Zwanger + vegetarisch: kan alleen maar aan kip denken

Ik ben ook vegetariër en herken het een beetje. Ik had niet echt cravings maar vond kip wel lekker ruiken en dacht soms ook van hmmm vis. Maar die gedachtes verdwenen net zo snel als ze kwamen.
Maar als je die gedachte houdt dan is 't misschien een teken van je lichaam. 
Misschien kun je van de vegetarische slager wat kip halen en met kruiden hetzelfde effect krijgen? 

Thanks voor de tips! Ik ben al met vleesvervangers aan de slag gegaan maar moest er helaas van kokhalzen. Cravings blijven ?
Ik wil er nog niet aan toegeven. Hopelijk is dit volgend trimester voorbij ?

Gun jezelf maar wat, you are building a human being ;) Doe t stiekem desnoods, maar ik mag ervan uitgaan dat je omgeving best begrijpt dat je de ‘ik eet geen dieren-bal’ even laat vallen. Later in je zwangerschap kan je vast weer beter vasthouden aan je oude eetpatroon en idealen. 
Wij vertellen het niemand ;-) 

[quote quote=10197854]Thanks voor de tips! Ik ben al met vleesvervangers aan de slag gegaan maar moest er helaas van kokhalzen. Cravings blijven  Ik wil er nog niet aan toegeven. Hopelijk is dit volgend trimester voorbij [/quote]
Je moet ook de juiste merken vinden. In Duitsland heb je hele goede waarvan je bijna denkt dat ze je bedriegen. Verder gewoon merken uitproberen.. Ik kan je er niet veel in helpen gezien ik vegan eet en dus niet weet hoe de Vega vervangers verder proeven. 

Ik heb juist precies het tegenovergestelde. Ik eet wel vlees, maar heel weinig maar. Maar nu ik zwanger ben WALG ik ervan. Ik vind sowieso maar heel weinig lekker op dit moment, maar vlees krijg ik echt niet eens weg.
Soms ben ik wel eens bang dat ik te weinig voedingsstoffen binnen krijg 

[quote quote=10198345]Ik heb juist precies het tegenovergestelde. Ik eet wel vlees, maar heel weinig maar. Maar nu ik zwanger ben WALG ik ervan. Ik vind sowieso maar heel weinig lekker op dit moment, maar vlees krijg ik echt niet eens weg. Soms ben ik wel eens bang dat ik te weinig voedingsstoffen binnen krijg[/quote]
Nee hoor. Als je verder prima eet en je vitamine slikt kom je echt niks tekort 

Herkenbaar! Inmiddels 38+3 dus het einde is in zicht, maar af een toe heb ik behoorlijke craving gehad. En dan vooral voor de meest ranzige en vettige varianten van vlees: frikadel speciaal, kapsalon, Mc Donalds. Ik heb geen een keer toegegeven en moet zeggen dat ik de laatste weken ook geen cravings meer heb, niet voor vlees en ook niet meer voor andere ‘vreemde’ dingen. 

Terug
Bovenaan