Zwanger worden is niet gemakkelijk

<p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Hey allemaal! <br /><br /></p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">De groep van ‘Als het langer duurt’ werd gestart in 2020 dus ik hoopte een nieuwe te starten voor de mensen die vorig jaar zijn beginnen proberen. <br />Ik ben 25 jaar en mijn vriend 27 jaar en sinds oktober 2021 zijn wij beginnen proberen. Zoals iedereen hoopte ik natuurlijk nu al te kunnen zeggen dat het zover is, maar spijtig genoeg is dat niet het geval. Het begint zwaar te worden voor mij om iedere keer opnieuw te menstrueren. Ik heb ook ontdekt twee maanden geleden dat ik PCOS heb waardoor het er niet perse gemakkelijker op zal worden. Mijn cyclus is onregelmatig, sinds de start is het 30-32-29-37-37-38 en nu net vandaag 29. Ik ben dan ook sinds vorige maand gestart met foliumzuur waar speciale supplementen in zouden zitten om mijn cyclus te regulariseren dus misschien is het daardoor weer wat korter. <br />Weinig van mijn vrienden en kennissen zijn nu echt bezig met kinderen krijgen en diegene die dat wel zijn, zijn eigenlijk allemaal al zwanger en voor hun ging het heel snel. Daarom zou het fijn zijn om te kunnen babbelen met mensen die me zouden kunnen verstaan. </p><p style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Ik ben er wel veel mee bezig hoewel dat de eerste maanden niet zo was. Ook op mijn relatie begint die druk te wegen, maar hoe graag ik het wil, loslaten lukt me niet. Ik weet al sinds heel lang dat ik jong mama wou worden en elke maand dat voorbijgaat krijg ik het gevoel dat dit niet zal lukken. Ik weet dat het misschien belachelijk klinkt, maar mijn gemoed lijdt er echt onder, daarom hoopte ik wat te kunnen uitwisselen met vrouwen die in dezelfde situatie zitten als mij. </p><p>Iemand die zich hierin herkent of die ook al een paar maand (of zelfs juist) gestart is met proberen? <br /><br /><br /></p>
 
Oef, je gaat niet leuk vinden wat ik ga zeggen, maar vanaf oktober is nog niet super lang bezig (weet zelf dat elke maand er eentje te veel is, zelf ook een jaar bezig geweest voor nr1 dus die gevoelens mogen er zeker zijn hoor!!)
hoe weet je dat je psoc hebt? Vind je cyclus niet eens zo heel onregelmatig hoor. Heeft je arts nog tips en trics toevallig? Zolang je wel elke maand een eisprong hebt, kun je 'gewoon' zwanger worden!
succes, hopelijk snel mooi nieuws
 
Als je PCOS hebt kan je overdrijven zeg maar om meteen in een traject te kunnen, althans das wat ik had gedaan. Gezegd dat ik super lang bezig was terwijl dat in de realiteit misschien een half jaar was, althans voor mij voelde het wel lang want eenieder om me heen werd maar makkelijk zwanger en ik niet.
Nu ben ik wel zwanger na Letrozol gekregen te hebben. Dus hopelijk kan je snel bij hun terecht. Het is mentaal wel zwaar maar je moet sterk blijven want ook met de medicatie hoeft het niet meteen raak te zijn, hou daar rekening mee.

Ik hoop ook echt op goed nieuws voor je ?
 
Ik ben het er absoluut niet mee eens dat je moet gaan overdrijven om maar eerder een plekje te kunnen krijgen. Ze hebben de regels niet voor niks en die zijn heus niet gemaakt om ons te pesten of ons geduld op de proef te stellen. Die regels zijn er omdat ze weten dat een groot deel binnen een jaar zwanger wordt en je wilt voorkomen dat iedereen gemedicaliseerd raakt en de wachttijden in de zorg alleen maar oplopen. Besef dat je daarmee dus een plek weghoudt van iemand anders, die misschien al wel langer bezig is. Zolang je elke maand een eisprong hebt, heb je elke maand kans om zwanger te worden
 
Nou dame hierboven, ik had niet elke maand een eisprong ?. Mijn cyclussen duurde 6 maanden of langer. Sommigen hebben gewoon een zetje nodig. Dus hoezo mogen die niet geholpen worden? Ik was 2e ronde letrozol zwanger uiteindelijk.
En pas met m’n huidige partner is het gelukt. En gezegd dat ik lang bezig was. Met mn vorige partner heb ik het natuurlijk 3 jaar geprobeerd.

En als je al weet dat je PCOS hebt, weet je dat het al een dingetje is om zwanger te raken. Dus snap je punt niet.
 
Omdat TO cyclussen heeft van 30-38 dagen? Dan heb je bijna zeker weten 'gewoon' een eisprong. Enorm vervelend dat jij dat niet had, oprecht. Maar jij had cyclussen van maanden. TO is sinds oktober bezig en heeft elke maand een cyclus. Dus ik zou dit ook geen reden vinden om aan te dikken, sorry! PCOS kán lastig zijn, maar sommigen hebben ondank PCOS wel een (keurige) cyclus
 
Precies wat Ananasss zegt. Ik reageer op de topic starter die zegt dat haar cycli max 39 dagen zijn. Dat is een hele andere situatie dan wat jij beschrijft. De ene PCOS is de andere niet en sommigen hebben geen probleem met zwanger worden, als ze wel geregeld een eisprong hebben.
 
En ze zegt: ik heb ontdekt dat ik pcos heb 
Ik vraag me af of dit ook al vast gesteld is ? 
Ben je hiervoor al naar de huisarts geweest of?
Ik denk dat de duur van de cyclussen met mijn cyclussen overeen komt . 
Wij zijn sinds november 2021 bezig voor een 3e kindje . En het heeft helaas nog niet mogen lukken.
Mijn cyclussen liggen dan ook sinds september 2021 dat ik ben gestopt met de pil  tussen de 27 a 38 dagen.
Ik weet dat ik gewoon enorm geluk gehad heb en verwend ben met 2 keer heel snel zwanger te zijn geworden.  1e keer in ronde 4 .2e keer in ronde 2.
Nu zitten we in ronde 6  en het voelt inderdaad als een eeuwigheid . Vooral ook met de lange cyclussen. 
Ik snap je teleur stelling maar probeer ook te denken dat de meeste binnen 1 jaar zwanger worden .
En het is logisch dat je er veel mee bezig bent .  Heel herkenbaar.
 
 
 
Terug
Bovenaan