wat door alle tegenslagen blijft zitten waar die zit verdient toch alle respect??

Ik zou het gewoon vertellen, zonder schaamte, je buren en vrienden hebben toch ook normaal gereageerd of niet?

Groetjes Sas

En mochten ze toch lullig reageren kun je natuurlijk ook nog zeggen;
"Goh jullie mogen ons ook gewoon feliciteren hoor, wij zijn er namelijk wél blij mee! En voor dit kindje zou het ook leuk zijn als het zich welkom mag voelen in de familie!"

dat laatste stukje is een goeie mamasas!!!
toen ik mijn zusje vertelde dat ik zwanger was okt 07 was ze eerst een poos stil en daarna vroeg ze of het gepland was...... ze heeft me nooit echt gefeliciteerd.... maar ze is nu wel dolblij op de kids...

Hoi,

Ik ben zwanger van mijn vierde, weloverwogen, en er heel blij mee!
De reactie van mijn oma: "Oh God, niet nog 1.....maar dit is toch wel de laatste zeker???????"
De meest gehoorde reactie: oh jullie gaan zeker net zolang door tot je een jongetje krijgt? (we hebben al drie meiden...)
Maar er waren ook leuke en positieve reaties: Ik had het al verwacht: een groot gezin past goed bij jullie!
Verder hebben wij het gewoon verteld zoals het uitkwam, tenslotte waren wij er heeeeeel blij mee! Ik heb het ook gelijk op mijn hyves gezet: met een stroom van reacties als gevolg.
En nu nog even het belangrijkste: Gefeliciteerd! Ik hoop dat jullie veel geluk mogen beleven met jullie klavertje vier!!!

Petra

Terug
Bovenaan