Zwanger worden met flink overgewicht

Had ik ook, en ik weet van mezelf dat mijn gewicht makkelijk en obsessie kan worden. Ik heb toen afgesproken gewoon goed op mijn voeding te letten en aangegeven dat ik absoluut niet wilde wegen. En dat was prima. Speel gewoon open kaart bij de vk, als je het uitleg snapt ze het vast. En ze kan je moeilijk dwingen. 

Ook hier overgewicht! Nu net een maandje gestopt met de pil en nu aan t wachten op m'n nod.. kan dus niks zeggen over vruchtbaarheid, maar ben zeker onzeker! Wij willen het echt geheim houden tot het zover is, wat ik ook nog eens lastig vind. De dingen die ik voel kan ik dus niet echt met iemand bespreken.
Is er wel leuke zwangerschapskleding, wat gaat de verloskundige van m'n gewicht zeggen? Heb mezelf wel voorgenomen dat ik in ieder geval op m'n voeding ga letten en tijdens m'n zwangerschap, als het ons gegund is, zo min mogelijk wil aankomen. 

Ik ben vorig jaar eind dec met Herbalife begonnen ivm overgewicht geen idee wat mijn bmi was... Ik weet al jaren dat ik
pcos heb en niet zwanger werd dmv de medische molen... in aug van dit jaar had ik een positieve test nu zijn we in week
23 zwangerschap dus het kan weldegelijk! Ik had sinds de start met Herbalife na een maand of 2 wel een regelmatige cyclus! 

Mijn BMI was bij de eerste 2 kinderen 35,9 en was binnen 3 maandn zwanger bij beide. Nu was mijn BMI 43 en was ik meteen zwanger. Het maakt dus niet altijd uit of je overgewicht hebt. 

Ik ben met een BMI van bijna 36 ook zwanger geraakt. Wist het niet en ben toen nog ruim 8kg kwijtgeraakt. Uiteindelijk was ik bij de bevalling lichter dan voor die tijd. (was na het verlies van die 8 kg maar 3,5kg bijgekomen in de zwangerschap) Na de bevalling was ik nog weer een stuk lichter. Nu helaas weer bijgekomen. Maar nog steeds 6kg lichter dan aan het begin van m'n zwangerschap (ruim 1,5 jaar geleden). 

Dat hoeft geen probleem te zijn. Ik ben ook te zwaar en was meteen zwanger toen we er voor gingen. Ik heb wel op eigen verzoek gewogen bij de verloskundige omdat ik goed in de gaten wilde houden dat ik niet meer aankwam dan nodig was. Ik kreeg een flinke baby en hield veel vocht vast dus na de bevalling was bijna alles er meteen weer af. Ik was van mening dat niet handig is om 20 kilo aan te komen als je al te zwaar bent en daarom hielden we het goed in de gaten. 

Mijn arts in het ziekenhuis zegt: Er is nog nooit wetenschappelijk bewezen dat als je overgewicht hebt je onvruchtbaar bent. 
Mocht je echt denken dat je onvruchtbaar bent, kan je altijd aan je arts vragen of zij dit kunnen onderzoeken voor je. Dan weet je het zeker, de onzekerheid veroorzaakt een soort van onderbuweste stress waardoor het nog moeilijker word. 

Terug
Bovenaan