Zwanger worden na een miskraam

Heel veel liefs en sterkte ❤️ Niet te bevatten dat verdriet. Wij hebben na de miskraam niet bewust gewacht op een nieuwe eisprong. Toen het bloeden voorbij was en ik weer behoefte had hebben we weer een paar keer seks gehad. Na twee maanden ben ik weer zwanger geworden. 
We hebben ook met de verloskundige overlegd en die zei dat wachten echt niet hoeft, ondanks dat je dat vaak leest en het vaak wordt aangeraden. Belangrijk is dat het bloeden voorbij is en jij je er weer klaar voor voelt. Ik was heel blij met dat advies want dat haalde de 'regelstand' er een beetje af en gaf ons het gevoel dat de seks niet perse ergens op uit hoefde te draaien. Natuurlijk zit het in je achterhoofd maar zo hebben we weer fijne avonden gehad en werd ik verrassend snel weer zwanger. 
ik wens jullie veel liefde en sterkte toe! 
 
Wij moesten wel wachten omdat mn baarmoeder nog niet schoon was. Die cyclus was een week langer dan normaal. De cyclus erna korter maar ook nog niet normaal. Daarna weer gaan proberen en gelijk zwanger. Geef jezelf de ruimte en rust die je nodig hebt! 
 
Allereerst veel sterkte. 
Ik heb eind oktober een miskraam gehad met 5,5 week. Inmiddels weer 2x ongesteld geworden. Eerste keer duurde het iets langer dan 28 dagen met 33 dagen. De 2e keer weer precies exact met 28 dagen zoals ik het altijd heb. Helaas dus nog geen nieuwe postieve test maar we zijn wel gelijk weer gaan proberen. Vonden het zonde om een maand af te wachten. Na de eerste menstruatie heb ik ovulatie testen gebruikt omdat ik wel benieuwd was of mijn hele cyclus nu nog wel regelmatig was of het ontregeld was. Bleek dus niet ontregeld te zijn. Deze maand ga ik dus denk ik ook geen ovulatie testen gebruiken. Dit gaf toch wat meer druk/spanning met zich mee. En bij de positieve test in oktober hadden we ze ook niet gebruikt. 
 
Wat verdrietig van je miskraam veel sterkte .
Ik heb afgelopen juli een miskraam gehad opgewekt door medicatie omdat het hartje was gestopt met kloppen. 
Wij mochten gelijk weer zwanger worden dus toen mijn zwangerschaptest negatief was ben ik ovulatie testen gaan gebruiken. Dit werkte bij mij gelijk goed en 3 weken na mijn miskraam vond ik een lh piek.
15 oktober testen ik weer positief van dit regenboog wondertje. En nu gaat het gelukkig wel Goed en ben ik inmiddels 14 weken zwanger. 
Ik ben na mijn miskraam nog 2 keer ongesteld geworden en in ronde 3 weer zwanger geraakt.
 
Hopelijk mag het snel weer lukken voor je, en neem je tijd als je dit nodig hebt, een miskraam is niet niks ?
 
Hey Zazou! Hier vmk in aug. Gelijk weer verder gegaan, cyclus daarna kort 27 dagen en daarna normaal rond 30 dagen. Ook 3e ronde na mk zwanger.  
Hoop verder dat het goed met je gaat ❤️
 
Bedankt voor alle lieve reacties dames. Het is idd niet niks. Ik denk dat we er toch meteen weer voor willen gaan. Niet met enorme focus erop maar gewoon doen waar we zin in hebben ?. Vind het ook zonde om echt een maand over te slaan. Hopelijk mag het binnen een paar maanden weer raak zijn ?
 
Ik zou het meteen weer gaan proberen! Ik heb in mei een miskraam gehad (10 weken) en toevallig vandaag pas weer een positieve zwangerschap test. Heeft dus toch weer ruim 7 cycly geduurd voordat ik weer zwanger was. Dit vond ik best frustrerend omdat ik veel om me heen hoor van mensen die binnen paar maanden weer zwanger zijn na een miskraam. Hopelijk gaat het deze keer goed!!!
 
Terug
Bovenaan