Zwanger worden en antidepressiva

Als je antidepressiva gebruikt bespreekt je verloskundige je sowieso in het overleg met de gynaecologen en kinderartsen wat ze hebben en dan wordt een plan op gesteld. Als je zelf behoefte hebt aan een pop-poli zou ik dit ook aan geven bij de verloskundige.
Volgens mij krijg je geen extra echo's maar misschien is dit ook afhankelijk van welke antidepressiva die je gebruikt. 
Voor mij heeft het tot nog toe alleen als gevolg dat ik in het ziekenhuis moet bevallen omdat het invloed kan hebben op de baby de eerste dagen. De kinderarts moet nog aangeven of ik borstvoeding mag geven. Zover ik zelf kan vinden in de richtlijnen mag dit gewoon. 

Ik heb inderdaad ook geen extra echo's vanwege het gebruik van antidepressiva. Het gaat mentaal goed met mij,  dus ik kom maar laagfrequent op controle bij de POP. Omdat we een tweeling krijgen heb ik wel extra echo's bij de gynaecoloog. De kindjes liggen goed op schema en zijn heel beweeglijk, dus wat dat betreft ondervinden we geen hinder van de antidepressiva. Je moet inderdaad wel in het ziekenhuis bevallen en even blijven. Alleen maar fijn dat ze jou en je kindje/kindjes extra in de gaten houden.

Bedankt voor jullie reacties meiden!
ik ga morgen de verloskundige bellen voor een verwijzing naar de pop-poli. Ben nog niet zwanger maar vind het wel fijn er met iemand over te kunnen praten of een soort van vangnet te hebben. Ook wat meer info omtrent mijn medicijn gebruik tijdens de zwangerschap en evt borstvoeding.

Ik slikte ook antidepressiva  en ben ook zwanger geraakt zelfs door de pil heen.
Onze dochter is nu 17 maanden al weer.
Ik zat ook bij de pop poli in het ziekenhuis.

Terug
Bovenaan