Zwanger worden eist zijn tol wat moet ik?

<p>Hoi hoi, </p><p>ik zal me even voorstellen, </p><p>mijn naam is truusjee en wij proberen al sinds eind nov 16 zwanger te worden. Vol goeie moed waren ermee begonnen maar al snel raakte ik erg “geobsedeerd” door het zwanger worden. Mijn vriendinnetje was ook bezig, we konden wel uren met elkaar praten erover.. “hoe doe jij dat, voel jij al iets” etc etc. Zij raakte zwanger en ik viel in een diepe put! Waarom lukt het mij nu niet.. we zijn naar het ziekenhuis geweest en daar kwam niks uit. Ja, mijn cyclus is ietsjes langer maar niet schrikbarend. Dus hup naar huis en weer proberen. Ik had voorgenomen om het nu allemaal wat rustiger aan tr gaan doen. Er is tenslotte toch niks uitgekomen dus het moet kunnen! Maar al snel raakte ik weer geobseeerd erdoor! en dit was natuurlijk niet goed voor mij en me partner. Mijn partner kan ook moeilijk presteren als er zoveel druk achter staat. We gebruikten al ovulatietesten maar ook dit heeft nog weinig gebracht helaas.. </p><p>ik gebruik nu clomid, omdat me cyclus toch erg lang werken. Ik had er weer helemaal zin in, eindelijk weer wat handvaten om er vol voor te gaan! Ik had er een goed gevoel bij. Maar ook nu ben ik weer ongesteld geworden.. </p><p>ik kan dir gewoon niet meer.. elke ronde zeg ik weer tegen mezelf, we zien het wel... het komt wel! Maar als het moment van de vruchtbare periode nadert, wil ik weer alles eruit halen. En ben ik zo bezig met me vriend dat hij moet presenteren. Dat het eigenlijk niet leuk meer is. </p><p>Ik loop al bij een arts, maatschappelijk werker. Om wat meer te praten erover maar ik ben nog steeds gestresst ermee bezig! Niks helpt! Men zeg zoek afleiding.. doe leuke dingen! Met elkaar of met vriendinnen! Ja dat wil en snap ik ook! Maar als het moment daar is, ben ik er wel heel erg mee bezig! </p><p>Ik weet het niet meer.. wat doen jullie ? Herkent iemand het? Ik ben echt op... ik wil zo graag! </p><p> </p><p> </p>

Probeer er niet mee bezig te zijn en probeer de seks spannend te houden! Doe het eens onverwachts en niet alleen op de momenten dat het ‘moet’. 
Je eist veel van je lichaam op deze manier en die raakt daar gestresst van. Probeer alles op z’n beloop te laten. 
Als er medisch gezien niks aan die hand is komt die kleine echt wel wanneer hij of zij het daar tijd voor vind!

Jeetje erg frustrerend voor je. Toch zal het hepen als je er minder mee bezig bent Maja dat is makkelijk gezegd! Misschien een rare vraag maar is het sperma van je partner al getest?
misschien is een iets romantisch plannen voor je eisprong en dan proberen steeds iets anders te doen, verschillende activiteiten op verschillende locaties waarbij vrijen een logisch en gezellig gevolg is ?. Iig heel veel sterkte en succes 

Als ik jou was zal ik alle apps verwijderen en alles weggooien waarmee je je cyclus bijhoudt. Het lijkt me dat je er teveel mee bezig bent. 
Als er idd medisch gezien niks aan de hand is dan komt het vanzelf en als het een moeten wordt dat wordt seks sowieso geen pretje en raak je nog meer in de stress waardoor je weer minder kans hebt om zwanger te worden.
Laat het hele gedoe los dat je zwanger moet worden en laat het gewoon gebeuren. Kzou wel doorgaan met de clomid en ik zou ook zeker sperma van je partner laten testen.

Ik herken het . 
Ik ben er ook te veel mee bezig .
Ik ben 7 maanden niet ongesteld geweest en elke maand een test gedaan om te kijkennof het toch niet raak was en nee hoor niet raak en dan val je gelijk in een put .
Nou ben ik in juli voor de eerste x ongesteld gewoorden onverwacht we waren der niet mee bezig helemaal niks en in een x . 
Nu doe ik elke dag een ovulatie test en hou ik het bij via een app en we hebben om de dag sex want je weet maar nooit we houden de spanning er in terwel ik eigelijk nog veelste veel mee bezig ben en hoop ik dat het raak is . En de ene x zeg ik het komt wel gewoon even gedult maar een  anderen x ben ik bang dat het niet ga lukken en ik ken er met niemand over praten want me vriend sta er weer anders in dan ik .

Maar geef niet op het komt wel gewoon om de dag sex en je de spanning er in houden en ga eens een dagje samen weg om het even los te laten 

Lieve reacties ! 
Sperma van mijn vriend is nagekeken, was erg goed! Dus een hele opluchting al! 

Afgelopen maand hebben we gelukkig de spanning weer beetje gevonden! 
Maar helaas deze maand niet raak. 
De apps weggooien is misschien wel een idee! Alleen voel ik mijn eitje groeien dus ik weet al snel, wanneer die periode eraan gaat komen! En dat is echt niet leuk als je er niet bezig mee wilt zijn.
de ene maand gaat het ook beter maar andere kant begin ik elke keer te twijfelen of het ons wel gaat lukken. 
Deze maand na me eisprong veel oud bloed verloren. En de laatste twee dagen word t als maar meer! Mijn menstruatie komt eraan. Aan ene kant geen probleem volgende maand veter alleen ik ga weer piekeren omdat ik weer denk waarom zo snel weer oud bloed. 
Het is elke keer een oorzaak gevolg. Als mijn cyclus nou eeens normaal deed dan had ik ook al rust. 

Wij waren ook een tijdje aan het proberen. Steeds vaker teleurgesteld en bij de huisarts geweest waarom het niet wilde lukken.  Net in de maand dat we (in de hele maand!) maar 1 keer sex hebben gehad en ook nog eens 4 dagen voor de eisprong was het raak. 
Misschien kunnen jullie ook proberen om een maand niet rond je eisprong te vrijen maar juist de periode dat je niet zwanger kan raken? Dan heb je echt weer even sex met elkaar uit liefde en niet zozeer uit planning. 
Ook gaf de huisarts mij de tip om niet elke dag maar juist om de 48/72 uur te vrijen omdat de man dan sterker zaad heeft.  Maar die tip heb je vast ook am gekregen.
Succes! En veel plezier ook ;-) 

Oja nog een tip; ik ken iemand waarbij het ook allemaal zou moeten lukken volgens de onderzoeken maar toch ging het niet. Zij heeft toen haar eileiders schoon laten spuiten (net als dat je je oren uit laat spuiten maar dan beneden /pijnlijker) en ze was een maand later in verwachting.  Dit zou je ook nog eens kunnen bespreken met je gynaecoloog.  

Terug
Bovenaan