Zwanger worden na een miskraam

Hallo medeforummers,

Ik ben op zoek naar ervaringen van dames die na een miskraam weer zwanger zijn geworden. Hoe lang heb je gewacht met proberen? Of ben je er meteen weer voor gegaan? En hoelang duurde het toen voordat je weer zwanger was? (Als dat al gelukt is natuurlijk).

Bedankt voor jullie verhalen.
 
Nog geen ervaring met opnieuw zwanger worden. Nu ronde 2 na mk. Ben meteen na de mk weer gestart omdat alles schoon was..
Nu weer hopen op een nieuwe kans. 
Succes Zazou!
 
Nog een vraagje: had jij dan meteen weer een normale cyclus? Ik weet niet zo goed hoe nu te rekenen. Als het bloeden van de miskraam helemaal gestopt is, is dat dan het begin van je nieuwe cyclus zeg maar? Alsof je net ongesteld bent geweest? Ik heb geen idee wanneer ik nu weer een eisprong kan verwachten. (Gebruik geen testen) maar misschien is dat altijd maar afwachten na een miskraam?
 
Aaah Zazou :( ik heb in september een vroege miskraam gehad, ergens tussen 4 en 5 weken. Ze zeggen dat je eisprong vaak juist eerder of juist later komt. Dus je zult nu waarschijnlijk of een kortere of juist langere cyclus hebben. Bij mij was ie korter. Ze zeggen dat je lichaam 8 weken nodig heeft om echt lichamelijk te herstellen, maar je kan er uiteraard meteen weer voor gaan. Las ook veel verhalen van mensen die juist de ronde er na direct weer zwanger waren.
Bij mij dus ronde 3 na vmk weer zwanger.. Ik hoop dat jij ook snel weer een positieve test hebt!! 
 
Hoi hoi, ik heb in augustus een miskraam gehad en binnen no-time had ik een negatieve zwangerschapstest. Kort daarna ben ik begonnen met ovulatie testen, ik was gelijk na een aantal dagen 4 dagen vruchtbaar. Inmiddels ben ik 20 weken zwanger
 
Tnx Panda! 
Aan de ene kant voelt het zo snel om meteen door te gaan maar als blijkt dat het (weer) een paar maanden duurt voordat het lukt vind ik het 'zonde' om nog langer te wachten. Maar dat weet je natuurlijk nooit. 


bedankt voor je reactie gebruiker. En gefeliciteerd met je zwangerschap! Jij deed dus een zwangerschapstest om te kijken of alle hcg al weer uit je lichaam was?
 
@zazou mijn cyclus erna was meteen een hele korte (23 dgn) en eisprong dus gemist.
Nu weer in een lange cyclus, maar wordt medisch gevolgd dus regelmaat is voor mij sowieso onbekend. 
Mijn ovulatietesten zijn al bijna een week positief, maar dit kan dus ook nog door de mk komen. Ze zeggen dat die 9 wkn positief kunnen blijven dus daar kan ik helaas niet van op aan deze maand. 
 
Terug
Bovenaan