zwanger worden na mk, gelijk weer of even pauze?

Hoi allemaal,

Na mijn eerste mk is ons geadviseerd tenminste de 1e menstruatie af te wachten voor we weer gingen proberen zwanger te worden. Dat hebben we ook netjes gedaan, al werd mijn verlangen naar een kindje heel snel heel groot. We zijn dus daarna direct weer voor een kindje gegaan en helaas loopt dat nu weer uit op een mk. Ik kan me goed voorstellen dat je je lichaam en je geest even de tijd wilt geven om te herstellen voor je een nieuwe poging doet. Dat je de eerste tijd na de mk onzekerder bent en verdrietig klopt en zoals iemand hier al schreef kan het je juist helpen de pijn van je mk te verzachten als je weer zwanger raakt. Toch denk ik dat je vooral moet doen wat voor jou goed voelt. Mijn   schoonzus adviseerde mij om eerst eens een paar maanden rust te nemen. Daar kon ik heel boos om zijn, want zij  werd zwanger na de eerste keer en is fluitend haar zwangerschap doorgelopen.  Maar dit was zoals zij het zag en zo ziet iedereen het anders. Volg je gevoel, dat is het aller, allerbelangrijkste!
Groetjes,
Karin

Hoi hoii

Ook onze gyn gaf aan dat je t beste een menstruatie kunt afwachten na je mk.
Dit zodat ze dan precies weten hoever je bent.
Maar ik zei ik werk toch met ovutesten dus weet dan precies wanneer mn eisprong is geweest.. Ze zei toen dat t aan ons zelf was/is..
En ze gaf me nog de tip dat je vaak na een mk extra vruchtbaar kunt zijn.. dus wie weet...
Nog een week en dan mn nod !!! spannend !

Groetjes Maike Sanne

hoi meisjeb,

allereerst vervelend om te horen en heel veel sterkte gewenst...

wij hebben in juli een miskraam gehad, dit was voor mij de 2e miskraam.
we hadden al snel besloten tussen het grote verdriet door dat we wel meteen verer wilde gaan. na de miskraam ben ik 3 weken erna ongesteldheid geworden, daarna was het meteen raak.
wij konden het al vrij snel de miskraam een plekje geven.

zoals de rest zegt... volg je gevoel. je moet er pas weer aan beginnen wanneer je er zelf weer klaar voor bent.

heel veel succes verder.

veel liefs

Hoi Meisjeb,

Wat een naar nieuws. Een mk is niet niks. Is het vruchtje inmiddels al vanzelf gekomen? Of heb je toch al een datum voor de curretage. Wat vreselijk he meid. Ik begrijp dat je nog niet kan nadenken over een nieuwe zwangerschap. Weet je...ik had dat ook heel even hoor. Dat zullen mensen vast niet denken van mij maar ik was zo ontzettend verdrietig en ook boos toen ik een mk had gehad. Ik wilde DAT kindje...niet een andere maar juist die ik kwijt was. Hoe kon ik denken dat een ander kindje zomaar even de plaats kon innemen van diegene die ik net verloren had zeg pfff.

Toch....ging het snel over. Toen het eenmaal een feit was en het vruchtje afkwam kon ik gaan verwerken. Ik heb er veel verdriet van gehad maar het toch ook snel weer een plaatsje kunnen geven. We hebben wel bewust 1 maand gewacht met zwanger worden en dit niet om de redenen die iedereen schijnt te geven dat je dan beter weet wanneer je uitgerekend bent als je weer zwanger wordt maar puur om mn baarmoeder helemaal schoon te krijgen. Op de controle echo was nog iets heel kleins te zien. Waarschijnlijk een stukje weefsel. En als je dan zwanger raakt is de kans op wederom een mk groot. Vandaar dat het soms beter is als je een spontane mk hebt (geen curretage) om een maand te wachten zodat je menstruatie eventuele achtergebleven kleinigheden meeneemt.

Emotioneel gezien was het ook wel fijn. We konden verwerken en al weer uitkijken naar mn volgende eisprong. Ik ben inmiddels bijna 27 weken zwanger na de mk in januari en het gaat heel erg goed.

Ik wens je veel sterkte de komende tijd. Sluit deze periode eerst goed af voor je aan de volgende begint. En die begint voor iedereen op een ander moment. Volg je hart.

Liefs Peet

Terug
Bovenaan