Zwanger + vegetarisch: kan alleen maar aan kip denken

<p>Ik heb sinds ik zwanger ben zin in vlees en dan met name gegrilde drumsticks. Ik kan aan niks anders denken. Het is echt vreselijk want ik eet geen vlees ?</p><p>Hebben met vega zwangeren hier last van en hoe gaan jullie hier mee om?</p>

Je zou jezelf een uitzondering kunnen toestaan (denk friends). Anders helpt weinig denk ik. Sommige dingen mogen nu eenmaal niet en daar kan je soms erg van balen haha

Meestal is zon craving ook teken van je lichaam dat het die voedingsstof nodig heeft. Ik zou er ook over nadenken dit tijdens zwangerschap toe te laten. Je kan ook nog proberen meer eiwitten binnen te krijgen. Kijken of het dan voorbij gaat.

Ik geef soms toe aan mijn cravings. Ook vega en zwanger en frikandelbroodjes en hamburgers zijn ineens de hemel op aarde. Heb dus een paar keer een cheeseburger gegeten van de McD en ook twee keer een frikandelbroodje... 

Als je echt zin hebt, dan zegt je lichaam dat je bepaalde stoffen nodig hebt. Ik zou er aan toegeven, jouw lichaam heeft nu meer nodig dan normaal.

Ik vond gegrilde kip ook ineens heel lekker ruiken.. en ik begon te watertanden bij een BBQ.. Terwijl ik al 18 jaar geen vlees at. Ik heb er niet aan toe gegeven, wel iets meer eiwitrijke producten gegeten en goed opgelet dat mijn ijzergehalte goed bleef. 
Ik snap dat je lichaam soms aangeeft iets extra’s nodig te hebben, maar volgens mij hoef je echt niet dan per se aan die specifieke craving toe te geven. Maar je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt! 

Terug
Bovenaan