Zwanger willen worden maar man weinig thuis i.v.m. werk

<p>Dag dames,</p><p>Ik ben niet echt het type die snel iets deelt via een forum, maar nu maak ik een uitzondering.</p><p>Mijn man en ik zijn al bijna 15 jaar samen, en hebben een half jaar geleden besloten om voor een kindje te gaan. Bovendien zijn we beide begin 30, dus het klokje begint te tikken. </p><p>We willen het heel graag, maar het probleem is dat we elkaar heel weinig zien. Hij werkt heel veel en daardoor hebben we vaak alleen de zondag samen. Dit is dan ook meteen meestal de enige dag in de week dat we vrijen. </p><p>De laatste weken voel ik me onrustig, ik heb het gevoel dat het op deze manier eeuwen kan duren voordat ik zwanger raak, áls het ons überhaupt al gegunt is. </p><p>Ik gebruik ovulatietesten om te weten wat mijn vruchtbare dagen zijn, maar tot nu toe hebben we het maar 1x gedaan tijdens de vruchtbare dagen, en ik was helaas niet zwanger. </p><p>We willen ook alle twee niet dat het een verplicht nummertje gaat worden, bovendien gaat dat ook vaak niet, aangezien we elkaar maar zo weinig zien. </p><p>Is er iemand die dit herkent? Hoelang duurde het uiteindelijk bij jullie? En vooral, wat deed het met je dat je in die situatie zat (graag een kind willen, maar elkaar weinig zien)?</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>
 
Hoi, mijn man zie ik ook alleen in het weekend. Hij werkt bij defensie. Eerste keer was ik zwanger na de zomervakantie. Toen was hij 4 weken vrij. ?
2e Keer gewoon heel snel zwanger. Eisprong blijkbaar in het weekend. Ik heb nooit ovulatietesten gebruikt. 
Het is idd gewoon ingewikkelder als je elkaar weinig ziet. Dan moet je net mazzel hebben met je vruchtbare dagen. Maar bij ons dus wel gelukt. Succes! Lekker relaxed mee om proberen te gaan. En misschien heeft je man binnenkort ook vakantie? ?
 
Hi, ja dat herken in ook zeker. Mijn man werkt ook bij defensie en slaapt doordeweeks ook op de basis. Ook tijdens oefeningen is hij dan langere tijd weg. Voor ons was het op het begin ook echt een struggle om daar onze weg in te vinden. Nu ‘roep’ ik hem op als ik on mijn vruchtbare dagen zit. We noemen het ‘operation ovulation’. We geven het beestje gewoon een naam en doen er gelukkig ook niet moeilijk over. De seks blijft gelukkig toch wel leuk :). Meneer probeerd dan altijd thuis te komen ookal moet hij dan de volgende ochtend 5 uur zn bed uit om weer naar de andere kant van het land te vertrekken. Nu staan wij op de wachtlijst voor IUI en dat klinkt misschien gek maar het zal een opluchting zijn om me totaal niet bezig te houden met timing! 
 
Grappig Superjuffie! Dat klinkt als een goed besteede vakantie!
 
Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
Wat ik jammer vind is dat het bij ons averechts werkt om het te "moeten" doen op de vruchtbare dagen, áls hij thuis is. De afgelopen dagen was ik vruchtbaar, en dat wist hij, maar we hebben het geen 1x gedaan. Het staat hem tegen dat het op dat moment moet. Ik probeer er nog wat van te maken, hem te verleiden, maar het helpt niet.
Hij wil net zo graag een kind als ik, daar ligt het niet aan, hij kwam er zelfs zelf mee. Maar hij heeft nooit echt een hoog libido gehad, waarschijnlijk door de lange en vele werkdagen, en dat het nu "moet" werkt dus ook niet mee.
Ik begin me radeloos te voelen, ik ben vanmorgen ook echt verdrietig wakker geworden. Misschien zit het tussen m'n oren, maar het voelt ook als een afwijzing. Alsof ik niet aantrekkelijk genoeg ben. En daardoor voel ik me dan ook meteen weer onaantrekkelijk.
Ik dacht dat de weg naar een zwangerschap toe leuk zou zijn, en dat ik op een roze wolk zou zitten. Dat was ook zo, in het begin, inmiddels is het een grijze wolk aan het worden en voel ik me alleen maar slechter... 
 
Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
Wat ik jammer vind is dat het bij ons averechts werkt om het te "moeten" doen op de vruchtbare dagen, áls hij thuis is. De afgelopen dagen was ik vruchtbaar, en dat wist hij, maar we hebben het geen 1x gedaan. Het staat hem tegen dat het op dat moment moet. Ik probeer er nog wat van te maken, hem te verleiden, maar het helpt niet.
Hij wil net zo graag een kind als ik, daar ligt het niet aan, hij kwam er zelfs zelf mee. Maar hij heeft nooit echt een hoog libido gehad, waarschijnlijk door de lange en vele werkdagen, en dat het nu "moet" werkt dus ook niet mee.
Ik begin me radeloos te voelen, ik ben vanmorgen ook echt verdrietig wakker geworden. Misschien zit het tussen m'n oren, maar het aantrekkelijk genoeg ben. En daardoor voel ik me dan ook meteen weer onaantrekkelijk.
Ik dacht dat de weg naar een zwangerschap toe leuk zou zijn, en dat ik op een roze wolk zou zitten. Dat was ook zo, in het begin, inmiddels is het een grijze wolk aan het worden en voel ik me alleen maar slechter... 
 
Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
Wat ik jammer vind is dat het bij ons averechts werkt om het te "moeten" doen op de vruchtbare dagen, áls hij thuis is. De afgelopen dagen was ik vruchtbaar, en dat wist hij, maar we hebben het geen 1x gedaan. Het staat hem tegen dat het op dat moment moet. Ik probeer er nog wat van te maken, hem te verleiden, maar het helpt niet.
Hij wil net zo graag een kind als ik, daar ligt het niet aan, hij kwam er zelfs zelf mee. Maar hij heeft nooit echt een hoog libido gehad, waarschijnlijk door de lange en vele werkdagen, en dat het nu "moet" werkt dus ook niet mee.
Ik begin me radeloos te voelen, ik ben vanmorgen ook echt verdrietig wakker geworden. Misschien zit het tussen m'n oren, maar het aantrekkelijk genoeg ben. En daardoor voel ik me dan ook meteen weer onaantrekkelijk.
Ik dacht dat de weg naar een zwangerschap toe leuk zou zijn, en dat ik op een roze wolk zou zitten. Dat was ook zo, in het begin, inmiddels is het een grijze wolk aan het worden en voel ik me alleen maar slechter... 
 
Hi Lente-vrouwtje, ik ken het ‘probleem’... Mijn vriend is voor zijn werk meestal in het buitenland en de keren dat hij hier is zit ik net niet (meer) in mijn vruchtbare dagen. Hem even terug laten komen is geen optie aangezien hij vaak aan de andere kant van de wereld zit.
Ik ben 32, dus mijn klokje begint ook te tikken. Hij heeft gelukkig een hoog libido, dus sex is geen probleem als hij er is. Maar dan moet hij er wel zijn ? 
Dit is/was de 3e ronde dat ik probeer zwanger te worden, maar ik verwacht weer ongesteld te worden. Dat wordt een domper, dus ik snap je gevoel. 
Ik kan je helaas geen concrete tips geven, maar probeer veel afleiding te zoeken en er niet teveel druk op te leggen bij hem. Misschien niet vermelden wanneer je vruchtbaar bent?
 
Hallo Lavendel,
Bedankt voor je reactie. 
Wat vervelend voor je dat je in dezelfde situatie zit. 
Ik denk inderdaad dat ik het maar niet meer ga zeggen wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Hopelijk haalt dat iets uit. 
Ik probeer mezelf af te leiden, ik sport veel, dat is een uitlaatklep. Maar verder denk ik bijna nergens anders aan, dan aan een zwangerschap. En het komt mijn humeur niet ten goede als we het weer niet op vruchtbare dagen hebben gedaan of kunnen doen. 
Ik had nooit van mezelf verwacht dat ik zwanger worden zo'n groot ding zou gaan vinden. Ik leer mezelf van een hele andere kant kennen... 
 
 
Terug
Bovenaan