Zwanger worden duurt zo lang!!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
ik ben 30 jaar en wil heel graag een kindje. Maar na 9 rondes nog steeds geen succes. Mijn vriendinnen en collega's die zwanger zijn, zijn dit allemaal binnen drie maanden geworden. En dat is stiekem toch best moeilijk om te zien, ook al gun ik het ze van harte. Herkennen jullie dit?

Hoi elem,
Heel herkenbaar...ik ben ook 30 en mijn man en ik zijn inmiddels bezig met
ronde 24  voor een eerste kindje   Wij lopen sinds oktober vorig jaar dan ook bij
de gyn. heb allerlei onderzoeken achter de rug. Tot nu toe is alles goed, alleen heb
ik vanuit mezelf niet regelmatig een eisprong. Daarvoor krijg ik nu hormonen.
Iedere maand als ik denk dat het gelukt moet kunnen zijn is het weer een teleurstelling dat de rd-tjes weer zijn gekomen.
Om me heen zijn verschillend vriendinnen, kennissen en collega's zwanger,
inderdaad ook binnen korte tijd. Ik betrap mezelf er soms op dat ik in mezelf een soort competitie  tegen meiden in mijn omgeving heb, zo van...ik zal vast wel (moet!)  eerder zwanger zijn dan haar of haar, erg he? SOmmige vriendinnen hebben al een kleintje, terwijl ze een paar jaar jonger zijn dan mij, daar ben ik best jaloers op, want ik wilde eigenlijk ook best wel jong moeder worden. We zijn pas voor het echie gegaan toen ik 28 was, maar dan ga je er vanuit dat je voor je 30ste wel moeder zult zijn. Nou, nee dus. Volgend jaar april wordt ik 31, en ik ga het  nu dus zelfs niet meer redden om voordat ik 31 wordt een kindje te krijgen.
Van die vriendinnen die al een kindje hebben is er zelfs een nu weer zwanger.

zo, een heel verhaal, sorry hoor  ik moest het even kwijt
groet, MOON

hallo

het is af en toe zo oneerlijk. he'
ik ben zelf 26 en ik ben vorig jaar juli gestopt met de pil.
Wij zitten nu in ronde 11 geloof ik, ben even de tel kwijt.
en het duurt allemaal erg lang.   heb met mijn mannetje afgesproken dat als het nu niet raak is dat we naar de dokter gaan voor een verwijzing naar het ziekenhuis. dus ik hoop zo dat het niet nodig is en dat we het zonder hulp kunnen. ik verwacht nu zondag of dinsdag mijn nod ik hoop het zo.....
verder om mij heen is volgens mij ook iedereen zwanger. gisteren kwam mijn 4de collega vertellen dat ze zwanger was@###@#@#@# ik werk in een verpleeghuis en volgens mij zijn er nu op het moment 10 man zwanger. maar ik niet...

we zitten allemaal in het zelfde schuitje denk ik .

groetjes joke

Dit is heel herkenbaar! Maar ik wil je ook graag een hart onder de riem steken. Waar het bij de eerste 9 rondes duurde en bij de tweede 15, lijkt het nu in de 3e ronde al raak te zijn. Het komt vaak when you least expect it. Ik duim voor je!

Hoi Elem,

Ik ben 31 en sinds augustus '07 bezig met zwanger worden (nu ronde 13) en ook wij hebben helaas nog geen geluk gehad. Wij zijn al naar de huisarts geweest en komende ronde, nummertje 14, gaan we helemaal gevolgd worden door de gyn in het ziekenhuis. Voor zover ik kan zien heb ik een eisprong en we zijn allebei gezond, alleen dus nog niet zwanger...
Ik vind het ook moeilijk als iemand verteld dat ze "zomaar' of binnen een paar maanden zwanger zijn, maar probeer me er niet te veel van aan te trekken. Ik kan er niets aan veranderen en kan ook anderen het geluk niet misgunnen. Maar moeilijk is het wel. Overigens, ik geloof maar weinig mensen die zeggen dat ze "meteen" zwanger waren... daarvoor zitten de fora toch te vol naar mijn zin. In ieder geval, er zijn meer mensen bij wie het langer duurt. Als je wilt kan je ook 'ns komen kijken op het topic "al meer dan 8 ronden bezig, Sassie en de rest". Hier kletsen een aantal dames die ook al een tijdje bezig zijn (zo rond een jaar).
Groetjes, Esk

Hoi meiden,
bedankt voor jullie berichtjes. Na al die zwangere collega's en vriendinnen is het best fijn om herkenbare verhalen te lezen. Dat maakt het individuele gevoel er niet minder om natuurlijk, maar het is fijn om te lezen dat die jaloerse gevoelens niet vreemd zijn. Mijn mannetje zat deze maand precies tijdens mijn vruchtbare periode in het buitenland . Ik moet dus nog een maandje geduld hebben voor mijn NOD.  
Gebruiken jullie trouwens ook ovulatietesten?  

ha

ik heb verschillende maanden ovu testen gebruikt. maar heb deze maand bewust er geen gebruikt, omdat ik er helemaal gek van word en dan er te veel mee bezig ben. we hebben netjes om de dag geklust in mijn vruchtbare periode.
Op zich zijn ze wel fijn je ziet precies wanneer je de eisprong hebt. ik heb die van sensitest gebruikt.

groetjes

Ik heb een tijdlang getemperatuurd, maar daar ben ik mee gestopt, dat vond ik te belastend op een gegeven moment. Wel fijn dat je daar je eisprong mee kan aantonen en als je het een paar maanden doet, krijg je echt meer inzicht in je cyclus.
Ovulatietesten gebruik ik wel en ik heb ook de ovutesten van sensitest. Ik vind de bevestiging (hij is positief dus ei in aantocht) erg prettig. Anders heb ik steeds het idee dat ik m'n ei "kwijt" ben of "gemist' heb. Dit voorkomt een boel stress. Wij klussen in de vruchtbare periode zo'n beetje iedere dag (dus de twee dagen van de positieve test elke dag) en dan om de dag in de dagen ervoor en erna en de rest van de maand wanneer het ons uitkomt ;-)
Het ligt in ieder geval niet aan een gebrek aan klussen bij ons ;-)

Groetjes, Esk

Terug
Bovenaan