Zwanger worden na verwijderen spiraal, nog niet ongesteld

<p>Hi,</p><p>Ik heb precies 4 weken geleden mijn spiraal laten verwijderen ivm kinderwens. Nu ben ik tot op heden nog niet ongesteld geweest. Wel heb ik al 2 weken kwaaltjes. Last van mn onderrug, kramperig gevoel bij mn baarmoeder, super moe en moodswings. Het zou dus of zwanger of ongesteldheid kunnen zijn. Maar nog geen positieve test. Wat is jullie ervaring hiermee? </p>

Hoe was je cyclus voordat je een spiraal liet plaatsen? Ik had zelf een week nadat mijn spiraal werd verwijderd mijn eerste menstruatie, maar kan me voorstellen dat als je hiervoor ook een lange of onregelmatige cyclus had dat nu ook is. Maar als je twijfelt zou ik altijd even je huisarts bellen!

Ik heb eerst 5 jaar een spiraal gehad en daarna meteen een nieuwe laten plaatsen die er 4 maanden in heeft gezeten. In de tussentijd nooit ongesteld geworden. Toen ik mn eerste spiraal liet plaatsen was ik 17.. dus dat is even geleden maar toen altijd een regelmatige cycles gehad. Daarom ook verwacht dat dat nu meteen weer op gang zou komen

Ik werd 2 dagen nadat ik m’n spiraaltje had verwijderd ongesteld. Daarna werd ik niet meer ongesteld en had ik ongeveer na 5,5 week een positieve test in handen, nadat ik eerder 2x negatief had getest. Ik wist niet hoe mijn cyclus was, dus mogelijk dat het bij jou ook iets langer duurt, voordat je positief test? 

Oke dan moet ik denk ik nog even geduld hebben. Wel fijn dat je meteen ongesteld werd en daarna positieve test! Gefeliciteerd. Het niet weten is lastig maar hopelijk krijg ik binnenkort ook een positieve test. 

Ik heb op 11 maart mijn spiraal laten verwijderen. Niet ongesteld geweest en achteraf gezien bleek ik op 4 april zwanger te zijn geworden. Had wel een heel regelmatige cyclus van 28 dagen die ik ook tijdens het dragen van mijn spiraal steeds tijdens dezelfde periode opmerkte vanwege symptomen, ik had geen bloedverlies (altijd aan het eind van de maand). 

Oh super, gefeliciteerd! Vanaf wanneer kan je dan testen? Ik weet nml helemaal niks van mn cycles.. dat is wel erg lastig. Alleen dat het voor mn spiraal regelmatig was maar ik weet niet welke moment

Tja goeie vraag.. ik voelde aan m’n lichaam dat er iets aan de hand was en heb toen een test gedaan. Als je inmiddels al ruim 4 weken na het verwijderen van je spiraal zit, zou ik gewoon een test doen. Als je test negatief is weet je dat je misschien nog even op je menstruatie moet wachten. Succes!

Terug
Bovenaan