zwanger worden na mk, gelijk weer of even pauze?

hoi hoi
deze maand ga ik of een mk krijgen of curretage, en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om snel weer opnieuw zwanger te worden. Dit jaar zowiezo niet meer, volgend jaar pas weer. Ik moet eerst licamelijk en geestelijk weer op de rit zijn
Zijn er mensen die ook ff pauze hebben genomen na de mk? of gaat het merendeel er weer gelijk voor?

Zou het knap vinden als je kan blijven wachten, volgens mij kan je na een mk gewoon weer zwanger worden. Nadat mijn eerste kindje geboren was (maar helaas ook weer overleden) was ik na 6 weken weer zwanger.

Het kan geen kwaad volgens mij om gewoon weer zwanger te worden. Zover ik begrepen heb.

Succes.

Gr.

Hallo

ik ben kimm moeder van 2 jongens,ik heb vorige maand een miskraam gehad en mocht van de huisarts gewoon door proberen,alleen als wij er aan toe waren,we hebben niet specifiek geprobeerd,maar wel raak,heb zojuist de test gedaan en super zwanger...hopelijk gaat het nu goed,we houden we het nu eerst voor ons voor familie en vrienden,vorige maand was ik 6 week zwanger en vertelde het iedereen en toen ging het mis,nu wacht ik liever..al kan kriebelt het behoorlijk!!

groetjes Kimm

Hoi hoi,
Ik heb in juni een miskraam gehad. Daarna ben ik er juist gelijk weer voor gegaan. Helaas is het nog niet gelukt om weer zwanger te worden.
Eerlijk gezegd moet ik er juist niet aan denken om nog te wachten met weer zwanger worden. Ik hoop door weer zwanger te worden juist het verdriet om de miskraam wat te kunnen verzachten. Kan er nu al wel stukken beter mee om gaan dan in het begin gelukkig.
Sterkte meid, en wat je ook doet, je gevoel hierin is het belangrijkste!!

Hoi meisjeb,

Zelf heb ik in juni een miskraam gehad (na 8 weken) en het bleek ook echt een valse start te zijn geweest. Ik denk dat dit ons voor een groot deel deed besluiten er  meteen weer voor te willen gaan. We hadden juist 'het virus te pakken', zeg maar.

Ik lees bij jou door de regels heen dat je er eigenlijk al uit bent; het voelt niet goed om er meteen weer voor te gaan. Als je het zo voelt, moet je er vooral aan toe geven! Niks van aan trekken wat anderen doen, was dit is een en al gevoelskwestie!
Hoop dat je je bij je gevoel neer kunt leggen...

hoi hoi
bedankt voor alle reacties
die mk die is me niet in de koude kleren gaan zitten pfft wat heb ik daar een verdriet om, ik moet het echt even een plekje geven. Bovendien voelde ik me hardstikke zwanger met alle bijbehorende kwalen, mn misselijkheid.Alles voor niks bleek achteraf
Ik heb al een zoon van 2 hij geeft me afleiding gelukkig en dit jaar wil ik zowiezo er niet meer voor gaan, moet niet aan een nieuwe zw schap denken, ben daar nog niet aan toe
Bovendien nu na een mk zul je de eerste periode steeds onzeker zijn

Hoi,

Allereerst verdrietig om te horen dat je zwangerschap zo verlopen is. Wat betreft je vraag?
Mijn idee: volg je gevoel. Als jullie samen even de tijd willen nemen om alles een plekje te geven voor je opnieuw probeert zwanger te raken: doen! Nemen die tijd. Laat je nooit door anderen vertellen hoe je je moet voelen of wat je moet doen. Je weet het zelf wel.
Sterkte de komende tijd.

Hoi Meisje b

Ik heb zelf vandaag 5 weken geleden een mk gehad,niet niks !!!
Verschrikkelijk.. je weet dat je  zwanger bent  en ook al ben je heel pril zwanger, je leeft er  helemaal naar toe  en je  wilt het niet kwijt raken !!

Ik zei toen ook dat ik even wilde wachten om het een plekje te geven, maar toen mn ei dichterbij kwam, toch besloten om er meteen weer voor te gaan !
We willen zo graag een kindje !!
Je moet gewoon op je gevoel af gaan, zegt je gevoel dat het te snel is, dan wacht je en zo niet... dan lekker klussen ;)

Succes en sterkte meisje b !

Groetjes Maike Sanne

Terug
Bovenaan