Zwanger worden tweede kindje langer dan half jaar bezig

A

Anoniem

Guest
<p>Wie is er nog meer al langer dan een half jaar bezig om zwanger te worden van een tweede kindje? Wachten jullie ook gewoon tot een jaar dat het niet gelukt is om naar de huisarts te stappen? Het is zo frustrerend elke maand weer.. hier sinds juni gestopt met de pil, en een hele regelmatige cyclus. Ook geen tussentijds bloedverlies of veel pijn, dus ik begrijp niet goed waarom het elke keer niet lukt... </p>

je controleert ook ovulatiemomenten?

Wij zijn bezig met de eerste maar inmiddels ook al sinds maart, dus bijna 10 maanden.. Vind het erg lang duren maar we mogen volgende maand ook naar gyneacoloog.
Wij hadden alleen aan de bel getrokken ivm erg lange cyclussen omdat ik de pil al een jaar geleden mee gestopt ben

Ik ben met iets van 7 maanden naar de huisarts geweest maat kreeg te horen dat ik een jaar moest wachten tot ze me wilden doorsturen naar een ziekenhuis oid.

Gebruiker 10132945, en is het uiteindelijk gelukt zonder hulp?

Cardiozuster, ik gebruik ovulatietesten, dus dat kan het probleem ook niet zijn...

Wij zijn inmiddels ook 8 maanden bezig voor een 2de. Ik ben vorige maand naar de huisarts geweest gewoon om mn zorgen te delen. Maar omdat ik een regelmatige cyclus heb, en we al een dochtertje samen hebben vond ze dat we het nog wel even moest proberen. Na een jaar zouden we wel een zaadtest en bloedtest kunnen doen eventueel maar voorlopig gewoon nog even door proberen. Baalde er enorm van, maar aan de andere kant blijkt tussen een half jaar en 1 jaar ook helemaal niet gek te zijn. Ze zij vooral doordat we al een dochtertje hebben blijkt onze combi te werken, en zouden we plat gezegd gewoon geduld moeten hebben. Dat laatste zei ze niet  maar daar kwam het wel op neer?
Pff ik zou ook echt niet weten waarom het de volgende ronde wel ineens raak zou zijn ofzo... net ongesteld geworden vandaag dus zoiezo even een flinke kut dag momenteel. Was het bij jullie eerst snel raak jillzz?

Het ligt denk ik ook echt aan de huisarts die je hebt.. echt shit dat ze je dan weer naar huis sturen, je komt toch niet zomaar, je zit er mee...
Bij de eerste hebben we er 5 maandjes over gedaan, maar daarvoor was ik wel ruim 10 jaar aan de pil geweest. Nu maar iets meer dan een half jaar de pil weer geslikt, en nu doen we er langer over dan bij de eerste.. kan me niet voorstellen dat het nu nog 'ontpillen' is.. je gaat je echt afvragen wat er mis kan zijn. Ik heb bij de eerste een keizersnede gehad, en ben nu dus een beetje bang dat daardoor het nu niet wil lukken.
Maar goed, morgen maar aan de champagne en alles was je niet mag als je zwanger bent, en vol goede moed naar 2020! Dat moet dan maar ons jaar worden!!

Jillz ja ik heb gehoord dat 'ontpillen' geloof ik na een half jaar voorbij is toch? Wij willen ook graag een tweede zijn nog niet een half jaar bezig 4 maanden en nu pas voor het eerst dat het eigenlijk kan(eerst geen eisprong door de borstvoeding) dus ronde 2 begint voor ons eigenlijk nu pas. Maar toch voel ik het wel dat we 4 maanden bezig zijn. Ik ga ook gewoon begin september naar de huisarts en aangeven dat het één jaar duurt als het dan niet raak is ondanks dat het eigenlijk pas 2 maanden 'kan'... 

Terug
Bovenaan