Zwanger worden na Mirena spiraal

Hee hee, 

Ik heb afgelopen vrijdag mijn spiraal laten verwijderen. Ik maakte me ontzettend druk van te voren, maar het viel mij erg mee; één keer kuchen en hij was eruit. 

Ik had na het verwijderen geen last van bloedverlies tot ik zaterdagavond ineens ongesteld werd.. en flink ook. Het lijkt een echte menstruatie maar aangezien ik mijn cyclus nog niet ken voel ik me wat onzeker. 

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

 
Hey!
 
Ik heb geen mirena spiraal.. maar me advies is ovulatie testen te gebruiken om te kijken wanneer je ei komt.. zijn goed te doen van sensitest. 
Me zusje is sinds maar maanden van de mirena af of zwanger te worden en heeft na 2 keer een mooie cyclus van 27 dagen.
 
Succes 
Xx
 
Hey!
ik heb in oktober mijn mirena spiraal laten verwijderen. Niet meteen een bloeding gehad maar na een week of 2. Inmiddels mooie cyclussen van 28-29 dagen. Mijn advies is om heel rustig te blijven en vooral achter te komen wat er allemaal in je lichaam gebeurt. Het moet opnieuw opstarten en dat kost echt even tijd. Ik was ook meteen al ontzettend in de weer met ovulatie testen omdat ik wilde weten wanneer de eisprong was. Maakt je meteen zo onzeker en teveel gefocust. Ben ermee gestopt en heb een tijdje gewoon afgewacht wat ik allemaal voelde. Schrijf het op of houd het bij. Door dat te doen met een app heb ik leren kennen hoe mijn lichaam werkt en voel zelfs mijn eisprong laatste paar keer. Blijf dus rustig geef het even tijd, lekker veel kroelen met je vriend/man en genieten! Na een paar maanden is het nog vroeg genoeg met die ovulatietesten te beginnen! ? succes en geniet van de veranderingen! X
 
Bedankt voor de reacties!
Merk dat ik het allemaal spannend vind. Ik probeer er ook zo min mogelijk mee bezig te zijn maar merk dat het onbewust toch wel speelt. 
Ik denk dat er onbevangen in staan een positievere uitwerking zal hebben dan constant gefocust.
 
Het hoeft geen menstruatie te zijn, je kan door het verwijderen van de mirena ook een onttrekkingsbloeding krijgen, zoals in de stopweek van de pil. 
Mijn mirena is nu precies een week geleden (dinsdag) verwijderd, van donderdag t/m zaterdag had ik een beste bloeding. 
Zondag en maandag knalpositieve ovulatietest ?, dus die bloeding stond gewoon los van mijn cyclus, was geen menstruatie. 
Mijn advies: ga er niet vanuit dat dit je menstruatie was, gewoon lekker regelmatig vrijen, wie weet heb je snel een eisprong. 
 
 
Oh..en ik heb dus heel bewust wel ovulatietesten gebruikt al direct. Dit wordt mijn 4de kindje, ken mezelf inmiddels, ik wordt onrustiger van niet weten waar in mijn cyclus ik zit dan van t testen...  Gewoon doen wat jij het fijnst vindt!
 
Ik had gisterenmiddag toch maar de huisarts gebeld en zij zei dat het wel degeljk de menstruatie kan zijn. Ik bloedde namelijk ontzettend hevig en dat het van mijn spiraal kwam vond zij heel onwaarschijnlijk.
Het bloeden wordt nu, dag 4, gelukkig veel minder. Ik hoop dat het nu allemaal een beetje hersteld is. 
Ik dacht namelijk 1,5 week geleden mijn eisprong, tijdens de spiraal, gevoeld te hebben.
He toch.. wat spannend allemaal haha
 
Hier was het ronde 6 raak na het verwijderen van de spiraal. Helaas miskraam, ronde 7 meteen weer raak. Zat wel meteen weer op een normale cyclus a 28 dagen. 
 
Terug
Bovenaan