Zwanger worden na gebruik van een Mirena-spiraaltje?

A

Anoniem

Guest
Hi ladies,

Mijn eerste berichtje op dit forum, maar ik lees al een tijdje met jullie mee. Het is allemaal zo herkenbaar!

Mijn vraag: wie heeft er ervaring met zwanger worden na het gebruik van een Mirena-spiraaltje? Half april is die van mij verwijderd (tijdens mn ongi) en toen zijn we meteen aan de slag gegaan, maar zonder resultaat. Nu dus ronde 2. Spannend! Mijn NOD is op 5 juni.

Volgens onze arts was er geen bezwaar om meteen voor ´t eggie te gaan, maar ik heb toch het idee dat je ook van een Mirena moet "ontwennen", net zoals bij de pil. Ik hoop dat iemand van jullie hier meer van weet!

Groetjes, *Faye*

Het kan zijn dat je een maandje of 4 onregelmatig bent door de mirena, aldus mijn gyn.
Was zelf na de mirena heel onregelmatig, maar dit bleek bij nader inzien dus iets anders te zijn (pcos) wat nix met de mirena te maken had.
Je kun idd gewoon direct aan de klus gaan na het verwijderen.

Succes met zwanger worden en veel plezier op het forum!

Groetjes Mamaloe

Ik heb in December mijn mirena laten verwijderen. Wij zitten in ronde 7 en zijn dus nog niet zwanger. Ik heb het gevoel dat mijn lichaam de hormonen nog kwijt moet worden.
Succes met zwanger worden

Groetjes Ponoka

Dag dames,

Dank voor jullie reacties! Daar heb ik tenminste wat aan...

Mijn cyclus is altijd heel regelmatig geweest: op de dag nauwkeurig 28 dagen. Dat was zo met Mirena en nu zonder is dat hetzelfde gebleven. Dat geeft goede hoop, zou je zeggen... Alle zwangerschapsverschijnselen zijn aanwezig en ik heb geloof ik wel innestelingspijntjes, maar vorige ronde heeft mn lichaam me ook al zo in de maling genomen. Afwachten maar!

Nu is het wel zo dat ik MET Mirena ook al een keer zwanger ben geraakt (ik  kan ´t dus wel, haha!), maar die zwangerschap is beeindigd met de abortuspil. Dit omdat de artsen met hun handen in het haar zaten en niet zeker wisten wat het effect van Mirena op een vruchtje is. Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes, *Faye*

Ik heb ook mirena spiraaltje gehad (4,5 jaar lang). Vorige jaar aug laten verwijderen en in okt zwanger geraakt. Had met mirena een cyclus van 28 dagen en zonder de mirena ook gewoon precies 28 dagen. De hoeveelheid hormonen die de mirena in je lichaam laat vrijkomen is zo enorm laag, dat het vrijwel meteen  weg is als de mirena verwijderd wordt.

Houdt er echter rekening mee dat je elke maand 15% kans hebt dat een eitje bevrucht raakt en ook daadwerkelijk goed innesteld. Het is dus absoluut niet vreemd dat je de eerste maand nog niet meteen zwanger bent. En ook andere factoren in je lichaam kunnen dit beinvloeden. Verlies echter niet de moed en blijf plezier hebben samen met je mannetje.

Ik hoop voor je dat je toch snel zwanger bent.

groetjes,
Dion

Nu is het wel zo dat ik MET Mirena ook al een keer zwanger ben geraakt (ik  kan ´t dus wel, haha!), maar die zwangerschap is beeindigd met de abortuspil. Dit omdat de artsen met hun handen in het haar zaten en niet zeker wisten wat het effect van Mirena op een vruchtje is. Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes, *Faye*

Een kennisje is bevallen MET een spiraal!
Ze had de mirena en wist niet dat ze zwanger was.
Tot ze ineens enome pijnen had.
Naar de dokter en jahoor, ze mocht PERSEN!!!!!
Schat van een kind, lekker ventje!

Gr. Mamaloe

Echt waar? Dat MEEN je niet! Jeetje, ´t zal je gebeuren... Fijn dat je vriendin een gezond kind heeft gekregen. Mijn artsen konden daar maar weinig over zeggen, dus besloten we het zekere voor het onzekere te nemen. Dat zij helemaal niets in de gaten heeft gehad... Ik had vrij snel door dat ik zwanger was, maar niemand wilde me geloven. Pas na een aantal positieve tests begon het kwartje te vallen en daarna ging het allemaal erg snel. Nu kiezen we er bewust voor om zwanger te worden en dat voelt erg bijzonder. Maar hopen dat het snel zover zal zijn!

Hoe oud ben jij en in welke ronde zit je?

Groetjes, *Faye*

Hoi Faye,

ik hoor hier niet thuis, maar bij het juni-forum. Omdat ik me stierlijk verveel zit ik overal een beejte mee te lezen. Vorig jaar januari is bij mij mijn Mirenaspiraaltje verwijderd en in september ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Ik ben morgen uitgeteld. Bij mijn vorige twee zwangerschappen ben ik aan de pil geweest en was ik veel sneller zwanger. Bij mijn tweede zelfs binnen zes weken. Ik doe het trouwens nooit meer, die mirena. Ik heb hem bijna een jaar gehad en ben bijna een jaar ongesteld geweest.

Heel veel succes met zwanger raken.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan