Zwanger worden nog niet gelukt

Hey! Ik wil het even kwijt en ben benieuwd of meerdere mensen er nog zijn waarbij het niet lukt. Me vriend en ik zijn al langer dan 1/1,5 jaar aan het proberen om zwanger te worden, we zijn al naar het ziekenhuis geweest en zowel bij mijn vriend als bij mij is het allemaal goed. Ze weten niet waardoor het komt dat het niet lukt, we hebben nog 6 maanden de tijd gekregen voordat ze weer contact opnemen (2 maanden voorbij). Ik heb een fertilily cup gebruikt (kwam op internet voorbij) alleen na 1,5 maand gebruiken ermee gestopt op aanraden van de arts, omdat ik hierbij druppeltjes bloed verloor (zonder de cup niet). Heeft iemand ervaring met de fertilily cup??

ik probeer het gewoon los te laten en er niet teveel mee bezig te zijn, maar ik merk doordat het langer duurt dat je er wel stiekem mee bezig bent. Heeft iemand tips wat ik kan proberen?

Ik kan nog wel een hsg laten doen, dat kan eventueel helpen (niet bewezen), alleen dit doet wel pijn haddeb ze gezegd, het voelt als heftige menstruatie krampen. Iemand ervaring met hsg? Ik heb tijdens me menstruatie nooit pijn gehad en dat houd me een beetje tegen, ga ik dit dan echt doen? Ben zo bang hiervoor! Vriendinnen zeggen dat ze op de grond vallen door de pijn als ze menstruatie krampen hebben.

Ik probeer gewoon normaal door het leven te gaan met alles wat ik altijd al doe en ook niet op andere dingen te letten zodat ik er niet teveel mee bezig ben.

Laatst bewerkt:
Bij mijn man en ik duurde het bijna twee jaar. Ik heb denk ik alles wel gedaan wat ik zelf kon doen. Benen in de lucht, q10 slikken, ovulatie testen, op vakantie gaan, gezond eten gaan, zaad laten controleren, dronk geen alcohol, iedere dag om de dag maakte allemaal niet uit. Ik was helemaal obsessief en kon het eigenlijk ook niet meer loslaten. Toen we eindelijk onderzoeken hadden in het ziekenhuis, voelde ik een beetje hoop, maar was er nog steeds mee bezig. Ik had in mijn hoofd bedacht dat we wel over een half jaar zouden mogen starten met vruchtbaarheid behandelingen. De week voordat we de uitslagen zouden krijgen bleek ik zwanger te zijn. Uit de onderzoeken was uiteindelijk ook niks gekomen. Als we niet zwanger waren hadden ze ons nog 6 maanden zelf laten proberen. Mijn omgeving zei altijd dat ik er te veel over stresste, maar of dat waar is?
Bij de 2de uit het niets zwanger, tijdens meest stressvolle tijd. Familielid net overleden, midden in een verhuizing naar een andere provincie zonder baan in huis wonen bij mijn schoonouders.

Ik hoop dat jullie droom snel uitkomt. Heel veel succes.

Super fijn om te horen! Ja wij proberen ook alles, de onderzoeken waren goed. Helaas word iedereen om ons heen zwanger (altijd leuk om te horen dat hun er net mee zijn begonnen en direct lukte). Helaas is dat bij ons niet.

Maar jou verhaal geeft me wel hoop!

Terug
Bovenaan