Zwanger worden met b12 tekort HELP

Aanvullend, wat ik dus eigenlijk wil meegeven met mijn post: Zwanger worden hoeft geen probleem te zijn met een B12 tekort, maar dan moet je wel echt goed gesuppleerd worden. En soms duurt het een poos voordat je vruchtbaarheid helemaal terug is als je lang een flink tekort hebt gehad. 
Dus nu je zwanger wil worden lijkt me experimenteren met tabletten geen goede timing! Als injecties niet voldoende zijn dan moet je meer injecties krijgen, maar niet tabletten geven. Tabletten zullen nooit beter worden opgenomen dan injecties. 
Misschien had je dus gewoon nog niet genoeg injecties. Sommige artsen denken dat iedereen genoeg heeft aan 1x/3maand een injectie, maar veel mensen hebben meer nodig, bijvoorbeeld eens per maand, per 2 weken, of zoals ik (en ik ken er meer) 2 per week! En het kan geen kwaad om 2x/week te spuiten, ook al heb je dat misschien niet daadwerkelijk nodig. Dus waarom niet gewoon 2 per week spuiten nu je zwanger wil worden (en in de zwangerschap!). Dan kan je daarna wel langzaam gaan afbouwen om te kijken welke lagere frequentie misschien passend is. 
Die FB Pagina kan ik je ook aanraden, en als je het idee hebt dat je arts het ook allemaal niet precies weet (wat niet gek is, een huisarts volgt de standaarden van het NHG (Nederlands Huisarsten Genootschap) en daar staat bovenstaande niet in!) dan kan je contact opnemen met het B12-instituut. Daar zijn een aantal artsen en wetenschappers aan verbonden met veel verstand van B12 tekort. Het B12-instituut is het ook niet eens met de NHG standaard en proberen dat het NHG ook aan het verstand te peuteren, maar met nog niet zoveel resultaat helaas. 

Beste allemaal,

Ik heb ook al een paar jaar een chronische vitamine B12 te kort! (prik 1x in 4 weken). Ik vraag me af of het aantal prikken omhoog moet tijdens je zwangerschap (ben in mijn 5de week eerste zwangerschap) en ook heb ik gehoord dat niet alle prikken van elke fabrikanten even goed zijn voor je baby. Weten jullie hier meer van?

Terug
Bovenaan