zwanger worden en nu al leefstyle aanpassen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik wil heel graag zwanger worden. Ik ben al een aantal maanden  gestopt met de pil.
Nu is het probleem dat ik ook van een wijntje houd. Tuurlijk beperk ik het nu, maar ik merk dat ik het verschikkelijk moeilijk vind (ondanks dat ik geen dagelijkse drinken ben) om nu al mijn hele levensstyle aan te passen.
Zelfde geldt voor het niet eten van brie/filet etc..
zijn er meer mensen met dit probleem

sorry ik kan je niet helpen
ik drink geen alcohol en koffie, ik eet bijna nooit brie en filet americain
welben ik anderhalf jaar geleden gestopt met roken voor het kindje

het is niet erg om zo af en toe eens een wijntje te  drinken hoor als je maar geen liters achterover slaat. ik dronk bij de 1e 1 glaasje per week dat vond de verloskundige ook prima en brie moet je alleen kijken dat het niet van rauwe melk is gemaakt maar dat is brie in NL bijna nooit dus als jij gewoon brie in de supermarkt haalt is er niks aan de hand. het is de rauwe melk waar bacterien in kunnen zitten het ligt niet zozeer aan het woordt brie. filet american heb ik maar wel laten staan het is toch rauw vlees.

succes
csharky

Tja, ik kan het roken niet laten. Als ik dat moet laten, word ik nog gestresster vrees ik. Maar als voor mij een zwangerschap lang uitblijft, zullen mijn vriend en ik allebei stoppen.
Heb ook een cola-light tik(1,5 liter per dag) en mijn vriend houdt de koffieplantages in stand met zijn verslaving voor het zwarte goud. Maar dan denk ik (tegen beter weten in)heel naief aan onze ouders. Die konden toch ook gewoon kindjes maken terwijl ze alles deden wat ons nu afgeraden wordt?! Maar weet dat roken natuurlijk ernstig de vruchtbaarheid kan verminderen....

ik rook niet, af en toe drink ik een likeurtje, daar stop ik mee als ik zwanger ben.
Koffie drink ik op mijn werk, maar ben wel gemindert met de cola light.

Het lastige zelf vind ik dat je misschien nog wel maanden bezig bent voordat je zwanger bent. Ergens weet je dat het goed is om gelijk te stoppen met alle dingen die eventueel niet goed zouden zijn voor het kindje, maar vindt maar eens de discipline om je daar aan te houden terwijl er nog helemaal geen sprake is van een zwangerschap.
Als ik eenmaal zwanger zou zijn zou ik direct stoppen met de slechte gewoontes, dat lijkt me vanzelf sprekend!

nou het stoppen met roken was niet zo heel moeilijk ben van de een op de andere dag gestopt, maar heb dat bewust van te voren gedaan, als je zwanger bent zitten er nog een hoop stoffen in je lijf, n als je dan pas stopt dat kan het vruchtje ook al een en ander hebben
maar ik vind inderdaad dat je wel mag blijven gnieten, zolang het met mate is...

Hoi dames,
Nu ik zwanger wil worden van mijn 2e doe ik het net zo als bij de eerste.
Zolang ik niet zwanger ben, eet en drink ik alles waar ik zin in heb. Moet er even bij
zeggen dat ik geen alcohol drink want daar kan ik niet tegen. Maar ik lust het wel.
En zou het anders ook gewoon doen.
Toen ik eenmaal zwanger was, at ik alleen geen rauw vlees en rauwmelkse kazen
meer. Voor de rest at ik alles. Ik dronk toen 2 koppen koffie op een dag en nam 1 a 2
glazen cola-light. Roken doe ik ook. Alleen toen ik zwanger was ben ik wel flink
gaan minderen. Zo'n 5 tot 10 op een dag. De gynacoloog raade me af om te stoppen
tijdens de zwangerschap vanwege de stres die dat met zich meebrengt. Dat is echt
heel slecht voor een baby in de buik. Het max was 10 en daar kwam ik bijna nooit
aan. Ik heb een gezonde zoon gekregen.
En ook ik kijk naar de generaties voor ons. Die hebben toch ook gewoon gezonde
kinderen gekregen zonder al die regeltjes? Er zijn nog nooit zoveel allergieën ed
geweest dan de laatste jaren. Dat heeft ook een reden. We zijn te voorzichtig en te
schoon geworden. Het zou volgens sommigen bv slecht zijn om huisdieren te houden
tijdens de zwangerschap.... of pinda's eten..... Dat gaat mijn nuchtere verstand veel
te ver.
Laat je niet teveel wijsmaken. Zwanger zijn is een heel natuurlijk iets en hoe drukker
je je (nu al) maakt over wat wel en wat niet mag, hoe minder relaxt je bent.
Dat komt niets en niemand te goede.
Maar goed natuurlijk moet iedereen voor zichzelf beslissen waar ie zich het beste
bij voelt.
Liefs Melanie

Terug
Bovenaan