Zwanger worden direct na miskraam: meer kans op miskraam?

Hoi Joorst,Na mijn miskraam zeiden zowel de gyn als de vk tegen me dat ze adviseerden om eerst 1 ongesteldheid af te wachten voordat we het opnieuw zouden proberen. Maar beide zeiden ook dat er geen wetenschappelijk bewijs is, dat het niet goed zou zijn, of er meer risico's zouden zijn op wat dan ook. Maar dat het een advies is, gericht op het herstellen of resetten van het biologische ritme van je lijf. Maar mocht ik het niet willen afwachten dan hoefde ik dus niet bang te zijn voor grotere risico's voor mij of de baby. Ik heb er uiteindelijk niet heel erg rekening mee gehouden, gewoon maar gekeken wat er zou gebeuren. Uiteindelijk heb ik wel weer 1 ongesteldheid gehad, en daarna weer zwanger geworden, en zit nu op 14 weken. Ben stiekem nog steeds vaak bang en ongerust dat er iets niet goed gaat, maar tot nu toe alleen maar goede echo's gehad. Maandag mag ik weer... Succes met jouw traject verder, hopelijk is het je snel weer gegund dat je zwanger bent en dan hopelijk een goede afloop. Sterkte!
 
Terug
Bovenaan