Zwanger worden na Mirena spiraal

A

Anoniem

Guest
<p>Hallo dames! </p><p>Morgen laat ik mijn spiraaltje verwijderen. Ik ben heel benieuwd wat ik dan kan verwachten qua cyclus. Wij gaan voor een tweede kindje, en heb voor mijn eerste zwangerschap altijd de pil gebruikt. Zijn er meiden die ervaring hebben :)?</p><p> </p>

Het duurde denk ik twee maanden dat mijn cyclus normaal was. Ik had er niet meer of minder last van dan voor het plaatsen van de mirena spiraal. In januari de mirena spiraal laten verwijderen en in juni hadden we een positieve zwangerschapstest.
We waren niet heel bewust bezig met het "project" zwanger worden. Het moment dat we een positieve test in onze handen hadden, kwam dus ook een beetje als een verassing, maar zeer welkom. Nu ligt er een heerlijk meisje van bijna een half jaar te slapen in bed. 

Ik heb in maart mijn mirena laten verwijderen en in juli had ik een positieve zwangerschapstest. Ik had wel heel veel menstruatiepijn.. mijn cyclus was snel weer op peil en ik was 2 keer in het begin van de maand ongesteld, dus toen dat in juli uitbleef wist ik al erg snel dat ik zwanger was. Inmiddels is onze zoon een half jaar..

Begin januari spiraal laten verwijderen. Begin maart voor 't eerst ongesteld. Toen eind juni weer maar die ongesteldheid is opgewekt met medicatie omdat het zo lang duurde. Nu had ik eind juli weer ongesteld moeten worden maar tot op heden nog niks. Mocht ik eind deze maand nog niet ongesteld zijn word ik door gestuurd naar gynaecoloog  Uitmezelf dus maar 1x ongesteld geworden tussen januari en nu en 1x opgewekt maarja dat is toch niet echt eerlijk zeg maar.
Ik hoop echt voor je dat je cyclus snel en vooral geregeld op gang komt. Geluk ook heel veel positieve ervaringen van andere. 
Ik wilde toch mijn verhaal met je delen. Ik heb toen dezelfde vraag als jou gesteld toen hier en kreeg alleen maar positief verhalen van zo zwanger enzo. Dit gaf mij veel positieve hoop maar daardoor kwam eigenlijk de klap dat het nu allemaal zo lang duurt extra hard aan. En nog niet eens zo zeer dst we nog niet zwanger zijn maar meer het feit waarom heb ik niet gewoon een cyclus baart me het meeste zorgen. 

Begin september spiraal laten verwijderen daarna tijd echt heel veel gevloeid en 30 november positieve test in handen dus al heel snel ?
Veel succes! ?

Had snel een zeer regelmatige menstruatie beide keren... als ik de reacties zo lees is t erg heel persoonlijk en kun je er niks van zeggen

Eind oktober laten verwijderen, was tijdens gebruik niet ongesteld meer geworden. Na het verwijderen na 1 maand al gewone cyclus en eind februari positieve test :)

Na beide keren hem verwijderd te laten hebben 1 menstruatie gehad en toen zwanger. Maar denk dat het bij iedereen anders is.

Terug
Bovenaan