Zwanger willen worden

Hoi Lindsey,
PCOS schijnt heel vaak voor te komen, dus het zou best kunnen, ben je bekend met de andere symptonen en heb je daar ook last van? Ik heb bijvoorbeeld (helaas) ook last van acné.
De medicijnen die ik gebruik (Clomid) slik ik elke cyclus, op de 3e t/m de 7e dag. De eerste keer dat ik het gebruikte moest ik ook op de 12 en 18e dag van de cyclus naar het ziekenhuis voor een echo om de follikelgroei te meten. Als het aanslaat heb je elke maand een even grote kans en dezelfde kans als "normale" vrouwen, volgens mij is dat 15%?
Ik ben met de Clomid na drie rondes zwanger geworden in april/mei, maar dat is helaas een miskraam geworden in juni. Momenteel zit ik in de vierde ronde en heb ik volgende week mn NOD.
Ik hoop dat je een beetje vlot terecht kunt bij de gynaecoloog. Mijn huisarts heeft me trouwens eerst gevraagd welk ziekenhuis ik wilde en toen heb ik ook gevraagd waar de kortste wachttijd was. Het ziekenhuis bij ons het dichtst bij had namelijk een wachttijd van vier maanden, toen hebben we voor een ander ziekenhuis gekozen.
 
Hoi!
Ook wij zijn al een jaar bezig met het proberen zwanger te worden. Het maakt mij ook erg onzeker allemaal. Zeker omdat mijn vriend al een zoontje heeft. 
Verder heb ik geloof ik wel een regelmatige cyclus: 28 tot 31 dagen. Met één keer een uitschieter naar 27 en 33 dagen. 
Nu heb ik in dit jaar een keer een gebroken elleboog gehad en een aantal maanden erna een gebroken knie. Nu 'hoop' ik dat door deze breuken er ook te veel stress in mijn lichaam is geweest en dat dat een zwangerschap moeilijker maakt. Nouja misschien is het ook maar zoeken naar redenen?
Ik wil persoonlijk wel graag naar de huisarts maar mijn vriend denkt dat het te veel druk op de situatie legt.
Fijn om even mijn verhaal te kunnen delen!
 
He,
Ja ik vond het eerst echt niet fijn om het ziekenhuis erbij te betrekken. Je wilt het graag samen doen, dat is toch minder als je in detail moet bespreken wanneer je seks hebt en alles wat daarmee te maken heeft.
Vandaag geweest en ze namen me serieus! Heel fijn. Meteen een inwendige echo gehad. Eerste oog opslag leek dat positief. Even wat bloedwerk en het zaad van mn man laten nakijken. Dus September horen we meer, spannend!
Hoe vind je het dat het langer duurt? En zie je op tegen het ziekenhuis? Hopelijk is het snel raak!
 
Nou, eindelijk bericht gekregen van het ziekenhuis .. dat we nog 6 á 7 weken moeten wachten voordat we terecht kunnen bij de gynaecoloog. Duurt nog even dus.
Voor nu heb ik alles even links laten liggen. Niet meer op de kalender kijken, geen ovulatietesten gebruiken en er zo min mogelijk proberen mee bezig te zijn. Wellicht gebeurd er in deze maanden dan wel een klein wonder ... 
 
Terug
Bovenaan