Hoi Lindsey,
Wat vervelend dat het niet wil lukken. Bij mijn 1e duurde het 9 maanden voordat ik zwanger was. Ik dacht ook, dit lukt nooit meer. Toen heb ik het naast mij neergelegd en boem, ik was zwanger. Dat wil je natuurlijk niet horen, maar ik ken ook de andere kant.
3 jaar geleden heb ik borstkanker gehad, maar we hadden nog wel een grote kinderwens voor een 2e. Door de chemotherapie was mijn cyclus ook ontregeld. 2015 niet ongesteld. 2016 in januari, juli en begin december. Vlak na mijn menstruatie afspraak gehad bij het AMC op de fertiliteitspoli waar ik ook voor mn chemo's was geweest. Ik wilde weten waar ik aan toe was. Heel 2017 allerlei onderzoeken gehad, van follikeltelling tot bloedonderzoek. Uitslag: je bent in de overgang, maar nog niet 100% en dus wellicht nog vruchtbaar. Mocht het over een jaar nog niet gelukt zijn, kom dan maar weer eens terug. Blijf wel de ovulatietesten van clearblue gebruiken, want die zijn wel het betrouwbaarste en houdt dit goed bij, zodat we over een jaar die resultaten goed kunnen bekijken. Ene maand netjes 30 dagen, volgende maand ineens weer overslaan. Zo ging het af en aan. Werd er gek van. Op een gegeven moment voor mijzelf een streep getrokken en een punt erachter gezet. We zouden met zn 3en blijven en onze wens voor een broertje of zusje zou nooit in vervulling gaan. Probeer je er maar eens bij neer te leggen... 2 maanden later bleef mn ms weer uit zegt mn man: je hebt toch nog een zwangerschapstest liggen. Zonde om te laten verlopen. Ik heel sceptisch, maar goed.... wat denk je: knal positief. Nu inmiddels 17 weken zwanger van de 2e.
Lieve Lindsey, ik weet natuurlijk niet hoe jullie situatie is, en of een van beiden verminderd vruchtbaar is, maar wat ik wil zeggen: de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Geef de moed niet op, maar probeer het een beetje naast je neer te leggen. Hoe meer je er mee bezig bent, hoe langer het vaak duurt.
Ik weet ook niet waar je woont, maar het AMC is echt wel goed. Fijne plek, hoe je het als fijn kan zien natuurlijk.
Ik wens je heel veel succes en hopelijk hebben jij en jouw man straks ook een prachtig kindje.
Liefs, Maaike