zwanger willen worden met OVERGEWICHT

Oeps, vergeten te melden dat het boekje gaat over gezond eten tijdens de zwangerschap.

Sara

Toen ik 1,5 jaar na mijn miskraam nog niet zwanger  was ben ik door de huisarts naar de gynaecoloog doorverwezen. De huisarts had niets gezegd over mijn overgewicht, maar van de gyn. moest ik gaan afvallen. Ik ben toen 10 kg afgevallen, en uiteindelijk met hormonen zwanger geraakt van onze oudste dochter. Tijdens de  zwangerschap ben ik 9 kilo aangekomen.  Na haar geboorte ben ik nog een paar kilo's kwijtgeraakt, ook door de borstvoeding.    
Toen zij een jaar was, ben ik spontaan zwanger geraakt van onze jongste dochter. In deze zwangerschap maar 6 kg aankomen. Helaas liep bij haar de borstvoeding niet goed, waardoor ik moeizaam de kilo's kwijtraakte.
Inmiddels zijn we voor een 3e kindje bezig (nu ronde 1) en ben begin dit jaar begonnen met niet meer snoepen en opletten op wat ik eet. Ben nu 3 kg kwijt.
Ik heb wel een onregelmatige, en lange cyclus, maar zoals bij onze jongste bleek is het geen belemmering om toch zwanger te raken.
groetjes Melanie

Ik had bijna 60 kilo overgewicht en was bij al mijn zwangerschappen (4 x) in de twee ronde al zwanger, ik denk dus dat het heel verschillend is hoe je lijf erop reageert.

Ik ben nu veertig kilo kwijt en nog twintig te gaan, maar overgewicht wil dus niet altijd zeggen dat je moeilijker zwanger wordt.

Groetjes linda

Hier ook een 100 plusser. We hebben 2 kinderen en gaan nu voor de derde.

Groetjs mamaloe

Bedankt voor jullie reacties !
Ik heb zelf het idee dat het bij mij niet zoveel uitmaakt dat ik overgewicht heb, ik ben erg regelmatig ongesteld.
Ik ken ook zat mensen die "precies goed" wegen en die al jaren bezig zijn om zwanger te worden.
Ik ben ook wel bezig met afvallen, ben "al" 8 kilo kwijt.
Ik zie er alleen tegenop als ik zwanger raak, tegen het einde, ik had vorige keer ook vanaf een maand of 6-7 last van mijn rug, maar ja, dat kan je ook hebben als je geen overgewicht hebt.
We zullen wel zien hoe lang het duurt eer we zwanger zijn, en elke zwangerschap is toch weer ander, toch...

Groetjes Bianca

hoi meiden,

ik heb ook overgewicht +- 15 kilo en heb er bijna een jaartje over gedaan om zwanger te worden,

een vriendin van mij heeft meer als 35 kilo overgewicht en was al zwanger in de 2e ronde,

dus denk neit dat het aan de kilo's licht maar aan je lichaam en elk lichaam is anders..

Maar ook met overgewicht moet zwanger worden gewoon lukken..

Liefs Iris Januari 2008 mama

Hoi

Ik heb ook last van overgewicht bij mijn zoon toendertijd ook maar het duurde bij mij maar 4 maanden dat ik zwanger was vrij vlot dus allemaal het is natuurlijk altijd beter om wat gewicht extra kwijt te raken want het is natuurlijk best wel zwaar op het laatst daar moet je toch ook rekening mee houden ik ben toen ook gestopt met roken dus ja extra kilo komen er dan ook nog aan maar ik hoef daar niet meer aan te denken want ik ben finaal gestopt al meer dan 2 jaar dankzij mijn lieve zoon Ik probeer zelf momenteel door te sporten als ik zwanger ben of het mij lukt weet ik niet maar probeer voor je zelf toch wat je kan het is altijd lekker om wat kilo kwijt te zijn maar sonja bakker vind ik zelf niks ik werd er duizelig van  .
succes voor degene die het gaan proberen groetjes van lisette

Hi dames,

ook ik heb overgewicht, ik zou niet kunnen zeggen hoeveel, maar het is er.
Ik vermoed dat ik nu net zo zwaar ben als bij de eerste. Ik ben van die zwangerschap opzich niets aangekomen. Ik kwam na de keizersnee uit het ziekenhuis en woog toen net zoveel als toen ik zwanger raakte!!! Ik ben alleen daarna een kilo of tig aangekomen door het niet kunnen vinden van een ritme...

Nu heb ik een ritme, maar een onstuitbare trek in alles!!!!!!!!!

Wij gaan nu voor de 2e ronde op.. Afwachten!

Terug
Bovenaan