Zwanger worden direct na miskraam: meer kans op miskraam?

<p>Hallo allemaal,</p><p>6 weken na mijn miskraam, heb ik eindelijk een negatieve test in handen! Vandaag heb ik contact gehad met de gyn en zij raadde aan om 1 menstruatie af te wachten. Vanwege de telling, maar ook omdat je een iets verhoogde kans hebt op een tweede miskraam. Ik had nog niet eerder gehoord van de tweede reden. Nu twijfel ik erg, want ik wil heel graag snel door. Zeker omdat je hoort dat je net na een miskraam extra vruchtbaar bent. Hebben jullie dit advies vaker gehoord?</p>
 
Hey! Vervelend dat je een miskraam mee hebt meegemaakt. Dit advies heb ik ook gekregen na mijn miskraam maar alleen vanwege de telling van je cyclus niet omdat er meer kan zou zijn op een tweede miskraam. Mijn gyn zei zelfs, mocht je toch meteen weer zwanger raken, geen zorgen want no problem! 
 
Hey Joorst,Wat verdrietig dat je een miskraam gehad hebt. Een cyclus afwachten is helemaal niet nodig, mijn vk zei dat het ouderwets advies is. Mocht je nu meteen zwanger raken wordt net als bij een andere zwangerschap tijdens de termijnecho het aantal weken bepaalt. Ik heb in april een ma gehad en ben meteen erna zwanger geworden, inmiddels 33 weken. Als je er zelf weer voor wilt gaan zou ik zeggen doen!
 
Hallo,Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad. Ik kreeg hetzelfde advies. Ik heb 2x een miskraam gehad. En na de eerste keer heb ik een hele heftige menstruatie gehad, waarbij ook nog wat troep mee kwam. Ik zag dit een beetje als een laatste schoonmaak 3 maand later zwanger; weer een miskraam. Nu al weer 3 maand verder, en 3 dagen overtijd. Ben alleen niet zwanger helaas.. :( Groetjes
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik vond het een verwarrend advies. Ik heb erg lang over deze miskraam gedaan 5.5 week en heb vrijdag een decidual cast verloren (veel baarmoederslijmvlies) en een menstruatie er achteraan gehad. Mijn situatie is dus ook wel een beetje vreemd. Maar ik merk dat ik erg ongeduldig ben.. stom is dat he..
 
Hoi Joorst,Aller eerst heel naar dat je het mee moest maken. Geef het ook zeker een plekje!  Zelf afgelopen april een miskraam gehad met 6 weken.  Inmiddels alweer 27 weken zwanger.   Mijn verloskundige gaf het advies om na de miskraam zelf 1’x ongesteld te worden. Ze gaf ook aan dat je lichaam compensatie verdrag gaat tonen je vruchtbaarder bent direct en het niet erg zou zijn als het gelijk raak zou zijn.  De reden dat ze aangaf laat je lichaam zelf eerst ongesteld worden is om ook te kijken of het nog wel allemaal het zelfde is. Die menstruatie is vaak ook heel heftig en bij mij was het ook echt pijnlijker dan ooit.  Ik had zelf met mijn partner afgesproken eerst even op adem te komen, plekje te geven en dan zien we wel weer. Na 3 maanden was het gewoon weer raak waar ik super dankbaar voor ben. En ook dat is dan heel spannend door je rotte eerste ervaring.   Ik vind dat je moet doen waar jij je goed bij voelt. Maar wanneer je te gefocust ben je lichaam je ook behoorlijk in de zeik kan nemen. Ik ga voor je duimen! En doe vooral even rustig aan. Tis niet niks :)
 
Dag dames,Bedankt voor jullie reacties. Door drukte heb ik even niet meef kunnen kijken.Bij mij was er niet vreemds meer te zien op de echos. Er werd gezegd dat de eerste menstruatie na een miskraam vaak heftiger is, omdat er nog was resten van het baarmoeder slijmvlies kunnen zitten. Inmiddels heb ik denk ik een menstruatie, dit is een vrij lichte en een paar dagen nadat ik negatief testte begonnen. Ik hoop in ieder geval dat het een menstruatie is, anders weer ik het ook niet meer. Ik merk dat ik erg boos ben op mjjn lijf, omdat alles zo onduidelijk is en lang duurt.. Ik wil zo graag in 2019 moeder worden. 
 
Terug
Bovenaan