zwanger worden is niet zo gemakkelijk

Hoi dames,

Allereerst wil ik duimen voor de meiden die graag zwanger willen worden, het is een waar wonder en ik gun het iedereen zo onzettend om die ervaring te mogen meemaken!!

Ik wil ook nog iets zeggen, er is volgens mij een verschil tussen gemakkelijk zwanger worden OF er gemakkelijk over denken....

Ik ben zelf iemand die zeer makkelijk zwanger wordt; bij mijn eerste was ik na 3 maanden zwanger (dat was nadat ik jarenlang de pil had geslikt), mijn 2e zwangerschap was na 2 maanden raak, mijn 3e zwangerschap gelijk de eerste poging, mijn 4e ook gelijk en nu deze laatste zwangerschap na 2 pogingen...

Ik heb echter geen 5 kinderen ik heb er 2 en ben nu ruim 13 weken zwanger van mijn 3e kindje; ik heb dus ook 2 keer een miskraam gehad met de nodige complicaties...

Wat ik echter wil zeggen is dat ik NOOIT maar dan ook echt nooit ook maar 1 tel makkelijk gedacht heb over zwanger worden!
Ik ben iedere keer weer oprecht blij dat het wonder gebeurd is en daarnaast ook erg angstig omdat ik weet dat het bij mij ook weer heel snel mis kan gaan!

Punt is dat ik soms ook het gevoel krijg als ik commentaar lees op mensen die gemakkelijk zwanger worden dat ze dan ook maar gelijk het wonderlijke er niet van zien, dat ze het maar normaal vinden en dat klopt dus zeker niet in mijn geval!!

En nee, niet iedereen koopt al een babykamer voordat ze zwanger is hoor!
Ikzelf ben altijd erg voorzichtig geweest met dat soort dingen, ik durfde zelfs geen beertje of rompertje ofiets te kopen voordat ik een bevestiging had gekregen dat de zwangerschap intact was!

Deze zwangerschap die gelukkig nu goed lijkt te gaan heeft weer de nodige stress en angst opgeleverd en het is niet voor niets dat ik elke 2 weken bij de gyn. zat!
Ik wil dan ook benadrukken dat ook iemand als ik gezegend met 2 kinderen en eentje op komst erg veel respect heeft voor het wonderlijke ervan en iedere keer als ik mijn kindje zie spartelen op het scherm voelt het alsof ik het voor het eerst zie zo speciaal en bijzonder!

En Juist daarom gun ik het jullie meiden zo erg!
Daarnaast realiseer ik me heel goed dat lang wachten op een zwangerschap heel ander verdriet met  zich meebrengt en uiteraard frustratie over die mensen die denken dat een kind net zo gemakkelijk te krijgen is als een pond spruiten bij de groenteboer
Ik heb een goede vriendin die pas met ivf haar 1e kindje heeft gekregen en dus heb ik ook van dichtbij meegemaakt hoe ze dat ervaarde en wat er allemaal bij kwam kijken!
Ik heb alle respect voor haar en hoe ze met de spanningen en stress omging en toen ze na een eerdere  poging heel snel een miskraam kreeg heb ik zelf hier ook zitten huilen omdat het me vreselijk veel verdriet deed dat sommige mensen zoveel moeten meemaken, als je zelf beseft wat voor wonder het is gun je het ander zo des te meer juist  ook die mensen die er zo hard voor moeten vechten!!

Dus dames,

heel veel suc6 en geluk toegewenst dat jullie wens in vervulling mag gaan,

liefs van een mamavan2

Hey meiden!

Het is zeker waar, wat jullie zeggen!! Ik ben dan niet zolang bezig als
de meeste op dit forum.. Maar wel genoeg om te weten dat het langer
kan duren dan de meeste denken!!
Je mag van geluk spreken als je in de 2e ronde al zwanger bent, en soms
wordt dat vergeten!!
En ik denk ook als we ons er minder mee bezig houden dat het dan misschien
allemaal wat makkelijker wordt, zowel voor ons zelf als voor de partner..
Want wij vrouwen kunnen wel eens te hard van stapel lopen.. :)
Ik wens iedereen heel veel geluk en succes!! En dat we elkaar's steun goed
kunnen gebruiken, want tenslotte weten we allemaal hoe we ons voelen!!!

Liefs Ikk!!!

hoi meiden,

Het is idd niet zo makkelijk om zwanger te worden.
Toen mijn vriend en ik besloten een kind te nemen. Hadden we al helemaal een datum geprikt dat we rond die tijd een kindje wouden  januari leek ons wel leuk. Maar helaas is dat niet gelukt. Nu maakt het me ook echt niet meer uit wanneer er een kindje komt als er maar een komt. Wij zitten nu in ronde 8 nog ff een week wachten en hopen dat het nu raak is.
Heel veel suc6 allemaal en ik duim voor jullie.

Liefs Inge

Dames, jullie hebben gelijk!
Maar.....daarom zijn er ook twee forums: zwanger worden en als zwanger worden langer duurt!
Ik vind dat je best lekker mag zeuren op het zwanger worden forum, ook als je nog maar nét bezig bent. Dat recht heb je! Maar, natuurlijk moet je je wel realiseren dat het voor anderen pas echt lang duurt, of zelf niet lukt.
Maar ik vind dat ieder het recht heeft op onbezorgd zwanger worden, en dus óók om er niet continue bij stil te staan dat het bij anderen niet lukt. Het is ook niet leuk om steeds heel voorzichtig te zijn met wat je zegt of denkt...laat iemand die snel zwanger is ook lekker genieten, die hoeft niet continue te denken aan mensen bij wie het niet lukt!
Dus, misschien moeten de dames ook naar zichzelf kijken: natuurlijk wordt je kritisch als het niet lukt, of wanneer je al lang wacht....maar, je kunt er ook te ver in gaan!
Als ik zo op dit forum lees, vind ik dat er over het algemeen rekening wordt gehouden met een ieder zijn gevoelens hoor!
Kun je er niet tegen, moet je gewoon niet op dat forum komen!
Succes iedereen!

Wat ik nog wel even wil toevoegen, voordat ik al te bot overkom: ook jullie hebben recht om je zo te voelen! Ik wil dus niet jullie gevoelens daarmee wegvegen.

Ik ben het met Sjana eens.
Je kunt niet verlangen van een ander dat die steeds rekening houdt op dit gebied met hoe het jou of een ander vergaat.
Je NEEMT geen kindje. Nee, je verwacht dat je het krijgt.
Je hoopt dat het in je mag gaan groeien.
Tis mooi dat we kunnen berekenen wanneer je dan zou moeten "klussen" zodat je de meeste kans hebt dat het raak is, maar dan nog, blijkt uit alle moeilijke dingen hier op de forums, is het niet gezegt dat dat kikkervisje de strijd goed beeindigt!
Het doet pijn als een ander snel zwanger is geraakt, en jij al zo'n tijd bezig bent.
Maar het mag het plezier niet vergallen bij die ander. WIE heeft daar wat aan?
Toen ik mijn kindje na 14 weken zwangerschap  moest laten gaan, was i kblij dat ik nu eindelijk eens mee kon voelen met hen die miskraam op miskraam te verduren krijgen.
Bij mijn andere vier zwangerschappen ging alles heel makkelijk, inderdaad een kwestie van dagen tellen. Nu de vijfde mis ging, stond ik hier echt van te kijken. Nooit meer zal ik het vanzelfsprekend vinden om zwanger te raken en te bevallen van een gezond kindje. Nooit meer!
Ergens ben ik nu dus blij dat ik een zwangerschap nu heel anders ga bekijken, na twee miskramen maand op maand.

Als je dat kunt, wees dan opgelucht dat een ander de pijn van het gemis niet hoeft te voelen die jij zo vreselijk voelt.
Jaloerse gevoelens zullen er altijd wel zijn, maar probeer er goed mee om te gaan. Iedereen is toch blij als iemand aankondigt zwanger te zijn, ookal voel ik ook nu een steek in mijn hart als er weer zo'n aankondiging is.
Laatst ben ik op kraamvisite geweest bij iemand wiens kindje is geboren op de dag dat mijn kindje weggehaald moest worden, omdat het na 14 weken gestopt was met leven. Een beladen bezoekje dus......
Maar ik genoot zo van dat kleine babietje, zo zacht, zo sprankelend, en dan die moedergevoelens die de moeder had, heerlijk.
Natuurlijk, ik heb al 4 kindjes en weet dus hoe een kersverse moeder zich voelt bij de aanblik van zo'n mooi gaaf kindje....daar krijg ik nog steeds kippevel van, en dat wens   ik iedere vrouw toe die een kinderwens heeft!
Liefst uiteraard zo snel mogelijk, maarja....dat blijken we dus niet in eigen hand te hebben. Je neemt geen kind, nee, je hoopt dat je het mag krijgen.

(hopelijk heb ik niemand gekwetst, tis gewoon zoals ik er over denk)
Groetjes Annemieke

Hallo allemaal,

Ik kan me niet helemaal voor de volle 100% aansluiten bij deze topic. Tja, het is inderdaad een zaak van geduld hebben en ook ik zit soms wel eens bij mezlef te denken... Denken die vrouwen nu echt dat het aan komt waaien?
Ik denk zelf absoluut niet makkelijk over zwanger worden. Klinkt misschien heel erg raar voor anderen omdat ik bij mijn eerste 2 zwangerschappen de eerste maand raak was. Ik denk soms ook wel eens,   dat ik zo ongeveer de enige vrouw ben die niet aan de pil is?! En heb wel gedacht dat het misschien ook wel eens daaraan zou kunnen liggen dat het bij sommige vrouwen wat langer duurt om zwanger te worden. Er zijn zoveel verschillen dus dat kan en wil ik niet hard maken. Maar ik dacht altijd dat het bij mij wel erg scheelde dat ik niet aan de pil was en dus heel snel zwanger. Maar wat ik nu ook denk is dat een hoop stress en psychische dingen een grote rol spelen in het zwanger worden. Zo ben ik nog nooit overtijd geweest met een cyclus van28 dagen, maar toen ik de eerste maand hier was, was ik allemaal zo zenuwachtig en ik was er zo mee bezig dat ik prompt pas 3 dagen later ongesteld was. Ik was er dus veel te veel mee bezig. In die zin kan ik me er wel bij aansluiten bij deze topic, maar ga niet verwachten als ik bij maand 1,2 of 3 al hoop en denk zwanger te zijn (ie dus mijn voorgeschiedenis)
Ik denk dat bij mij nu gewoon ook de oorzaak nog is dat ik nog heel erg veel bezaig ben met het overlijden van mijn dochtertje en de spanningen die dat met zich meebrengt in onze relatie, dat ik daarom nog niet zwanger ben.
Maar ik blijf hopen en iedere maand zit ook ik te huilen omdat ik heel graag zwanger wil worden. Net zo gaag denk ik als mensen die al lang bezig zijn. En denk nu niet dat ik zit te wachten op de zwangerschap want ik weet al   bij voorbaat dat dat voor mij een hel gaat worden en ik heel erg blij zal zijn als ik mijn kindje gezond in mijn armen mag blijven houden
Tja, laat iedereen gewoon lekker zeuren en zemelen op zijn eigen forum en laat iedereen in zijn waarde. Het wil nml niet zeggen dat wij hopen met de eerste maand al zwanger te zijn dat we de lagere wachtenden vergeten. Of denken dat dat ons NOOIT overkomt. Laat ons dit plezier hebben en niet te donker naar de toekomst kijken...
Voor iedereen heel erg veel succes met zwanger worden. Ik ga weer wat frivoler doen, want dit forum is een welkome afleiding voor mij waardoor ik ook nog best veel kan lachen.
SUCCES!

Ik geloof dat het niet helemaal goed begrepen word deze topic.

Het gaat niet om gunnen/misgunnen van zwanger zijn!
Een ieder die een kinderwens heeft is ermee bezig laten we dat voorop stellen.
Het is spannend en nieuw iedere x weer.

Maar je leest hier af en toe topics waar ik persoonlijk echt ff niet vrolijk van word.
En ik gun het een ieder allemaal! (ok niet iedereen niet de mensen die kinderen verwaarlozen maar goed daar gaat het niet over)

ook ik was er iedere maand mee bezig!
Zoveel dat het misschien daarom wel niet lukte...
dus ik vind dat de topicschrijfster het goed bedoeld...En uiteraard hebben we het dan niet overtijd zijn maar als je bv al tijdens de eisprong denkt zwanger te zijn....je maakt jezelf zo gek ermee...
Ook ik heb dit een aantal maanden terug gehad, meer als week voor nod dacht ik al dat het raak was...en wat deed het zeer toen 2 dgn na nod duivels kwamen....

Dus bij deze vanuit mijn oogpunt is het meer bedoeld van ok het is spannend allemaal voor iedereen maar probeer alles wel te relativeren!( ok 1a2 dgn voor nod   loopt iedere vrouw ermee vol in het hoofd rond die zwanger wil worden en helemaal als je zelfs na je NOD komt te lopen....

ik ben het er trouwens zeker mee eens dat je hier je twijfels en gedachtengang neer mag zetten over het wel en wee van zwanger worden maar ik vind ook dat zoals topicschrijfster daar ook weer haar mening over mag geven.
Overigens heeft ze dat ook zeer respectvol gedaan, ze zegt duidelijk dat ze niemand voor het hoofd wil stoten.

En ook verwacht ik niet van andere dames dat ze rekening met ons moeten houden of met dames die al zoooo lang ermee bezig zijn...maar het is ook niet raar dat hun zich daar druk om maken....

het is nogal wat als je al zoo lang bezig bent en de medische molen in moet....als jij/jullie zo lang bezig waren zou je je ook doodergeren aan SOMMIGE topics.

Maar goed nogmaals ieder voor zich en ik hoopvan harte dat jullie snel zwanger mogen raken want het is een wonder!!!!!!!!!!!!!!

gr Elora

Terug
Bovenaan