Zwanger worden met overgewicht

Hoi,

Ook ik heb overgewicht, ongeveer 20 kilo. Toen ik bij mijn eerste stopte met de pil (midden in een strip) was ik meteen zwanger. Bij mijn tweede was ik in de 4e ronde zwanger. Mijn derde zwangerschap was zelfs ondanks dat ik de pil slikte, dit is een bbz geweest. Bij mij leverde mijn overgewicht geen problemen op. Wel was het dat ik tijdens mijn zwangerschappen eerst afviel en maar heel weinig aan kwam.

Groetjes, Manon

hallo euhm,

ik heb heel veel overgewicht, en daarbij erg lang aan de pil geweest 12 jaar.
ik ben op dit moment 8 weken zwanger , en was net 14 kg afgevallen.
ik ben vorig jaar 1 maal zwanger geweest dat was helaas een mkl.

of hel nu ligt aan het gewicht of dat me lichaam eindelijk door had wat er met een ei en zaad moest gebeuren. weet ik echt niet.

wat ik wel weet dat ik de maand dat ik zwanger   ben geworden er niet mee bezig was.

ben 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden.

groet nanda

Hoi,

Ik zelf heb ook veel overgewicht (25 kg). Maar bij mijn dochtertje (22 maanden) was ik in 1x zwanger. Ik ben na de pil toen ook niet meer gewoon ongesteld geweest. Nu zijn wel in ronde 4 voor de tweede. Dus ik blijf gewoon hopen dat het ook nu vanzelf gaat ookal ben ik dik. Wel vond ik de laatste maanden van de zwangerschap erg zwaar doordat ik dan nog 20 kilo extra was aangekomen (ook door veel vocht vast houden).
Ik wens je nog veel sterkte met zwanger worden en niet te veel denken aan het overgewicht.

Liefs Annika

Hallo,

Ik ben een meid die wel flink overgewicht heeft. Bij mijn eerste woog ik rond de 135 kilo en ben 1.74 lang. Een invaller bij mijn oude huisarts zei ooit eens dat als ik kinderen wilde ik eerst moest afvallen. Toen was er eigenlijk nog niet echt sprake van kinderen, maar toen het wel zo ver was, was ik ook meteen de eerste de beste keer zwanger. Bij de kennismaking met mijn  nieuwe huisarts (was ondertussen verhuist) kon ik meteen vertellen dat ik zwanger was. Hij reageerde heel leuk en niks geen gezeur over dat ik eigenlijk daar te zwaar voor was. Ook de gyn heeft nooit gezegd dat ik te zwaar was. Ik moest naar de gyn omdat ik voor mijn zwangerschap een te hoge bloeddruk had en tijdens mijn zwangerschap was deze perfect en dat zonder medicijnen. Nu gaan we voor een broertje of zusje voor onze lieve gezonde dochter.

Dus meiden ook al ben je (stukken) zwaarder laat je er niet door weer houden om je grootste wens in vervulling te laten gaan.

Irma

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de andere dames,. Hierbij mij is overgewicht absoluut geen belemmering geweest. van mijn zoontje in 5de ronde zwanger 9waarvan 1 de 1ste ronde het al raak was maar met 6 maand mis ging)  En bij de 2de in de 1ste raak. Ook geen extra klachten gehad door mijn overgewicht,mijn 2de wel 4 weken te vroeg geboren maar dat kwam eerder door het korte tijdsverschil ertussen.

bedankt voor de reactie's!
ik vind het best wel een beetje eng, wil niet zo veel dikker worden he, maar ik heb nu schildklier medicijnen (die is er bij mij namelijk uit gehaald..) en daardoor ben ik veel aangekomen..vind dat al lastig genoeg, maar we willen zoooo graag een kindje.. gaan t gewoon proberen en dan zen we wel!
fijn om te weten dat er meer mensen zijn zo..

gr. a.

Hallo allemaal
Ook ik ben een echte hollands welvaart en zeker wel 40 kilo te zwaar.Bij mijn eerste zwangerschap woog ik 133 kilo,lengte1.78 denk ik, Wij hebben wel hulp gehad bij het zwanger worden, maar dit kwam door mijn ziekte verleden en niet door mijn overgewicht.
Ik heb het wel de gyn. gevraagd.Hij keek me eens aan en zij,dus jij wilt nu beweren dat dikke vrouwen geen kinderen kunnen krijgen?Het woord dik is vanaf toen niet meer gevallen.De zwangerschap was geen roze wolk had zwangerschapdiadeet en veel te hoge bloeddruk,hield veel vocht vast.Maar het was me alles waard.We kregen een wolk van een dochtertje 38 weken en 9pnd wel spoedkeizersnee.Mijn tweede   was het zelfde verhaal alleen woog ik nu 147kilo en in het laatst 159 kilo.En nu zij mijn gyn na mijn kkeizersnee,meid wat ben ik trots op jou,want het was op het laatst heel zwaar maar ik klaagde nooit.Wij kregen nu met 37 weken een prachtige zoon van 9.5 pnd.Hij is nu 10 mnd en ik weeg nu 137 kilo,ben nu bezig en in die 10mnd 10 kilo afgevallen.Maar dat valt mij zwaarder dan mijn zwangerschappen.Alle gezellige vrouwen(want dat zijn we) die er voor gaan veelsucces het is de kilo"s waard
gr van PeeJee

Terug
Bovenaan