<p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Hey allemaal! <br /><br /></p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">De groep van ‘Als het langer duurt’ werd gestart in 2020 dus ik hoopte een nieuwe te starten voor de mensen die vorig jaar zijn beginnen proberen. <br />Ik ben 25 jaar en mijn vriend 27 jaar en sinds oktober 2021 zijn wij beginnen proberen. Zoals iedereen hoopte ik natuurlijk nu al te kunnen zeggen dat het zover is, maar spijtig genoeg is dat niet het geval. Het begint zwaar te worden voor mij om iedere keer opnieuw te menstrueren. Ik heb ook ontdekt twee maanden geleden dat ik PCOS heb waardoor het er niet perse gemakkelijker op zal worden. Mijn cyclus is onregelmatig, sinds de start is het 30-32-29-37-37-38 en nu net vandaag 29. Ik ben dan ook sinds vorige maand gestart met foliumzuur waar speciale supplementen in zouden zitten om mijn cyclus te regulariseren dus misschien is het daardoor weer wat korter. <br />Weinig van mijn vrienden en kennissen zijn nu echt bezig met kinderen krijgen en diegene die dat wel zijn, zijn eigenlijk allemaal al zwanger en voor hun ging het heel snel. Daarom zou het fijn zijn om te kunnen babbelen met mensen die me zouden kunnen verstaan. </p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Ik ben er wel veel mee bezig hoewel dat de eerste maanden niet zo was. Ook op mijn relatie begint die druk te wegen, maar hoe graag ik het wil, loslaten lukt me niet. Ik weet al sinds heel lang dat ik jong mama wou worden en elke maand dat voorbijgaat krijg ik het gevoel dat dit niet zal lukken. Ik weet dat het misschien belachelijk klinkt, maar mijn gemoed lijdt er echt onder, daarom hoopte ik wat te kunnen uitwisselen met vrouwen die in dezelfde situatie zitten als mij. </p><p>Iemand die zich hierin herkent of die ook al een paar maand (of zelfs juist) gestart is met proberen? <br /><br /><br /></p>