Zwanger worden met b12 tekort HELP

<p>hoi allemaal,</p><p>heeft iemand ervaring met zwanger worden met een vitamine b12 tekort?</p><p>ik weet sinds 2 jaar dat ik pernicieuze anemie heb, hiervoor heb ik dagelijks b12 tabletten. Ik heb 2 miskramen gehad en waarschijnlijk komt dit door de anemie. Naast de regelmatige b12 tekort heb ik op dit moment een tekort aan ijzer en foliumzuur.</p><p>Mijn kinderwens is erg groot maar ben zo bang voor nog meer miskramen of zelfs onvruchtbaarheid uiteindelijk. </p>

Ja dat heb ik,
Zelf een chronisch b12 te kort. Wanneer je geen b12 opneemt uit voeding zul je dit ook niet uit tabletten opnemen aangezien deze dezelfde route nemen als wat eten doet. Echter wanneer je nu een bloedonderzoek zal doen zal de waarde vals verhoogd zijn door de tabletten, dat maakt de discussie met een arts erg lastig..
Ik krijg ondertussen al 4 jaar lang b12 injecties. Ook tijdens de zwangerschap is dit belangrijk voor de ontwikkeling van de baby, naast natuurlijk ook foliumzuur en ijzer. 
Als je Facebook hebt zou je je aan kunnen sluiten bij de besloten pagina b12 tekort de vergeten ziekte. Hier vind je veel informatie ook over kinderwens en zwangerschap in combinatie met een b12 tekort.
Dit heeft mij erg geholpen om uiteindelijk de juiste behandeling te krijgen en nu 38 weken zwanger.
Hopende dat je wat hebt aan mijn berichtje:)

Bedankt!
ik heb 2 jaar lang injecties gehad, sinds vorige week tabletten om te kijken hoe dat gaat en of ik zo een betere spiegel kan opbouwen. Ha denkt nu dat de bloedarmoede door mn laatste miskraam komt.
ik probeer positief te blijven omdat ik wel 2x zwanger geweest ben, maargoed, juist het feit dat ik 2x zwanger geweest ben en dit eindigde in een miskraam maakt me ook weer onzeker en durf ik bijna niet meer positief te zijn

Ja dat zou natuurlijk goed kunnen,
Ik voel me nu goed fysiek en mentaal.
Hou vooral dat in de gaten nu je overstapt naar tabletten, grote valkuil is dat je wel weer veel klachten kan krijgen maar je dit in een bloedonderzoek helaas niet zal zien door het slikken van de tabletten zal de waarde wel hoog zijn ook als het niks voor je lichaam doet.
En anders toch echt weer terug naar injecties, deze komen sowieso aan op de plek waar ze horen. 
Ik hoop voor je dat je snel een voorspoedige zwangerschap mag doorlopen ! 

Hou vooral dat in de gaten nu je overstapt naar tabletten, grote valkuil is dat je wel weer veel klachten kan krijgen maar je dit in een bloedonderzoek helaas niet zal zien door het slikken van de tabletten zal de waarde wel hoog zijn ook als het niks voor je lichaam doet.
En anders toch echt weer terug naar injecties, deze komen sowieso aan op de plek waar ze horen. 

Hoi!
Ik heb ook chronisch B12 tekort en krijg om de 8 weken een injectie. Ijzer en foliumzuur waren wel ok.
We zitten nu in ronde 7 om voor het eerst zwanger te worden. Spannend!
Die Facebook pagina is wel een goeie tip! Dankjewel Pz! 
Succes!!!

Ook hier miskramen door b12 tekort. 

Omdat ik 6x op rij een miskraam kreeg werden we naar de gynaecoloog verwezen. Gelukkig kwam hij er achter dat ik een b12 tekort had. We hebben het over bijna 14 jaar geleden, toen was er nog niet zoveel bekend over miskramen door b12 tekort. Dus ik had echt geluk met deze gyn. 
Nadat ik injecties kreeg heb ik 3 goede voldragen zwangerschappen gehad! Maar ik moet wel 1 a 2 injecties per week hebben (blijvend) en tabletten werken bij mij totaal niet.  Mijn arts heeft dat vorig jaar ook met mij geprobeerd, ik heb een half jaar smelttabletten gebruikt ipv injecties, maar heb weer miskramen gehad! Dus weer aan de injecties en hopen dat ik snel weer zwanger word en blijf. 

Terug
Bovenaan