zwanger worden na een miskraam

He Wilhelmin,

Hoe gaat het nu met je meid? Tijdje al niet gesproken.

Ik heb dat ook gehad hoor. Dan weer een of twee dagen niets en dan had ik weer een veeg bloed en dat werd steeds  meer bruin bloed.  Dit is nu tot eergisteren geweest en ik heb 6 nov. de curretage gehad. Maar dat heb jij natuurlijk niet gehad, dus is het niet helemaal te vergelijken. Voordat ik ongi werd, was ik een hele week "schoon".

xx Luna

Ik was vorig jaar in 1x zwanger en hoorde met de eerste echo dat het hartje niet meer klopte. Deze had ik een week eerder gehoord bij de verloskundige dus dat was even onwerkelijk. Doordat het vruchtje niet zelf los kwam heb ik opwekkers gebruikt maar er bleek na een week nog wat te zitten. Ik ben toen gecurreteerd. (Ivm koorts).
Ik ben nu 4 maanden gestopt met de pil en vandaag ongesteld geworden :-(
Hopelijk brengt 2008 ons wel een wonder !

Hoi,

ik ben afgelopen vrijdag gecuretteerd. Op 1e kerstdag is het na 11 weken en 3 dagen fout gegaan. Kreeg enorme pijn in mijn rug, verloskundige kwam, zij kon niets vinden, voelen dat op een miskraam leek, maar hoorde geen hartje. Op de huisartsenpost dachten ze een niersteentje. 2e kerstdag zijn ze 2x geweest maar ook geen hartje en op donderdag bleek het inderdaad mis: een levenloos kindje. Gelukkig kon ik vrijdag al geholpen worden.
Mijn oudste hadden we gelukkig nog niets verteld, dus hij weet helemaal niets. Dat maakt het nu ook moeilijk, mooi weer spelen is niet altijd even makkelijk.

Het heeft er enorm ingehakt, zo laat nog mis. Begin dit jaar hebben we ons zoontje van 2.5 verloren en hoopten op wat blijdschap en licht in ons gezin. Maar dat is ons nog niet gegund dus.
Die miskraam maakt me ook bang: ik word bijna 37 gaat het nog wel lukken, als ik zwanger raak, hoe ga ik dan met die enorme angsten om. Op dit moment weet ik het allemaal even niet. Ben bezig met: wanneer gaat mijn ei weer "vallen", hoe lang duurt het voor ik weer zwanger ben. Kortom: mijn hoofd en hart lopen over.
Ben blij te lezen dat er veel meer zijn als ik en ik lees graag ieders verhalen en angsten. Delen doet altijd goed.

groetjes, keesje

Terug
Bovenaan