Zwanger willen worden

<p>Hoi allemaal!</p><p>Wij zijn ruim een jaar bezig om zwanger te raken maar helaas lukt het niet. </p><p>Het maakt mij erg onzeker en ik wil dit graag delen! </p><p>Ik heb zelf een erg onregelmatige cyclus maar toch denk ik dat ik iedere ronde wel een kans heb omdat ik dan net weer iets anders voel als anders.. </p><p>Vorige week zijn mijn man en ik bij de huisarts geweest en wij wachten momenteel op een doorverwijzing voor de gynaecoloog.. zodat we onderzocht kunnen worden en we wellicht duidelijkheid krijgen. Erg spannend! Ik zie er onwijs tegenop..</p><p>Zijn er meer lezers die in een soortgelijke situatie zitten? </p>
 
Hoi Lindsey, 
Wat vervelend dat het niet wil lukken. Bij mijn 1e duurde het 9 maanden voordat ik zwanger was. Ik dacht ook, dit lukt nooit meer. Toen heb ik het naast mij neergelegd en boem, ik was zwanger. Dat wil je natuurlijk niet horen, maar ik ken ook de andere kant.
3 jaar geleden heb ik borstkanker gehad, maar we hadden nog wel een grote kinderwens voor een 2e. Door de chemotherapie was mijn cyclus ook ontregeld. 2015 niet ongesteld. 2016 in januari, juli en begin december. Vlak na mijn menstruatie afspraak gehad bij het AMC op de fertiliteitspoli waar ik ook voor mn chemo's was geweest. Ik wilde weten waar ik aan toe was. Heel 2017 allerlei onderzoeken gehad, van follikeltelling tot bloedonderzoek. Uitslag: je bent in de overgang, maar nog niet 100% en dus wellicht nog vruchtbaar. Mocht het over een jaar nog niet gelukt zijn, kom dan maar weer eens terug. Blijf wel de ovulatietesten van clearblue gebruiken, want die zijn wel het betrouwbaarste en houdt dit goed bij, zodat we over een jaar die resultaten goed kunnen bekijken. Ene maand netjes 30 dagen, volgende maand ineens weer overslaan. Zo ging het af en aan. Werd er gek van. Op een gegeven moment voor mijzelf een streep getrokken en een punt erachter gezet. We zouden met zn 3en blijven en onze wens voor een broertje of zusje zou nooit in vervulling gaan. Probeer je er maar eens bij neer te leggen... 2 maanden later bleef mn ms weer uit zegt mn man: je hebt toch nog een zwangerschapstest liggen. Zonde om te laten verlopen. Ik heel sceptisch, maar goed.... wat denk je: knal positief. Nu inmiddels 17 weken zwanger van de 2e.
Lieve Lindsey, ik weet natuurlijk niet hoe jullie situatie is, en of een van beiden verminderd vruchtbaar is, maar wat ik wil zeggen: de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Geef de moed niet op, maar probeer het een beetje naast je neer te leggen. Hoe meer je er mee bezig bent, hoe langer het vaak duurt.
Ik weet ook niet waar je woont, maar het AMC is echt wel goed. Fijne plek, hoe je het als fijn kan zien natuurlijk. 
Ik wens je heel veel succes en hopelijk hebben jij en jouw man straks ook een prachtig kindje.
Liefs, Maaike
 
He,
Ook ik probeer al 1.5 jaar zwanger te raken helaas zonder resultaat. Woensdag eindelijk de eerste afspraak bij het ziekenhuis omdat de huisarts vond dat ik nog wel een half jaartje kon proberen (heb wel een cyclus maar heel onregelmatig).
Het is dus een spannende tijd. In onze omgeving hebben al veel mensen kinderen en wordt er ook veel waarde aan gehecht. Gelukkig voor hen, ging zwanger worden goed, dus er is ook weinig begrip. 
Opmerkingen als "je moet er niet zo mee bezig zijn" en "blijkbaar is het jullie tijd nog niet" vliegt ons om de oren. Enorm frustrerend... ik weet dat ze het goed bedoelen maar het is niet fijn..
Dus ik kan me goed voorstellen hoe je, je voelt!
 
Bedankt voor je reactie Maaike, wat lief! Ik hoop het ook.. we zullen eerst de afspraak met de gynaecoloog afwachten om te kijken of hij ons wat meer duidelijkheid kan geven.. Ik wens jou en je gezin in ieder geval een hele fijne tijd met deze zwangerschap!
xDeniesx, precies wat je zegt .. zo makkelijk gezegd om er niet te veel mee bezig te zijn. Het lukt me gewoon niet het van me af te zetten.. ook omdat er in onze omgeving zoveel baby’s zijn en zwangeren. Lastig om je gedachten ergens anders naar toe te brengen. Maar goed! Fijn dat je naar het ziekenhuis kan en dat er wellicht een hulpmiddel kan zijn om het wel te laten lukken. Ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie gaat! Kijk je er niet tegenop? Ik vind het echt vreselijk.. maar aan de andere kant ook wel weer fijn, dat er wellicht duidelijkheid komt. Ik wens jullie alvast veel succes woensdag!
 

 
 
Hoihoi,
Bij ons duurde het twee jaar voordat het raak was bij ons eerste kindje. Die hoopt over niet al te lange tijd 1 jaar te worden. Mijn cyclus is erg onregelmatig, dus daar is geen touw aan vast te knopen. Nu willen we graag een tweede kindje. Erg lastig zo'n cyclus hè? Word je onzeker van. Succes ermee, hopen dat er toch snel goed nieuws komt! ?
 
Hoi Lindsey,
Ik heb van mezelf ook een onregelmatige cyclus, eerste dacht ik nog dat het door het "ontpillen" kwam, maar na een jaar ben ik ook naar de huisarts geweest. De huisarts heeft me direct dooverwezen naar de gynaecoloog, ik zag daar ook tegen op, maar uiteindelijk is het ons erg meegevallen. De gynaecoloog heeft tijdens de eerste afspraak een inwendige echo gemaakt en kon meteen de diagnose PCOS stellen, waarvan een onregelmatige cyclus een van de belangrijkste symptonen is. Hier gebruik ik nu medicijnen voor, waarmee ik een eisprong opwek en dus een regelmatige cyclus heb. Die sloegen gelukkig gelijk aan en geven weinig bijwerkingen. Natuurlijk hoeft het absoluut niet zo te zijn dat jij dit ook hebt, maar ik wilde het toch even delen :)
 
Ja inderdaad Drew! Fijn dat het bij jullie wel gelukt is na 2 jaar. Wij hebben er overigens nog wel gewoon vertrouwen in maar het is zo frustrerend inderdaad dat je er geen touw aan kan vastknopen. Bedankt voor je opbeurende reactie! Jullie succes voor het tweede kindje, dat gaat vast en zeker lukken!?
 
Hoi Rosie, zo is het bij ons dus ook gegaan.. ik heb zo’n onregelmatige cyclus! 
Heel gek, maar ik heb zelf vanaf het begin al het idee dat het bij mij ook weleens PCOS zou kunnen zijn.. waarom ik dat denk weet ik niet. 
Maar goed, hopelijk in deze dagen de doorverwijzing in de brievenbus en dan eens kijken hoelang de wachttijd is. 
Fijn dat het bij jullie is meegevallen! Ik zie er echt als een berg tegenop... maar doet me goed om te horen dat het jullie is meegevallen. 
Heeft de gynaecoloog een indicatie gegeven wanneer het kans van slagen heeft na hoeveel tijd je de medicijnen hebt geslikt?
ik hoop voor jullie dat het snel zal lukken!!?
 
Terug
Bovenaan