Zwanger worden met overgewicht

Kippiej

New member
hoi Dames,

mijn vriend en ik zijn al lange tijd bezig om zwanger te worden. Helaas nog niet gelukt. We zijn nu bezig met een IUI traject maar na deze ronde hebben we nog 1 kans. Tot nu was de zaadkwaliteit te laag.

Echter als ze stoppen met IUI komen we in een ivf traject. Het probleem is, dit willen ze waarschijnlijk niet doen. Vanwege mijn overgewicht wat ik altijd al gehad heb.

Ze hebben t allemaal over operaties om af te vallen maar ik eet te weinig en krijg geen extra hap door mijn keel dus of dat de oplossing is? Toch heb ik er alles voor over. Ik eet gezond, snoep niet of zelden, beweeg veel....

zijn er mensen die zwanger zijn geworden ondanks (flink) overgewicht?

Ik vind het erg vervelend dag mijn artsen het niet zien zitten tot nu. We willen zo graag!
 
Hoi,

ik weet niet hoe flink overgewicht je hebt maar ik zelf ben 10kilo te zwaar en een keer zwanger miskraam nu weer zwanger na anderhalf jaar maar misschien word het nu ook een miskraam moet het deze week afwachten.. ik werd deze maand zwanger en was goed begonnen met sporten was er niet mee bezig maar vanmezelf vond ik de reden ook overgewicht en ik heb pco. Ik denk dat je zwanger kan worden misschien duurt het iets langer maar ken wel een vriendin die heeft echt veel overgewicht en heeft nu 2kinderen..

hoop dat je snel zwanger wordt.
 
Haai Kippiej

Ik ben 1.59 en ik weeg meer dan 100 ik heb erg last van obesitas en had dus ook niet verwacht dat ik zo snel zwanger zou kunnen raken. Ik ben nu 6 weken zwanger en ik heb nergens last van tot nu toe gaat alles prima. Ik denk dus niet dat het veel uit maakt als je wat dikker ben maar goed dit is mijn ervaring.



Ik hoop dat je hier wat aan hebt.



Groetjess
 
Ik ben onverwacht zwanger geworden. Ik slikte de pil die ik wel paar keer was vergeten ben erg slecht met medicatie inslikken. Maar heb ook veel overgewicht ben 1,47 en woog voor de zwangerschap 86 ( bmi van 39 volgens mij ) zit nu in mijn 27e zwangerschaps week ben nu 88 kilo. Wij verwachten een gezond kindje ( voor zover we dat kunnen zien op echo's en bloedafnames ) en ook nog nooit een miskraam gehad.

Ik denk dat je ook niet te veel moet bezig zijn met zwanger worden maar gewoon genieten en het beetje loslaten. Vaak hoor je van vrouwen dat ze dan in een keer wel snel zijn zwanger geworden
 
Ik heb ook zwaar overgewicht. Ik ben 1,65 en weeg rond 115kg. Ik heb nooit last van onder vonden. Met overgewicht heb je grote kans dat je cyclus onregelmatig of zelfs wegblijft. Daar heb ik geen last van altijd mooi 28 dagen geweest. Ik moest wel in het ziekenhuis bevallen, omdat er complicaties kunnen voorkomen.

Ik ben momenteel voor de tweede keer zwanger. Nu 12 weken.
 
Hoi Kippiej,

Ik ben 1,69, 100kg en 26 jaar. In februari werd ik zwanger, na 2 maanden proberen, helaas werd dit een miskraam, maar ik ben nu meteen weer zwanger geworden (zonder ongesteld zijn geworden! Ik ben nu 6w+2 zwanger.
 
Ik snap je zorgen kippiej maar  een zwangerschap heeft zoveel dingen die moeten lukken. Ze zeggen dat je met overgewicht minder slagingskans hebt. Misschien zit dat wat in maar misschien ook niet. Moet je eens lezen hoeveel er gewoon zwanger worden. Ik zelf ben 1.70 en 95 kg.  Het zaadkwaliteit is ook laag zeg je dus dat werkt iets minder mee maar zegt nog niks.  Het is gewoon ontzettend veel geluk hebben.  Bij ons was alles oké en mijn vriend heeft superzaad en nog liet het een jaar op zich wachten.  Het zegt allemaal niet veel.  Ik denk dat ondanks je overgewicht je goed voor jezelf zorgt met gezond leven en eten je heel wat gewonnen hebt en misschien hebben jullie ivf nodig om een geslaagde zwangerschap te krijgen,  is  niet erg want er zijn er zoveel dit extra hulp nodig hebben.  Het scheelt misschien juist heel veel negatieve stress als het iedere maand niet lukt. Het enige is als je echt met je gewicht zit en het houd je veel bezig misschien helpt een afspraak met een diëtist?  Misschien eet je wel gezond maar moet je eetpatroon anders. Ik moest meer eten en meer afwisseling. Niet alle ochtenden starten met hetzelfde ontbijt,  zelfde lunch etcetera.  En bij mij was het avondeten steeds iets teveel wat ik niet meer verbrandde.  Misschien helpt een diëtist je een goede kijk te geven op je eetpatroon.  Twijfel niet teveel aan jezelf want bij een geslaagde zwangerschap komt heel veel geluk kijken ;) toy toy toy...
 
Hai kippiej



ik ben 173 en woog 117 kg toen ik zwanger was had daarvoor okal een miskraam gehad dus k snap je zorgen  het heeft 2 jaar geduurd voordat ik weer zwanger was k ben 20 kilo afgevallen omdat ik zwangerschapsuiker had ! En insuline moest spuiten dus mocht bijna niks nu hebben we een prachtige gezonde zoon van 6 maanden !



Groet Kelly
 
Terug
Bovenaan