Zwanger worden na een miskraam

A

Anoniem

Guest
Hallo lieve dames,

8 mei was mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie, 7 juni bleek ik zwanger te zijn van mijn 1e harstikke blij natuurlijk en ook in 1x proberen was het gelijk raak!
Maar helaas heb ik een miskraam gehad op 7 juli ... nu bijn 2 weken geleden. Ik ben al gestopt met bloeden alleen heel soms nog een beetje roze afscheiding.

A.s. vrijdag is het twee weken geleden dat ik een miskraam heb gehad, we willen wel heel graag weer zwanger worden. We hebben nu wel gewoon weer gemeenschap. Maar weet iemand ook wanneer je weer een eisprong hebt??? Want de verloskundige zei tegen ons dat je menstruatie 4 tot 8 weken weer opgang komt, maar er moet toch eerst een eisprong plaats vinden en als die niet wordt bevrucht dan krijg je toch een menstruatie???!!!

Wie heeft enig idee wanneer ik weer zwanger kan worden etc.. (vruchtbare dagen) Wie heeft ook zoiets meegemaakt??

Liefs Aisha

De meningen hierover verschillen nogal, ook onder de deskundigen.  Mijn gynaecoloog heeft na mijn miskraam niets gezegd of geadviseerd over wanneer weer zwanger 'mogen'   worden. Hij was wel verbaasd (ik ook trouwens) dat ik direct erna weer zwanger was geworden, maar dat kon verder helemaal geen kwaad. De dag dat je begon te vloeien is dag 1 van je cyclus. In principe is het dan dus mogelijk dat je zo'n 2 weken later weer een eisprong hebt en dus ook dat je zwanger kan worden. Sommigen krijgen het advies 1 of 2 menstruaties af te wachten, maar ik dus niet. Succes!

Hoi meis,

Ten eerste is het vreselijk om zo iets mee te maken en wens je heel veel sterkte samen om dit een plaatsje te geven, het is echt niet niks!! En tuurlijk wil je zo gauw mogelijk weer zwanger worden snap ik ook!!!
Maar heb zelf 2 mnd mijn menstruatie af gewacht na de mk op 1mei, en nu mogen we weer zwanger worden, maar ja das voor iedereen anders!!! En het ligt er ook aan hoe je lichaam daar op reageert na een mk!! Wens je heel veel succes met zwanger worden en wie weet gaat het weer zo snel!!!

Liefs Sandy

Aisha,

wat vervelend he om dat mee te moeten maken. Maar   blijf positief vooruit kijken, het is allemaal nog mogelijk.

In principe is het niet erg om weer zwnager te worden, alleen wanneer bij jou je vruchtbare dagen zullen zijn is moeilijk te bepalen. Gemiddeld genomen heeft een vrouw 14 dagen voor de eerste dag van de menstruatie een eisprong. Maar wanneer is jouw volgende menstruatie? Dat is helaas gewoon afwachten, het is dan ook niet te vorospellen wanneer bij jou de eisprong zal zijn.

Ik ben vorig jaar na 18 weken zwangerschap bevallen, en ben daarna de temp bij gaan houden. Een methode waarmee je achteraf bepaalt wanneer je eisprong was. Ik wist zo ongevere wanneer ik were ongesteld zou worden, dat vond ik prettig om te weten.

Als ik jou was zou ik gewoon lekker genieten vanje man, ben je na 6 a 7 weken nog niet ongesteld gooi er dan een testje tegenaan. Maar verwacht niets, anders kan de teleurstelling zo groot zijn, en dat wil je niet vlak na de teleurstellende zwangerschap die je net hebt gehad.

Succes
Miep

Hallo lieve dames,

Bedankt voor jullie reacties... dat helpt! Ben nu best wel onzeker.. met zwanger worden etc. Ja een miskraam is niet niks.. ik vind het ook heel erg verdrietig..maarja kan er niks aan doen he, Ze zeggen nadat je een miskraam hebt gehad je wel extra vruchtbaar bent.. maarja dat weet ik dus niet??!!!
Ik vind het fijn om te weten dat je cyclus weer begint als je gaat vloeien..
Ik heb vrijdag 7 juli de miskraam en woensdag had ik zeg maar bloedverlies maar niet op me slipje echt inwendig donderdagavond kwam het echt eruit zeg maar en vrijdag kwam de miskraam helemaal!

Ik heb nu al een paar dagen gemeeschap gewoon om de dag en soms elke dag het is echt gewoon genieten ik ben er niet echt meebezig..maar denk er soms wel aan.
Een ding vind ik wel raar... nadat ik gemeenschap heb gehad dan heb ik last van oudbloed of een beetje rozeachtige slijm/afscheiding....

Ik heb het eigenlijk zo berekend... vanaf 7 juli en dan circa 14 dgn erbji optellen en dan gewoon zovaak mogelijk gemeeschap hebben...
is dit goed???

Ik hoop dat ik snel zwanger word.....  
Ps: stel dat ik na 6/7 weken nog niet ongesteld ben geworden ...  kan ik dan wel een test doen?? Na een miskraam wanneer gaat de hcg waarde uit je urine?  

Liefs aisha

hallo

Ik heb ook net een miskraam gehad, alleen kwam het vruchtje er bij mij niet vanzelf af. We zagen met de 12 weken echo dat het hartje niet klopte. Hierna moesten we nog 2 weken wachten voordat ik gecurreteerd werd. Dit is dan eindelijk vorige week gebeurt. De gynaecoloog zei dat ik gewoon meteen weer zou mogen aantellen maar dat het altijd anders is wanneer je weer een eisprong hebt. Je bent toch zwanger geweest en je lichaam moet hier toch eerst van herstellen. Meestal komt de 1e menstruatie tussen de 4 en 6 weken na de miskraam/curretage dus de eisprong komt dan ongeveer tussen de 2e en 4e week na de miskraam/curretage.
Hoop voor jullie en voor ons dat we weer heel snel aantellen
zal voor je duimen

groetjes doortje.

Hoi Aisha,

Ik heb ook een miskraam gehad en was na dat die eruit was meteen weer in mijn cyclus van 29 dagen. Dus gewoon weer normaal. Ik heb ervoor gekozen om het niet teveel te doen na die miskraam om het ook een beetje rust te geven. Het is i.d. toch een zwangerschap geweest.
Achteraf spijt, want na de miskraam ben je i.d. veel vruchtbaarder!
Dus ik zou zeggen gewoon gaan klussen.
Een vriendin heeft in die zelfde tijd een miskraam gehad en is meteen daarna weer aangeteld!
Dus klussen maar!
Groetjes Bo

Hoi Doortjebrabang&Boompje en nog alle anderen die reageren!

Het is inderdaad wel moeilijk om te beslissen of je na een miskraam weer zwanger wilt worden ofniet.. bij ons was het wel gelijk duidelijk. Ik wil heel graag zwanger worden!
Toen we hebben besloten om zwanger te worden was het in 1x gelijk raak.. maar we hadden echt Veeeel gemeenschap hihihih. Nu na de miskraam ben ik wel wat onzeker geworden met betrekking tot zwanger worden.. (zou het dit keer ook gelijk lukken etc, omdat je lichaam nu na mijn gevoel anders is) Toen ik voor het eerst zwanger wilde worden wist ik dat ik moest gaan klussen na mijn menstruatie nu is dat zo onzeker....

Het is  morgen twee weken geleden.. dus ik zou nu toch gewoon steeds moeten gaan klussen ofniet???
Wie kan mijn vraag beantwoorden zou heeel erg fijn zijn!

Hoe is het nu met jullie na de miskraam, in welke ronde zitten jullie om zwanger te worden...???

Liefs Aisha

Terug
Bovenaan