Zwanger worden na Mirena

A

Anoniem

Guest
Hallo!!

Voor het eerst op het forum!

Graag zou ik ervaringen en tips uitwisselen met anderen hier op het forum.

Ik ben sinds 31 januari van Mirena af, omdat ik zwanger wil worden.

Het duurde in eerste instantie even voordat de hele cyclus weer op gang kwam, maar op 21 februari begon de menstruatie.

Wat was de eerste maand zonder mirena spannend en toch een teleurstelling dat de menstruatie weer begon op 21 februari. (niet zwanger)

Aan de andere kant ook erg opgelucht, want ik had weer een cyclus!, wat betekende dat ik mijn ovulatie kon berekenen!

Toch voelde ik mij in het begin vreselijk zonder de Mirena.. Ik had verschrikkelijke PMS.. Ik dacht dat ik gek zou worden en iedereen tegen mij was.. Gelukkig was dit na twee weken ook over en voel ik mij weer erg goed.

Nu volgens de ovulatietesten online rond mijn eisprong, dus we gaan er voor.!

Zijn er op het forum ook vrouwen die Mirena hebben gehad en zwanger willen worden? En zo ja, duurde het lang voordat je zwanger raakte?

Natuurlijk verschilt dat per vrouw, maar ik zou graag reacties horen.

Groetjes!!

Hey Kimberley!
(zag je naam staan in één van de reacties)
Welkom!!
Ik heb geen mirena gehad, maar wilde je even veel klusplezier wensen!
Groetjes, Chantal

Hey Burr,

Hier nog iemand die een Mirena heeft gehad en inmiddels 5,5 week zwanger is.

Ik heb het spiraaltje in juli 2010 laten verwijderen en vrijwel meteen was mijn cyclus weer regelmatig aanwezig. Alleen de tweede menstruatie meldde zich wat later, maar verder altijd rond de 28 dagen.

Vanaf november 2010 zijn wij zonder condoom gaan vrijen en was het in de vierde ronde raak!!

Ze zeggen dat je theoretisch meteen na verwijdering van de Mirena zwanger kunt raken, dus wie weet....

Helaas is PMS mij niet vreemd. Ik heb er sinds het spiraaltje verwijderd is iedere maand flink last van gehad (en met mij mijn omgeving, oeps!). Ik hoop voor jou dat het iets eenmaligs is geweest.

Groetjes,
Melian

Hey meid, ik heb eind dec. mijn spiraaltje laten verwijderen. de eerste cyclus was 21 dagen de tweede 28 dagen.. zit nu te wachten op de derde..

Ik heb tot nu toe geen last gehad van PMS.. hopelijk blijft het bij 1x voor je...
succes met klussen ;)

Liefs Laurie

Hoihoi,

Welkom!! Altijd gezellig als er weer meer mensen bij komen!! Ook ik heb de mirena gehad voor de zwangerschap van mijn dochter. Ik heb deze een jaar ingehad en hij is 13 augustus 2008 verwijderd en mijn eerste zwangerschapsdatum was 15 augustus 2008. Het kan dus wel direct zwanger raken na de mirena! Ons meidje is bijna 2 en we vinden het tijd voor nummer 2. Ik heb nog geen ovulatietesten gebruikt, weet dus niet hoe of wat. Ik zit nu in de 2e ronde (eigenlijk ronde 1 want vorige maand had ik misgerekend met mn ei en kon het dus niet raak zijn). Hopelijk ben je snel zwanger!!!

Veel klusplezier!
Liefs ciomama

Heb ook een mirena gehad, cyclus kwam niet op gang en heeft uiteindelijk 19 rondes geduurd. Niet echt een positief verhaal dus, maar dat komt gelukkig niet door de mirena hoor. Lag gewoon aan mij.

Veel succes en de eerste maanden kan het wat onregelmatig zijn maar met een maand of 3 zou het weer op orde moeten zijn.

Hey meiden! Wat fijn dat er zo enthousiast gereageerd wordt! Toch fijn om hier er zo vrij over te kunnen praten, want privé houd ik dit natuurlijk stil. Ik hoor nu al dat het erg verschilt! Zelfs binnen 2 dagen al zwanger?! Ik hoop gewoon dat het snel gaat, maar dat is helaas niet aan mij :) ben benieuwd naar al jullie verhalen en ik ga zeker veel tijd rondbrengen hier op het forum. Jullie natuurlijk ook allemaal heel veel succes! En schrijf door, want ik ben erg benieuwd naar alle ervaringen :) liefs Kim

Hallo Kim,

ik heb ook een mirena spiraaltje gehad en deze in maart 2010 laten verwijderen. Ik ben zwanger geraakt in de 3e ronde!! Ik verwacht nu elk moment mijn kleintje ben 39,2wk zwanger van mijn 3e.

Ik hoop dat jij ook snel zwanger mag zijn.

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan