Zwanger willen worden van de 2e

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Het is voor het eerst dat ik hier op een forum schrijf. Heb dit nog nooit gedaan maar al wel veell gelezen en dacht dat het nu toch wel goed en leuk is om dit eens te proberen.
Ik ben mama van een dochter van 2 jaar en we zijn druk bezig met een 2e. Het wil alleen niet zo vlotten. Daar ben ik best wel zenuwachtig voer en ik hoop door dat met jullie te delen ik dit een beetje van me af kan schrijven.
We zijn sinds oktober vorig jaar bezig en nu alweer 8 maanden op weg. Gisteren had ik ongesteld moeten worden en toen kwam het nog niet en toen had ik al een beetje goed hoop. Helaas... vanmorgen toch geworden dus de kater is wel een beetje groot.
Ik weet dat het heel normaal is dat het even duurt, de 1e heeft bij ons ook 9 maanden geduurt, maar toch ben er ik best wel zenuwachtig onder.
Herkent iemand dit?

Ik hoop op een paar leuke reacties van jullie.
Groetjes

Hoi Silli!
Natuurlijk begrijpen wij de zenuwen! Althans ikke wel.. Soms kan het echt hoog oplopen. Jammer dat je toch ong bent geworden! Wij zijn sinds aug gestopt en het is ook nog niet gelukt.
Nu heb ik ook nog eens een onregelmatige cyclus dus die zenuwen gaan niet echt weg. Al een aantal negatieve testen achter de rug, dus nu durf ik bijna geen nieuwe test te doen... bang voor de teleurstelling. Had je die zenuwen ook zo erg toen jullie voor jullie eerste kindje gingen?

Hou je taai!

Groetjes

Hey Silli,

Het is heel erg herkenbaar hoor. Wij zijn zelf ook bezig voor een 2de en sinds eind sept 2009 bezig en ook tot op heden niets. Wel is het zo dat we nu echt serieus 4 maanden aan het klussen zijn. Maar het is iedere keer weer spannend en ik probeer er biet te veel mee bezig te zijn al is dat wel moeilijk. Bij de 1ste duurde het 6 maanden voor mijn 1ste ongi en duurde het toen nog eens 8 maanden voor het zover was en het was toen raak toen ik het een beetje los liet. Maar goed het is en blijft leuk om te klussen alleen willen we allemaal dat die ongi weg blijft. Nu maandag weer ongi geworden heel erg jammer maar hopelijk volgende ronde meer geluk.

Hopelijk is het gauw raak en kom je ons goed nieuws brengen.

Liefs RH

Hier nog 1 hoor!
Van mijn zoontje was het binnen 3 maanden gelukt en zijn nu al sinds aug 2009 bezig, maar helaas.
Nou heb ik sinds jan. geen ongi meer gehad en ben doorverwezen naar de gyn. kan daar alleen pas 6 juli terecht. Je gaat er altijd van uit dat een 2e net zo makkelijk gaat maar ben ook bang geweest dat het niet meer zou lukken. Probeer dit nu naast me neer te leggen omdat het toch een keer is gelukt en hoop met medicijnen dan een eisprong op te wekken oid en hoop dat het dan snel raak is!

Hoi Sanne,

Dank je wel voor je reactie. Zo te lezen zitten we dus een beetje in het zelfde schuitje. Het blijft gewoon balen als het niet echt snel wil lukken.

Voor jou is het ook lastig dat je een onregelmatig cyclus hebt, dan kun je ook niet echt "rekenen" wanneer het de beste tijd is. Zijn jullie bezig voor een 1e kindje?

Die zenuwen had ik ook toen we voor de 1e gingen. Het is toch elke keer spannend. Je probeerd er wel niet zo heel erg mee bezig te zijn maar elke maand is het toch weer spannend.

We gaan dan maar weer vol goed moed voor de volgende ronde. Jij ook veel succes en hopen op snel goed nieuws.
Groetjes

Hoi RH en Mirjam,

Dank ook voor jullie berichtje. Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die in dit schuitje zit. Bij jullie wil de 2e dus ook niet zo vlotten.

Het gekke is dat ik toch een beetje hoop had dat het de 2e keer wat sneller zou gaan. Ik ben na mijn 1e namelijk niet meer aan de pil gegaan en dacht dat dat vast wel gunstig was, maar helaas niet dus.

Ik ben het met jullie eens dat je moet proberen het een beetje naast je neer te leggen want anders wordt je gek van. Maar dat blijft lastig.

Nu hebben jullie allebei een erg onregelmatige cyclus, en mirjam gaat zelfs naar een gyn.. dat is wel erg balen. Dat heb ik tot heden nog niet gehad, heb eigenlijk altijd precies een cyclus van 26 of 27 dagen. Maar ja zelf met zo een regelmatig nog geen suces
succes allebei

Ook hier 1 die graag een tweede wil en sinds september 2009 bezig is. Afgelopen 3 maanden redelijk regelmatie 28-28-27, maar als ik naar mijn eisprong kijk (dacht het te merken aan afscheiding), was deze bijna een week later dan normaal. Als ik uitga van 28 had ik dinsdag ongesteld moeten worden, maar ga er nu vanuit dat het ergens tussen nu en zondag kan.
Heb wel de extra gevoelige tests van sensitest liggen (kan al 6 dagen voor NOD) maar durf niet goed, heb vrijdag (op mijn verjaardag) ook al test gedaan, neg uiteraard

Hoi mamaikke,

Wat spannend ook zeg voor jullie. Je bent dus nu wel al een paar dagen te laat. Maar zoals je zelf al zegt denk je dat je eisprong dus later was dit keer. Blijt altijd lastig he om precies te weten wanneer hij is.
Ik kijk ook altijd goed naar mijn afscheiding maar tot op heden heeft dat nog geen succes gehad.
Ik hoop voor je dat je niet ongesteld wordt en dat je misschien na het weekend wel een positieve test hebt!
Succes, groetjes.

Terug
Bovenaan