Zwanger worden na Curretage

Hi Dames,

Ik heb vorige week een curettage gehad,
Ik moest eigenlijk 10 weken en 5 dagen zwanger zijn bij de 1ste echo maar het bleek dat het hartje is gestopt met 7 weken en 4 dagen.
Ons wereldje stortte eventjes helemaal in..

Wij waren al 5 maanden bezig met het zwanger worden en waren dolblij toen het eindelijk was gelukt!

Nu heb ik een vraag,
Is het verstandig om 1 menstruatie af te wachten ?
En zitten er risico's aan om eventueel zo snel weer zwanger te raken ?

Wij wachten natuurlijk eerst het herstel af alleen willen het liefst zo snel mogelijk weer beginnen (Klinkt misschien raar zo snel, maar we waren zo blij en al zo gewent aan het idee dat we in Sept. een kindje zouden krijgen..)

Heeft iemand dit ook meegemaakt of maakt dit nu mee ?

Groetjes,
Sam

Yes, waren ook in september uitgerekend, helaas met 8/9 weken een miskraam. Ik heb gekozen voor medicijnen i.p.v. curretage en vorige werk dinsdag had ik de controle. Alles was schoon en de gynaecoloog gaf aan dat we het direct weer mochten proberen. Ik zou dus adviseren om op controle te gaan of je gynaecoloog te vragen... mijn zus was na curretage meteen zwanger van Mn nichtje zonder een menstruatie af te wachten. Zij is kerngezond :).

Sylvo, natuurlijk als eerst heel veel sterkte.
En hoop natuurlijk voor jou dat het de volgende keer goed mag gaan!

Ik heb gekozen voor de curettage omdat ik in me omgeving zoveel "horror" verhalen had gehoord over de pillen en hier dus best bang voor was.

Ik ga inderdaad nog eventjes bellen voor de controle afspraak. Ik denk haast wel dat alles schoon is vanwege de curettage.. in het ziekenhuis zeiden ze dat het niet persee nodig was maar toch eventjes voor je gevoel dat je weet dat alles ook echt goed is gegaan.

En wat fijn om te horen dat je zus hierna een gezond kindje heeft gekregen! Geeft je toch weer een soort hoop dat je weet dat het hierna gewoon goed kan gaan.

Ik heb eind augustus een curretage gehad nadat het vruchtje was gestopt was met groeien en het hartje niet meer klopte. De gynaecoloog gaf aan dat we het eventueel gelijk weer mochten proberen maar het verstandig was om eerst even te wachten om te kijken hoe mn lichaam reageert, wij hebben hiervoor gekozen. Ik ben toen wel, door middel van hormonen, direct weer zwanger geworden en inmiddels al 22 weken zwanger van dit wondertje. Mijn gynaecoloog gaf expliciet aan dat het geen kwaad kon om direct weer zwanger te worden .  Succes meid! 

Gefeliciteerd met je zwangerschap Manon T-B heel erg leuk!
Bedankt voor de informatie, de gyn in het ziekenhuis heeft hier verder niks over gezegd dus vandaar dat ik mijn vraag hier stelde.

ik heb met medicatie een mk moeten opwekken ivm leeg vruchtzakje
na 6w mn 1e menustruatie gehad en we waren eigenlijk direct weer aan het proberen gegaan! denk ook wel dat als je lichaam er nog niet klaar voor is...
gelukkig na die menustruatie weer zwanger en inmiddels 36w! :) dus het kan snel gaan! sterkte en succes

He bah, wat naar dat het niet goed is gegaan! 
Afgelopen september ben ik ook gecurreteerd na een echo waarop bleek dat het hartje niet klopte, ook met omngeveer 11 weken terwijl vruchtje al veel eerder was gestopt.
In het ziekenhuis werd mij verteld dat ik weer gemeenschap mocht hebben als de bloedingen over waren. Ik heb lang nog gebloed en seks was voor mij in het begin ook niet prettig. Een week na mijn bloedingen werd ik ongesteld en toen ben ik weer zwanger geraakt, inmiddels 18 weken. 2 maanden na de curettage. 
Ik ben ervan overtuigd dat je lichaam zelf wel aangeeft als het allemaal weer kan. Doe waar je jezelf prettig bij voelt maar heeft het ook even de tijd om dit te verwerken, het is niet niks!

Sterkte! 

Bedankt voor jullie verhalen! Fijn om te horen dat het bij jullie nu goed is gegaan! Gefeliciteerd 

Ik denk dat wij sws 1 menstruatie afwachten en dan er weer proberen voor te gaan, ligt natuurlijk aan hoe wij ons dan voelen.
Ligt nu natuurlijk nog allemaal een beetje gevoelig maar wouden wel alvast wat info inwinnen voor de eventuele volgende keer omdat we dit natuurlijk zo goed mogelijk willen laten verlopen! 
Nogmaals bedankt voor jullie ervaringen en tips! Heeft me toch wel weer een beetje hoop gegeven voor de toekomst

Terug
Bovenaan