Zwanger worden ronde 5: moet ik mij zorgen maken?

<p>Lieve iedereen,</p><p>Momenteel zit ik in ronde 5 en is aan het eind van de week mijn menstruatie (als hij door zou komen) gepland. Natuurlijk weet ik niet wat er mij aan het eind van de week staat te wachten maar ik krijg steeds minder vertrouwen. Zijn er meer vrouwen met deze ervaring? Bij wie heeft het na langere tijd wel positief uitgepakt? Wat zou de reden kunnen zijn dat het bij mij nog niet raak is? Alvast heel erg bedankt! </p><p> </p><p>*Even ter informatie: ik heb in augustus mijn laatste pilstrip geslikt en ben daarna gestopt!</p><p>Groet,</p><p>Lara</p>
 
Je hoeft je nog nergens zorgen over te maken. De meeste vrouwen raken binnen een halfjaar natuurlijk zwanger. Geef je lichaam tijd. Je bent waarschijnlijk ook nog aan het ontpillen. Als je nog meer zekerheden wil zou je je tempratuur kunnen bijhouden en ovulatietesten doen. Ik ben ook augustus gestopt en waarschijnlijk ook nog niet zwanger. Hoe meer je er mee bezig bent hoe minder het lukt.
 
Ik begrijp helemaal dat je je zorgen maakt. Maar is nergens voor nodig! Ik had precies 't zelfde. Je hoort overal dat de meeste wel binnen 3 maanden zwanger raken. Maar de gevallen waarbij het langer duurt hoor je nooit. Wij zijn na bijna een jaar naar de dokter gegaan en alles onderzocht maar we zijn beide helemaal in orde. We snapte niet waarom het maar niet wilde lukken. Ik was altijd bang dat ik degene zou zijn waarbij het nooit zou gaan lukken. Vanaf dat moment kreeg ik vertrouwen in mijn lichaam en maand erop zwanger geworden na 12 maanden bezig te zijn geweest. Nu 8 weekjes zwanger :) dus geduld! Het komt vast goed! 
 
Ronde 5 pas? Maak je niet druk! De ene is sneller dan de ander.. ik had voorgenomen dat als ik na een jaar nog niet zwanger was de huisarts te bellen voor evt onderzoeken.. ik werd na 9 maanden zwanger.. Er te veel mee bezig zijn kan ook tegen werken en frustrerend zijn..Doe gewoon lekker je ding en hou evt je eisprong in de gaten. Succes!! :)
 
Toen wij klaar waren voor ons eerste kindje, zo'n 3 jaar geleden, duurde het het meer 10 rondes voordat het raak was. Ik had de hoop ook al zowat opgegeven. Ik heb het toen een maand losgelaten en de maand erop was ik zwanger. Het heeft even tijd nodig soms. Misschien ben je er te veel mee bezig? Dan lijkt het ook niet te willen lukken. Ik ben nu zwanger van m'n tweede kind, dat was na 3 rondes al raak. Was er toen ook niet te veel mee bezig. Ik was zelfs een beetje verbaasd dat ik een positieve test in handen had. Terwijl ik echt van overtuigd was ongesteld te worden het weekend ervoor. Maar goed. Ik was toen ik zwanger wilde worden al 33 jaar oud. Ik geef m'n leeftijd dan ook min of meer de schuld. Ik weet niet hoe oud jij bent?Maak je niet te veel zorgen. Het komt wanneer het komt. Ben je na een jaar nog niet zwanger dan zou je altijd contact kunnen opnemen met je arts. Maar daar wil je nog niet aan denk natuurlijk;-) Dus vergeet dat voorlopig maar even. Het kan zijn dat je lichaam nog aan het ontpillen is. Wie weet zien we over een enkele weken bericht dat het wel raak is.   
 
Ik was pas na zo'n 2,5 jaar zwanger. Na 1,5 jaar ook wat testen gehad, waar niks uit kwam. Soms duurt het gewoon wat langer, maar je moet er zeker niet nu al druk op zetten. Probeer er niet teveel me bezig te zijn, er hoeft echt niet meteen iets mis te zijn. 
 
Zeker als je pas net met pil gestopt bent, zou ik jezelf rustig een jaar geven om zwanger te worden. Je moet eerst ontpillen en alles binnen een jaar is nog normaal. Kans per ronde om zwanger te worden is 20% dus helemaal niet gek als je niet meteen zwanger wordt.... 
 
Terug
Bovenaan