Zwanger worden met overgewicht

Hai ,,

Ik heb ook zwaar overgewicht 1ste zwangerschap missed abortion gehad daar heb ik lange tijd moeilijk mee gehad deze was ongepland helaas 2 jaar geleden weer serieus gestopt met pil 2 jaar laten bleek ik zwanger nu had ik wel zwangerschap diabetes te hebben gehad wat heel zwaar is geweest inplaats dat ik aankwam viel ik alleen maar af door dat k Mn eetgedrag moest veranderen nu heb ik een prachtige zoon van 8 maandjes ! Tis hele reis geweest maar tis dubbel waard geweest !! ??

Veel succes hoop dat k je een beetje geholpen hebt

Groet kelly
 
Hi,
Hier nog een mama van 2 zoontjes. Beide keren binnen 2 maanden zwanger (en ben ook nog wat ouder dan gemiddelde zwangere) en zwangerschappen zonder overgewicht gerelateerde kwalen. Eerste zwangerschap helemaal geen kwaaltjes gehad; Tweede wel kwaaltjes maar die hadden niet met overgewicht te maken (misselijk, brandend maagzuur, bekkeninstabiliteit, te lage bloeddruk!!!). Als je bmi boven de 25 is wordt je trouwens rond week 24 tegenwoordig standaard gecontroleerd op zwangerschapsuiker.

Mijn bmi schommelt rond de 30. Ooit was mijn bmi boven de 50, maar 10 jaar geleden ben ik gestopt met koolhydraten eten en daarmee ruim 50 kilo afgevallen wat er nooit meer bij is gekomen. Tijdens mijn zwangerschappen wel gewoon gegeten, omdat je dan koolhydraten nodig hebt voor de baby, maar nooit meer dan 7 kilo aangekomen. Die zijn er eigenlijk gelijk na de bevalling af.

Succes met de komende tijd met jullie verlies en hoop dat er snel weer goed nieuws is!!

Liefs,
Anna
 
Hi MakHi,

Wat een ontzettend vervelend van jullie miskraam!! Heel veel sterkte samen!!
Ik heb ook overgewicht, weeg 99 kg en ben 169cm lang.
In februari waren wij na 2 rondes al zwanger! Helaas hebben wij toen een miskraam gehad met 8 weken, het hartje was met 5 weken nooit gaan kloppen.
Na de miskraam ben ik niet meer ongesteld geweest, maar meteen weer zwanger geworden! Nu 15+2 weken zwanger en alles gaat nog goed! :)
Heb zelf nooit het gevoel gehad dat mijn overgewicht iets te maken had met de miskraam, zeker weet ik dat natuurlijk niet, maar ik denk dat het net zoals de gynaecoloog zegt gewoon de natuur is!
Heel veel sterkte samen en hopelijk mag jullie tweede wonder snel komen!

Liefs, Suzan
 
Terug
Bovenaan